ضرورت افزایش اعضای انجمن ‌های اسلامی دانش آموزان


ضرورت افزایش اعضای انجمن ‌های اسلامی دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش آموزان انجمن‌های اسلامی گفت: اگر هریک از شما بتوانید ۱۰ نفر از دانش‌آموزانی را که تمایلی به حضور در انجمن اسلامی ندارند جذب نمائید، می‌توانیم به نتیجه برسیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری، با بیان اینکه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تشکلی اصیل و امین است اظهار کرد: این تشکل قبل از انقلاب تأسیس‌شده است، لذا قدمتی طولانی دارد و اصیل بودن آن از این منظر قابل‌بیان است، همچنین انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در طول زمان قائم به ولایت و متعهد بوده است.

وی خطاب به دانش آموزان دختر اظهار کرد: تمدن اسلامی به دلیل وجود پیامبر اکرم صلی‌الله و علیه و آله شکل گرفت و بعد از پیامبر (ص) به‌تدریج دین از مسیر خود در حال انحراف بود و نیاز به اصلاح داشت، لذا امام حسین علیه‌السلام برای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کرد.

نوری با بیان اینکه ترویج و ادامه راه امام حسین (ع)، در زمان هجرت امام رضا (ع) به سرزمین ایران ادامه و استمرار یافت؛ افزود: امام رضا (ع) با استفاده از زمینه‌ای که ایجاد شده بود تمدن رضوی را برای انتشار حرکت امام حسین (ع) شکل داد. حرکت امام حسین (ع) این زمینه را ایجاد کرد تا مردم به سمت امام سجاد (ع) جمع شوند و در صحیفه سجادیه آن اما عبارت‌ها و کلماتی را استفاده کرد که باعث شد دانشگاه ایجاد شود که این دانشگاه فارغ‌التحصیلانی در حوزه‌های مختلف داشته باشد و امتداد این دانشگاه و شاگردان آن تا زمان امام رضا (ع) ادامه داشت.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: امام رضا (ع) پس از هجرت تشکیلاتی را در تمام ایران و آسیای میانه ایجاد کرد و این تشکیلات و یاران آن مردم را دعوت به دین می‌کردند و در مقابل ظالم می‌ایستادند و بر همین اساس و در این زنجیره، یاران امام رضا (ع) که عموماً از سادات بودند به شهادت رسیدند و در همین امتداد مقام معظم رهبری فرمودند که جهاد دینی نتیجه‌اش باید استکبارستیزی باشد. تمدن رضوی زمینه‌هایی را ایجاد کرد که یکی از آن زمینه‌ها تأسیس حوزه علمیه قم است و یکی از خروجی‌های آن حوزه، حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه است.

نوری گفت: امام خمینی (ره) در سخت‌ترین شرایط اتفاقی را رقم می‌زند که در آن زمان در کل جهان باورنکردنی بود. در جهانی که حکومت‌های لائیک و سکولار شکل‌گرفته بود تشکیل یک حکومت دینی به‌هیچ‌وجه قابل‌تصور نبود.

وی ادامه داد: ثمره امروز تمدن رضوی این است که در تمام حوزه‌ها در جهان تعیین‌کننده هستیم و در جنگ تحمیلی علی‎رغم این‌که همه دنیا برعلیه ما متحد شده بودند، اما نتوانستند کاری انجام دهند، لذا کار فرهنگی که امام رضا علیه‌السلام در چند قرن گذشته و قیام امام حسین (ع) آغاز کردند بود، نتیجه‌اش انقلابی شد که در تمام زمینه‌ها در جهان تعیین‌کننده و اثرگذار است.

وزیر آموزش‌وپرورش با طرح این پرسش که این تمدن بزرگ چگونه به اینجا رسیده است، اظهار کرد: این تمدن باوجود جمع کوچکی از افراد کاری، جوان و انقلابی شکل گرفت و در جنگ تحمیلی مشاهده کردیم، بیشترین شهدا با ۳۶ هزار نفر جمعیت از جمعیت دانش‌آموزی بود، لذا جوانان و نوجوانان در ایجاد این تمدن نوین اسلامی بسیار مؤثر بودند.

وی تصریح کرد: مسئولیت امروز ما این است که با درک این‌که این تمدن نوین چگونه شکل‌گرفته است، به تقویت ادامه و استمرار آن بپردازیم. اکنون نیز پرچم این تمدن به دست مقام معظم رهبری است که به‌صورت عالمانه، هوشمندانه و دقیق در حال هدایت است.

نوری ادامه داد: از شما دانش آموزان انتظار داریم تا در تشکیلات خود، جاذبه در حد اعلای آن و دافعه در حد ضرورت ایجاد نمائید و اگر هریک از شما بتوانید ۱۰ نفر از دانش‌آموزانی که تمایلی به حضور در تشکل ندارند را در تشکیلات جذب نمائید، آنگاه می‌توانیم به نتیجه برسیم، لذا باید جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شما به یک میلیون نفر افزایش یابد آنگاه می‌توانید ادعا کنید که کار انجام شده است و اگر این کار انجام نشود رو به افول خواهید رفت.

وی گفت: از پیش از انقلاب و یا در بعضی از حکومت‌های منطقه، مردم برای ایجاد تمدن نوین اسلامی با خفقان مواجه بودند و کارهای هیئتی در خفا و با ملاحظه انجام می‌شد. این عرصه در جمهوری اسلامی برای شما وجود دارد که کارهایتان را به‌صورت علنی و آزادانه انجام دهید و محدودیتی وجود ندارد، لذا باید در عضوگیری تلاش بیشتری نمائید.

نوری تصریح کرد: انتظار ما از شما این است جذب مخاطب خود را بیشتر کنید و برنامه‌های فرهنگی باکیفیت بیشتر تهیه نمائید تا بتوانیم دانش‌آموزانی در تمام ساحت‌های تربیتی موردنظر سند تحول تربیت نمائیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا