دفع پاتک ارتش اوکراین/ 270 نظامی کشته شدند


دفع پاتک ارتش اوکراین/ 270 نظامی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش این کشور، پاتک اوکراین را دفع کرده و در این درگیری‌ها صدها نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد عملیات‌های چند روز اخیر ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری برخی مناطق در مسیر «نیکولایف-کریووی روگ» با شکست مواجه شده است.

آن‌گونه که وزارت دفاع روسیه گزارش داده نیروهای روسیه روز گذشته، عملیات‌های اوکراین را دفع کردند و در این درگیری‌ها ۲۲۰ نظامی اوکراینی کشته شده و بیش از ۱۱ تانک، ۷ خودروی جنگی پیاده‌نظام، و ۸ خودروی زرهی دیگر را نیز از دست دادند.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، در حملات هوایی ارتش این کشور در منطقه خارکوف هم، بیش از ۳۰ شبه‌نظامی نئونازی ارتش اوکراین کشته و ۱۰ خودروی نظامی آنها نیز منهدم شده است. همچنین پدافند هوایی ارتش روسیه یک بالگرد Mi-۸ در منطقه خرسون و ۵ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه خارکوف را سرنگون کرده است. در مناطق مختلف جمهوری خلق دونتسک نیز ۲۰ نظامی اوکراینی کشته و بیش از ۵۰ نفر از آنها نیز زخمی شدند.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا امروز دوشنبه ۱۴ شهریور، در کل ۲۸۷ هواپیما، ۱۵۲ بالگرد، ۱۸۷۷ پهپاد، ۳۷۲ سامانه ضدموشکی، ۴۸۲۲ تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۸۲۵ سامانه راکت‌انداز چندمنظوره، ۳۳۶۸ توپخانه و همچنین ۵۳۴۰ خودروی نظامی ارتش اوکراین سرنگون و منهدم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها