از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]


از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

اپل ۱۶ شهریور رویداد Far Out را برگزار خواهد کرد و طی آن محصولات جدید خود از جمله خانواده آیفون ۱۴، اپل واچ‌های جدید و نسل بعدی ایرپاد پرو را به نمایش می‌گذارد.

تا رویداد معرفی آیفون ۱۴ اپل مدت زمان بسیار کمی باقی مانده است و انتظار می‌رود طیف وسیعی از دستگاه‌های جدید همراه با آن به نمایش گذاشته شوند. علاوه‌بر گوشی هوشمند، به‌دنبال سه مدل جدید اپل واچ و حتی یک جفت ایرپاد پرو نیز هستیم.

مقاله پیش‌رو در تاریخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ با افزودن ویدیو انتظارات از رویداد Fat Out اپل به‌روز شد.

اپل مراسم حضوری کوچک با افرادی محدود در پردیس Apple Park برگزار و آن را به صورت آنلاین پخش خواهد کرد. کوپرتینویی‌ها چندی پیش دعوت‌‎نامه رویداد Far Out را به اشتراک گذاشتند و به‌صورت رسمی اعلام کردند که روز ۱۶ شهریور امسال رویدادی برای رونمایی آیفون ۱۴ و اپل واچ سری ۸ برگزار می‌کنند.

اپل در دعوت‌نامه‌ی خود از شعار Far Out به معنی «معرکه» استفاده کرده است. این شعار نشان می‌دهد شرکت مذکور قصد دارد تغییرات بزرگی در جدیدترین محصولاتش اعمال کند. تولیدکننده‌ی آیفون به بازی با کلمات در شعار رویدادهایش عادت دارد. Far Out همچنین ممکن است به استفاده از لنز تله‌فوتوی پرقدرت‌تر یا حالت تصویربرداری از ستاره‌ها در نسل جدید آیفون اشاره کند.

در ادامه مواردی را که انتظار داریم در رویداد Far Out مشاهده کنیم، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ویدیو انتظارات از رویداد Far Out اپل

رونیکس حامی زومیت در رویداد Far out اپل است.
لطفا با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب در کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

در رویداد امسال اپل، چه محصولاتی معرفی خواهند شد؟

در ادامه محصولات جذاب و جدیدی را که اپل برای معرفی در رویداد Far Out برنامه‌ریزی کرده است، بررسی می‌کنیم. در میان آن‌ها نام گوشی هوشمند، اپل واچ و ایرپاد پرو جدید این شرکت به چشم می‌خورد.

برای آشنایی بیشتر با محصولات آینده اپل تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

سری آیفون ۱۴

خانواده آیفون ۱۴ در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد، اما مدل استاندارد احتمالاً ستاره نمایش نخواهد بود. انتظار می‌رود آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس بخش عمده‌ای از ویژگی‌های جدید و هیجان‌انگیز را دراختیار داشته باشند.

سه ویژگی جذاب در ۱۴ پرو و ​​پرو مکس وجود دارد:

  • صفحه‌نمایش همیشه روشن
  • دوربین عقب ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر
  • صفحه نمایشی که به نفع بریدگی‌های دوربین، ناچ را کنار می‌گذارد

حداقل برای برخی از مدل‌های آیفون ۱۴، یعنی مدل‌های Pro، اپل در تلاش است تا ناچ را که سخت‌افزار مورد نیاز برای Face ID را در خود جای می‌دهد، حذف کند. ناچ هنگامی که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تصمیمی بحث‌برانگیز در طراحی بود. حتی تصاویری از آیفون ۱۴ پرو فاش شدند که حذف بریدگی بالای نمایشگر و طراحی جدید پانچ‌هول در کنار بریدگی کپسولی‌شکل را نشان می‌دادند.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند اپل همچنین باید تراشه‌ی پردازشی ارتقایافته A16 را دریافت کنند. این فهرست ویژگی‌های مهمی را به نمایش می‌گذارد که شاید بتواند قیمت شایعه‌شده‌ی نسل جدید آیفون را توجیه کند.

بااین‌حال، به نظر نمی‌رسد که نسخه‌ی استاندارد آیفون ۱۴ با تغییرات عمده زیادی همراه باشد. انتظار می‌رود بزرگ‌ترین به‌روزرسانی برای مدل غیر پرو، معرفی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر باشد. شایعات قبلی از تحلیلگر مینگ چی کوئو نشان می‌دهد که آیفون ۱۴ (به‌علاوه Pro و Pro Max) ممکن است دوربین سلفی بهتری با فوکوس خودکار داشته باشد. این در حالی است که آیفون ۱۴ پایه احتمالاً شامل تغییرات کمتری خواهد بود و از همان پردازنده A15 استفاده می‌کند که در سری آیفون ۱۳ نیز وجود داشت.

از مواردی که انتظار می‌رود در آیفون ۱۴ شاهد آن‌ها باشیم می‌توان به رنگ‌های جدید، لنز اولتراواید به‌روزشده، 5G بهبودیافته و وای‌فای 6E اشاره کرد. درضمن، اگر عاشق گوشی‌های کوچک هستید، باید به شما خبر دهیم که متأسفانه امسال مدل مینی جدید نخواهیم داشت؛ چراکه شایعات از آن حکایت دارند که اپل مدل ۶٫۷ اینچی استاندارد را جایگزین مدل مینی با نمایشگر ۵٫۴ اینچی خواهد کرد.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

در نهایت نیز باید گفت که براساس شایعات اخیر، اپل احتمالاً آیفون ۱۴ را با قیمت بالاتری نسبت‌ به آیفون ۱۳ روانه‌ی بازار می‌کند. به نظر می‌رسد میانگین قیمت فروش خانواده‌ی آیفون ۱۴ در مقایسه‌ با میانگین قیمت فروش خانواده‌‌ی آیفون ۱۳ به میزان ۱۵ درصد افزایش می‌یابد.

اپل واچ سری ۸، SE و پرو

اپل در حال آماده شدن برای عرضه سه مدل جدید اپل واچ است: واچ سری ۸، واچ SE رفرش‌شده و مدل مقاوم پرو که برای افردی طراحی شده که ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند.

بیایید با سری ۸ شروع کنیم. شایعات ادعا می‌کنند ساعت نسل بعدی مجهز به تراشه S8 جدید خواهد بود، اما ارتقای عملکرد قابل توجهی نسبت به تراشه‌های S7 و S6 ارائه نخواهد کرد. درحالی‌که انتظار نمی‌رود اپل هنوز راهی برای نظارت بر فشار خون کاربران با ساعت هوشمند خود ارائه دهد، ممکن است محصول جدیدش دارای سنسور دمایی باشد می‌تواند که تشخیص می‌دهد آیا تب دارید یا خیر. شایعات ادعا می‌کنند قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار است.

در همین حال، انتظار می‌رود اپل واچ SE جدید جایگزین ساعت‌های سری ۳ ارزان‌قیمت شود. احتمالاً این محصول از تراشه S7 بهره خواهد گرفت که نسبت به تراشه S5 مدل SE 2020 ارتقای خوبی محسوب می‌شود. به غیر از این، به نظر نمی‌رسد شاهد تغییرات زیادی باشیم. درضمن، قیمت این ساعت هوشمند باید حدود ۲۸۰ دلار باشد.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

از سوی دیگر، اپل واچ پرو مقاوم می‌تواند با نمایشگر بزرگ‌تر (حدود ۷ درصد درمقایسه‌با مدل‌های معمولی) عرضه شود که دربرابر صدمات نیز مقاوم‌تر است. همچنین شاید به جای نمای بیرونی لاستیکی که قبلاً به آن اشاره شده بود، قاب «فلزی محکم» داشته باشد. البته نباید انتظار داشت که این ساعت ارزان باشد زیرا شایعات ادعا می‌کنند بازه قیمت آن از ۹۰۰ تا ۹۹۹ دلار خواهد بود.

از تغییرات مهم اپل واچ پرو می‌توان به مواد اولیه به‌کاررفته برای ساخت اشاره کرد. درحال‌حاضر، برای تولید اپل واچ از آلومینیوم و فولاد ضدزنگ و تیتانیوم بهره گرفته می‌شود. ظاهراً برای اینکه مدل پرو مقاوم‌تر باشد، در ساخت آن «فرمولاسیون بادوام‌تر تیتانیوم» به‌کار رفته است.

احتمالاً مدل مقاوم اپل واچ طراحی‌ای دارد که تکاملی از شکل مستطیلی فعلی محصولات دیگر این شرکت باشد. اپل واچ پرو با طراحی جدید، خود را از‌ نظر بصری با اپل واچ سری ۸ متمایز خواهد بود.

نسل بعدی ایرپاد پرو

ایرپاد پرو از زمان عرضه‌ی اولیه خود در سال ۲۰۱۹ به‌روزرسانی دریافت نکرده است. اکنون، تقریباً سه سال بعد، شاید بالاخره شاهد عرضه AirPods Pro 2 باشیم.

ابتدا باید گفت احتمالاً طراحی آن‌ها با نسل پیشین تفاوت دارد. ایرپاد پرو جدید شاید شبیه Beats Fit Pro باشد. این محصول همچنین می‌تواند به لطف پتانسیل حسگرهای حرکتی ارتقایافته، روی ردیابی تناسب اندام تمرکز کند.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

شایعات همچنین در مورد امکان پشتیبانی ایرپاد پرو از صدای بدون افت کیفیت (Lossless Audio) صحبت می‌کنند. این مسئله باعث می‌شود AirPods Pro 2 اولین مدلی باشد که از Apple Lossless Audio Codec (ALAC) استفاده می‌کند زیرا حتی ایرپاد مکس نیز توانایی پشتیبانی از این کدک را ندارد.

در این میان، کیس شارژ AirPods Pro 2 نیز ممکن است ارتقا یابد. شاید با بلندگوی کوچکی همراه شود که وقتی می‌خواهید ازطریق اپ Find My آن را پیدا کنید، صدا تولید می‌کند. این قابلیت می‌تواند برای کاربرانی که ایرپادها و کیس آن را گم می‌کنند، سودمند باشد.

تاریخ انتشار iOS 16 و watchOS 9

هفته گذشته شایعاتی منتشر شد که از پایان مرحله‌ی توسعه iOS 16 خبر می‌داد و احتمالاً اپل نسخه نهایی سیستم‌عامل مذکور را حدود یک هفته پس از رویداد آیفون ۱۴ خود عرضه خواهد کرد.

iOS 16 قابلیت ویرایش اشتباهات تایپی یا حذف پیام‌های فرستاده شده را به iMessage اضافه می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند رشته‌ای از پیام‌های ردوبدل شده را به‌صورت «خوانده‌نشده» علامت‌گذاری کنند تا سر فرصت به خواندن آن‌ها بپردازند. قابلیت SharePlay برای تماشای هم‌زمان فیلم یا گوش دادن به موسیقی نیز به اپلیکیشن iMessage اضافه خواهد شد.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

همچنین نوتیفیکیشن‌ها در iOS 16 حالا به‌شکل متفاوتی در لاک‌ اسکرین نمایش داده می‌شوند و به‌جای آنکه کل صفحه را فرا بگیرند، در پایین صفحه و به شکل منظم‌تری به‌نمایش در‌می‌آیند. قابلیت «live activities» نیز نوتیفیکیشن‌های مربوط به رویدادهای زنده مثل نتایج مسابقات ورزشی یا رسیدن تاکسی اوبر را نمایش می‌دهد.

از دیگر قابلیت‌های اضافه‌شده به iOS 16 می‌توان به بهبود قابلیت Visual Look Up، اضافه شدن قابلیت Live Text به ویدئو، تصاویر پس زمینه جدید و ... اشاره کرد.

علاوه بر iOS 16، اپل می‌تواند watchOS 9 را در کنار سه ساعت هوشمند جدید خود منتشر کند. این سیستم‌عامل ویژگی‌های جدید جذابی دارد که از آن‌ها می‌توان به یادآوری زمان مصرف دارو، بررسی مراحل خواب و سفارشی‌سازی بهبودیافته واچ فیس‌ها اشاره کرد.

از آیفون 14 تا نسل بعدی ایرپاد پرو؛ هر آنچه از رویداد Far Out اپل انتظار داریم [به‌همراه ویدیو]

نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل قابلیت‌های بهبودیافته‌ای را در بخش تناسب اندام دراختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جدید watchOS 9 به کاربران اپل واچ امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های فعال را پین کنند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. همچنین رابط کاربری جدیدی برای سیری طراحی شده است.

علاوه‌براین، واچ فیس‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود که افراد می‌توانند از بین آن‌ها هرکدام را که دوست داشتند، انتخاب کنند. همچنین امکان‌ شخصی‌سازی بیشتر آن‌ها فراهم شده است. از موارد شخصی‌سازی جدید می‌توان به امکان ویرایش رنگ پس‌زمینه در واچ‌فیس‌های خاص اشاره کرد.

کلام پایانی

به نظر می‌رسد همین موارد را در رویداد آینده اپل مشاهده خواهیم کرد، اما خوشبختانه قرار نیست زمان زیادی تا دیدن محصولات جدید اپل منتظر بمانیم. انتظار می‌رود این شرکت به برنامه‌‌ای که پیش از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه‌ی جهانی داشت، بازگردد. این بدان معنا است که رویداد آیفون در ماه سپتامبر و مراسم جداگانه‌ای در ماه اکتبر برای نمایش آیپدها و مک‌های جدید برگزار می‌شود.

در آن زمان است که می‌توانیم منتظر آیپد پروی جدیدی مجهز به M2 و همچنین آیپدی با تراشه A14 باشیم. همچنین شایعه شده اپل سه مک جدید شامل مک مینی، مک پرو و مک بوک پرو را عرضه خواهد کرد که همگی دارای تراشه M2 اپل هستند. iPadOS و macOS Ventura نیز احتمالاً در همین زمان وارد بازار خواهند شد. البته پیش‌تر شایعه شده بود که خانواده‌ مک‌ها نیز در رویداد Far Out به نمایش گذاشته می‌شوند اما رونمایی آن‌ها در ماه اکتبر محتمل‌تر است.

همچنان منتظر هدست واقعیت ترکیبی اپل هستیم اما به نظر نمی‌رسد در سال جاری شاهد معرفی آن باشیم.

***

زومیت روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ در وب‌سایت، صفحه اینستاگرام و کانال آپارات خود این رویداد را به صورت لحظه‌ای پوشش می‌دهد. حتماً برای دسترسی به جدیدترین و دقیق‌ترین خبرهای رویداد اپل ما را در فضای مجازی دنبال کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟