مشکلی در تامین خوراک روغن موتور نداریم


مشکلی در تامین خوراک روغن موتور نداریم

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: ظرفیت تولید روغن موتور در کشور زیاد است و ما می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم. میزان صادرات در سه ماه ابتدایی سال جاری کاهش پیدا کرد، اما در سه ماه دوم افزایش یافت.

اخبار شرکتها؛ به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ امروز در مراسمی با حضور نیکو همت مدیرعامل شرکت نفت سپاهان و جمعی از مدیران ارشد آن مجموعه، شعبه عرضه مستقیم محصولات شرکت نفت سپاهان در اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران با هدف شفاف‌سازی، کاهش هزینه‌ها، حذف واسطه‌ها و دسترسی بهتر مصرف‌کنندگان افتتاح شد.

همت در این مراسم گفت: ۲۰۴ شرکت تولیدکننده خرد و عمده روغن موتور و فرآورده‌های آن در کشور هستند. از این تعداد ۴ پالایشگاه اصلی وجود دارد که ۸۵ درصد تولید بر عهده آنها قرار گرفته است. مابقی تولیدات که ۱۵ درصد را دربرمی‌گیرد، نیز بر عهده ۲۰۰ شرکت است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: اگر توزیع روغن موتور به صورت شبکه‌ای از تولید تا اتوسرویس انجام شود، هیچ مشکلی در کیفیت و قیمت ایجاد نمی‌شود. آن 200 شرکت دیگر از روغن‌های بازیافت شده تولید می‌شود که روغن موتورهای تقلبی نیز در این دسته قرار دارند که مشکل آفرین است.

*با وجود افزایش قیمت خوراک، قیمت عرضه روغن موتور تغییری نکرد

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید روغن موتور در کشور زیاد است و ما می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم. میزان صادرات در سه ماه ابتدایی سال جاری کاهش پیدا کرد اما در سه ماه دوم افزایش یافت.

نیکو همت گفت: به دنبال برنامه‌هایی برای افزایش کیفیت روغن موتور هستیم. در حوزه قیمت‌گذاری نیز این موضوع با دقت و حساسیت از سوی سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده انجام می‌شود. قیمت‌گذاری روی محصولات ۴ شرکت اصلی به صورت مصوب و با نظارت ویژه صورت می‌گیرد اما در 200 شرکت دیگر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: هیچ مشکلی در تامین خوراک نداشته و نخواهیم داشت. خوراک اصلی این چهار پالایشگاه لوبکات است که قیمت آن با قیمت نفت شناور است و با افزایش قیمت نفت قیمت آن افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی با وجود افزایش قیمت خوراک، قیمت عرضه تغییر نکرده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس