دندانپزشکی در منزل با مرکز دَم


دندانپزشکی در منزل با مرکز دَم

مرکز جامع خدمات تخصصی درمان در منزل دَم زیر نظر جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با مجوز وزارت بهداشت، با ارائه کلیه خدمات درمانی قابل انجام در منزل به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل در خدمت شهروندان تهرانی است.

دندانپزشکی در منزل با مرکز دَم

به گزارش ایران اکونومیست، مطب‌های دندان پزشکی ایده‌آل‌ترین مکان برای ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، با این وجود حضور در مطب‌های دندانپزشکی برای بعضی افراد چالش بسیار بزرگی است. مراجعه به مطب دندانپزشکی می‌تواند یکی از مشکلات کودکان، سالمندان، بیمارانی با ترس از فضاهای درمانی، جانبازان یا افراد دارای معلولیت باشد. این افراد ممکن است برای وارد شدن به مطب دندانپزشکی یا حتی نشستن روی صندلی دندانپزشکی با مشکل روبرو شوند. این افراد گاهی نیاز دارند تا دندانپزشک به منزل آنها مراجعه کند.

چه کسانی به خدمات دندانپزشکی در منزل نیاز دارند؟

افرادی که ممکن است به خدمات دندانپزشکی نیاز داشته باشند شامل: کودکان مبتلا به پوسیدگی دندان درمان نشده گسترده که دارای اضطراب شدید یا غیر همکار هستند؛ کودکان دارای اختلالات جسمی یا یادگیری یا شرایط پزشکی خاص؛ کودکانی که برای درمان های خاص مراجعه می کنند؛ بزرگسالان با نیازهای پیچیده، از جمله بزرگسالان با اختلال یادگیری متوسط یا شدید، دمانس (زوال عقل)، ناتوانی جسمی و یا مشکلات روانی؛ بزرگسالان دارای شرایط پزشکی خاص که نیاز به مراقبت اضافی دندانپزشکی دارند؛ سالمندان هستند.

چه کسی می‌تواند خدمات دندانپزشکی در منزل را ارائه کند؟

ویزیت در منزل معمولاً توسط متخصصین دندانپزشکی انجام می شود. البته در صورتی که شرایط شما به چنین درمانی نیاز داشته باشد و دندانپزشک موافقت کند که شما را به عنوان بیمار برای خدمات بهداشتی و درمانی بپذیرند. درمان دندان در منزل به یک دندانپزشک کاملاً آموزش‌دیده و آشنا با مراقبت‌های اولیه و اورژانسی نیاز دارد که ما در مجموعه مرکز درمان در منزل دَم با بسیاری از آنها همکار هستیم.

چه تجهیزاتی برای درمان دندانپزشکی در منزل نیاز است؟

مهم‌ترین تجهیزات برای درمان‌های دندانپزشکی در منزل، لوازم لازم برای مواقع اورژانسی است. تجهیزاتی نظیر اکسیژن و داروهای اورژانسی. تجهیزات دندانپزشکی پرتابل( دستگاه های رادیوگرافی، صندلی دندانپزشکی و …)، تجهیزاتی قابل حمل و با قابلیت های خاص هستند و امکان استفاده از آنها در شرایط مختلف با کارایی و راندمان بالا وجود خواهد داشت وعملا استفاده کنندگان از این تجهیزات، هیچ گونه کمبودی را در هنگام کار با این دستگاه‌ها احساس نمی کنند. تجهیزات دندانپزشکی پرتابل به سادگی باز شده و آماده برای کار می شوند و در پایان کار نیز به همان سادگی جمع شده و جهت استفاده مجدد، از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می یابند. با استفاده از این تجهیزات می‌توان در مدت زمان کمی، یک اتاق ساده و معمولی را به یک محیط مناسب و حرفه ای و بدور از هرگونه آلودگی برای بیمار و دندانپزشک فراهم نمود.

تیم دندانپزشکی باید چه چیزهایی را بداند؟

تیم دندانپزشکی مرکز جامع درمان در منزل دَم باید از سابقه پزشکی بیمار و هر دارویی که مصرف می کند، آگاهی داشته باشد. این سابقه شامل وضعیت بیماری و تمام داروهای تجویز شده از طرف پزشک است. تیم دندانپزشکی همچنین باید نام پزشک خانواده و مشاور بیمارستان و هرگونه عمل جراحی و آلرژی های بیمار را بداند. این اطلاعات می تواند توسط والدین یا مراقب بیمار ارائه شود. با این حال، برخی از بیماران ترجیح می‌دهند مستقیماً با دندانپزشک ارتباط برقرار کنند.

چه زمانی برای درمان‌های دندانپزشکی بهتر است؟

بعضی از بیماران بسته به نیازشان ترجیح می‌دهند در ساعات خاصی از روز ویزیت شوند. به عنوان مثال، قرارهای شبانه برای کودکان، بیمارانی که به راحتی خسته می شوند یا ممکن است روز را با اضطراب سپری کنند مناسب نیست. برخی از بیماران به شدت به کارهای روتین اعتماد می‌کنند و ممکن است به ملاقات‌های منظم نیاز داشته باشند.

دندانپزشکی در منزل شامل چه خدماتی است؟

با نظر دندانپزشک و پس از بررسی ریسک فاکتورها، خدماتی نظیر معاینه دهان و دندان، آموزش بهداشت، ارائه طرح درمان، ترمیم دندان‌ها، کشیدن دندان‌ها، جرمگیری، ساخت پروتزهای متحرک، دندانپزشکی اطفال را می توان در منزل ارائه داد.

اگر ارزیابی ریسک فاکتورها نشان دهد که در صورت انجام درمان دندانپزشکی در منزل، احتمال بیهوش شدن یا حساسیت به مواد و یا روش کار دندانپزشکی وجود دارد، تیم دندانپزشکی باید بیمار را به طور مناسب به کلینیک‌های دندانپزشکی یا بخش دندانپزشکی بیمارستان ارجاع دهد.

نکاتی برای متقاضیان دندانپزشکی در منزل: در صورت درخواست خدمات دندانپزشکی در منزل، اطمینان حاصل کنید که کلیه مدارک لازم را برای دندانپزشک ارسال می کنید؛ از پرسیدن سوالات دقیق درباره هر چیزی که در مورد درمان خود یا هزینه‌های آن نمی‌فهمید، نترسید؛ در صورت لزوم اجازه دهید دندانپزشک موارد ضروری را برای مراقب یا اعضای خانواده شما توضیح دهد؛ اگر نیازهای پزشکی خاصی دارید (مثلا آلرژی های دارویی یا ترس دارید) آن را یادداشت کنید و در اولین ملاقات با دندانپزشک خود بگویید؛ درباره چگونگی غلبه بر ترس از دندانپزشک بیشتر بخوانید.

چگونه درخواست خدمات دندانپزشکی در منزل داشته باشیم؟

همشهریان تهرانی در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی و مراقبتی دندانپزشکی و سایر خدمات در منزل کافی است با شماره تلفن های ۶۴۰۶۴ – ۰۲۱ و یا ۶۷۳۹۸۸۸۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

آشنایی با مرکز درمان در منزل دم

مرکز جامع خدمات تخصصی درمان در منزل دَم زیر نظر جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران با مجوز وزارت بهداشت، با ارائه کلیه خدمات درمانی قابل انجام در منزل از جمله ویزیت پزشک عمومی و متخصص، خدمات توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، ماساژ درمانی)، خدمات پرستاری، پانسمان و تزریقات، انجام تست کرونا و نمونه گیری و آزمایشات، خدمات ارتوپدی، مداوای زخم بستر و زخم پای دیابتی، اجاره تجهیزات پزشکی از جمله اکسیژن‌ساز، ویلچر و تخت مواج، رادیولوژی و سونوگرافی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی، مراقبت از بیمار و سالمند، استقرار ICU در منزل، درمان زردی نوزادان با دستگاه فتوتراپی و حتی صدور گواهی فوت و جواز دفن به صورت شبانه‌روزی حتی در ایام تعطیل با شماره تلفن های ۶۴۰۶۴ – ۰۲۱ و یا ۶۷۳۹۸۸۸۸ – ۰۲۱ در خدمت شهروندان تهرانی است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، هموطنان عزیز در سراسر کشور می‌توانند از طریق شماره تلفن ۶۷۳۹۸۸۰۰ – ۰۲۱ از مشاوره پزشکان ما در خصوص بیماری کرونا و یا دیگر بیماری‌ها بهره2مند شوند و راهنمایی‌های لازم را جهت مراقبت از خود و یا افراد خانواده، در برابر بیماری‌ها و کسب اطلاعات در خصوص سبک زندگی سالم دریافت نمایند. با بازدید از سایت مرکز درمان در منزل دم به آدرس https://www.dam.clinic نیز می‌توانید از خدمات متنوع این مرکز و جدیدترین مطالب علمی و پزشکی آگاهی یابند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر