رویداد استاپ موشن یک افق برای نوجوانان ترسیم می کند


رویداد استاپ موشن یک افق برای نوجوانان ترسیم می کند

مشرقی ایجاد جسارت شروع در نوجوان و تربیت نیروی انسانی را از اهداف مهم رویداد استاپ موشن دانست و گفت: این اتفاق جشنواره نیست بلکه یک مسیر ادامه دار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، محسن مشرقی امروز دوشنبه 14 شهریور در نشست رسانه ای که با حضور اعضای شورای سیاستگزاری رویداد ملی استاپ موشن نوجوان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، گفت: ما در پی طراحی جشنواره نبودیم، ضمن اینکه دنباله روی جشنواره های دیگر نیز نبودیم. بر این اساس اسم این برنامه را جشنواره نگذاشتیم و عبارت رویداد ملی را برای آن انتخاب کردیم.

دبیر رویداد ملی استاپ موشن نوجوان تصریح کرد: دلایل زیادی وجود دارد که ما اسم این اتفاق را رویداد گذاشتیم. یکی از آنها تفاوت نگاه به مخاطب است. مخاطبان جشنواره نخبگان هستند اما مخاطبان این رویداد دانش آموزان هستند. علاوه بر این نگاه رویداد ملی استاپ موشن نگاه به آینده است. ما در حال طراحی یک مسیر هستیم، انتهای آن برای ما جذاب است و ما آینده را در دستان این نوجوانان می دانیم.

این تهیه کننده فیلم کوتاه و انیمیشن با اشاره به اینکه نوجوانی زمان شکفتن خلاقیت است، بیان کرد: دنیای استاپ موشن هم پر از خلاقیت است. تمرین استاپ موشن خلاقیت جامعه نوجوان ما را بیشتر می کند، مسئله که در مدارس و دانشگاه ها مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه تمام جشنواره ها به محصول توجه دارند، عنوان کرد: اولویت رشد و تربیت نیروی انسانی تا دریافت آثار و محصول هدف دیگر ماست. جشنواره ها توجه کامل به محصول دارند و سمت و سو به طرف رتبه و جایزه است اما در رویداد ملی استاپ موشن این شکلی نیست، محصول در درجه دوم برای ما قرار دارد. آنچه برای ما مهم است، این است که نوجوان در این مسیر حاضر شود و شروع کند. می خواهیم جسارت شروع کردن را به نوجوان بدهیم که کم کم تولیدکننده شود و در آینده بتواند آثاری تولید کند.

عضو شورای سیاستگزاری رویداد ملی استاپ موشن نوجوانان با اشاره به اینکه جشنواره ها افتتاحیه دارند، افزود: ما کل رویداد استاپ موشن را یک شروع می دانیم. هدف ما این است که نوجوان شروع کند، ما یک مسیر ادامه دار طراحی کردیم که نوجوان شروع می کند و در افق می خواهد به بازار وصل شود؛ این مدل یک سری اصول دارد، یک اصل آن هم آموزی است یعنی نوجوانان از یکدیگر بیاموزند، با هم تعامل داشته باشند. کار تیمی از دیگر اصول مهم ماست. همچنین رشد مخاطب یا شرکت کنندگان از دیگر اصول رویداد ملی استاپ موشن است.

مشرقی خاطرنشان کرد: در رویداد ملی استاپ موشن در حال ترسیم یک افق برای نوجوانان هستیم. ریشه ناامیدی در نوجوانان نداشتن افق است. در نظر داریم که نوجوان ما تنها یک مصرف کننده منفعل یا حتی یک مصرف کننده فعال نباشد بلکه یک تولیدکننده فعال باشد. دوست داریم نوجوانان به سمت تولید محتوا بروند تا استعداد آنها کشف و شکوفا شود. استاپ موشن هنری چند وجهی است که نوجوانان به بهانه آن با مفاهیم و کارهای زیادی همچون عکاسی، تدوین، نورپردازی، سناریونویسی، روایت نویسی، کارگردانی و طراحی صحنه آشنا می شوند.

دبیر رویداد ملی استاپ موشن نوجوانان اظهار داشت: ما می خواهیم مدلی طراحی کنیم که شبیه دنیای واقعی باشد یعنی ایده ها به اثر تبدیل شوند. در سایت رویداد استاپ موشن یک شبیه ساز کسب و کار رسانه ای به نام بازارگاه استاپ موشن داریم که نوجوانان آنجا تلاش می کنند پروژه بگیرند و پروژه ها را انجام دهند و امتیاز کسب کنند.

مشرقی بیان کرد: در حال حاضر در نظر داریم رویداد ملی استاپ موشن را در شش شهر به جز تهران برگزار کنیم. برای رویداد پایانی یک مدل جدید خلاقانه در نظر گرفتیم. این رویداد را اواخر پاییز در تهران برگزار می کنیم، در نظر داریم تولید محتوا را جمع سپاری کنیم و همه منتخبان با هم بتوانند یک انیمیشن بسازند. به این فکر کردیم که در رویداد پایانی هر نوجوان یک فریم از انیمیشن را بسازد و نوجوانان با همکاری هم بتوانند یک انیمیشن بسازند.

گفتنی است، در پایان این نشست رسانه ای از پوستر رویداد ملی استاپ موشن رونمایی شد.

لازم به ذکر است، شناسایی مستعدین نوجوان و علاقه مند به استاپ موشن، رشد و ارتقای هنرمندان نوجوان و تولیدکنندگان استاپ موشن در موضوع روایت، خلق محتوا و مفهوم در اثر هنری، شبکه سازی فعالان در اکوسیستم، فراهم سازی بستر مناسب برای آموزش و تبادل دانسته ها و بروز خلاقیت و نوآوری در نوجوانان، گسترش توانایی با ارایه نواع آموزش های حضوری و مجازی برای رسیدن به کیفیت بالاتر در تولیدات، تقویت جایگاه انیمیشن و به خصوص تکنیک استاپ موشن در سینما و بازار تبلیغات کشور از جمله مهمترین اهداف رویداد ملی استاپ موشن است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر