جزئیات اقدامات شرکت دخانیات در حمایت از کشاورزان


جزئیات اقدامات شرکت دخانیات در حمایت از کشاورزان

رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران از تهیه بسته‌های حمایتی از کشاورزان در این شرکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالحسن رضوی در مراسم رونمایی از شناسنامه الکترونیکی کشاورزان که در شرکت دخانیات ایران برگزار شد گفت: تمام تلاش‌های دلالان و باندهای مافیایی در سال‌های گذشته این بود که شرکت دخانیات را زمین گیر کنند.

وی افزود: در مقطعی در همین شرکت دخانیات بخشنامه‌ای صادر شد که هیچ توتونی از کشاورزان خریداری نشود. اگر به ادوار گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که سیر نزولی خرید توتون از کشاورزان واضح است و به ۲ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن توتون در سال رسید حتی در یک سال میزان خرید توتون از کشاورزان داخلی صفر بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت دخانیات ایران با اشاره به تغییر رویه این شرکت در حمایت از کشاورزان داخلی با روی کار آمدن شیخان مدیرعامل این شرکت در دولت سیزدهم گفت: قرار شد در دوره جدید توجه ویژه ای به کشاورزان شود لذا بسته حمایتی از کشاورزان تهیه شد.

وی ادامه داد: تلاش هیئت مدیره دخانیات نیز بر این بود که از اقدامات این شرکت در حوزه کشاورزی حمایت شود.

رضوی افزود: در مقطعی دو مرحله کشت داشتیم. تولید توتون کشاورزان ما بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافت. اقداماتی نظیر اعطای تسهیلات بدون بهره به کشاورزان، پاداش‌های خرید و … جزو بسته حمایتی از کشاورزان بود.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ پیمان کشت توتون هزار و ۷۰۰ هکتار بود و ۲ هزار ۱۰۰ کشاورز مشغول به کار شدند. امسال ۳۰ درصد این پیمان افزایش یافت و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت داشتیم. ۲ هزار و ۸۰۰ کشاورز نیز اقدام به کشت توتون کردند.

وی با اشاره به رونمایی از شناسنامه الکترونیکی کشاورزان در شرکت دخانیات گفت: راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین در بخش کشاورزی نداریم.

به گفته رضوی به دلیل برخی بی کفایتی‌ها در سال‌های گذشته کل حساب‌های ما در تعدادی از ماههای امسال مسدود شد و سبب شد تا همه پرداختی‌های ما با مشکل مواجه شوند ولی با تلاش‌هایی که صورت گرفته این مشکل برطرف شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید