رویکرد صداوسیما در قبال بازارسازی فرهنگی، حمایتی و مشارکتی است


رویکرد صداوسیما در قبال بازارسازی فرهنگی، حمایتی و مشارکتی است

معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت افزار تهران گفت: شکل گیری تعامل بین طراحان و تولیدکنندگان و رسانه، می تواند در تبلیغ شخصیت های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان، نقش مهمی ایفاء کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، معاون سیما در بازدید از نمایشگاه نوشت افزار تهران گفت: چنین نمایشگاه هایی، بضاعت و قابلیت خوبی برای بازارسازی فرهنگی به نمایش می گذارد و نشان از افق روشنی دارد و اگر تعامل خوبی بین طراحان و تولیدکنندگان با رسانه شکل بگیرد، می تواند در تبلیغ شخصیت های محبوب و تاثیرگذار حوزه کودک و نوجوان، نقش مهمی ایفاء کند.

معاون سیما ادامه داد: خوشبختانه تولید کنندگان و طراحان نوشت افزار، در حال حاضر استعداد و توانمندی های خوبی کسب کرده اند و وقتی رسانه هم این ظرفیت را می بیند، برای ورود جدی تر به این میدان راغب تر می شود و می تواند در نظام توزیع و تبلیغ شخصیت های محبوب و تاثیرگذار کودکان و نوجوانان مشارکت داشته باشد.

برمهانی گفت: در فرآیند تولید محصول، دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه می توانند به عنوان مبدا و نقطه عزیمت باشند و قطعا حمایت دولتی می تواند در تبلیغ و ترویج شخصیت ها تسهیل و تسریع کننده باشد.

وی همچنین درباره چالش های رسانه ملی در شکل دهی به بازارهای فرهنگی جانبی شخصیت های رسانه ای گفت: از جمله اشکالات این است تا زمانی که تولید کننده سودش را از فرآیند تولید برنامه کسب کند، دغدغه چندانی در تجاری سازی شخصیت های اثرش ندارد و از سوی دیگر پیش تر اقدامات خارج از ضوابط و عدم رعایت حق کپی رایت داخلی بر مشکلات این حوزه دامن می زده است.

برمهانی ادامه داد: بالتبع صداوسیما وقتی یک اثری را خلق می کند حق مالکیت معنوی شخصیت هایش متعلق به سازمان است اما معتقدیم، می شود شخصیت های محبوب مخاطبان در جامعه دیده شود و تجاری سازی در خصوص آن صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت سیما یکی از اعضای شورای واگذاری حق مالکیت معنوی آثار بوده و نظر موثری در آن دارد و حتما نگاه حمایتی در این شورا نسبت به این مهم نیز وجود دارد.

معاون سیما در خصوص نمونه های تعامل رسانه و تولیدکنندگان نوشت افزار تصریح کرد: همان طور که در بازدید امروز مشاهده کردید یکی از غرفه ها با استفاده از یکی از شخصیت های شبکه کودک تولید و عرضه محصول داشته است که درخواست استفاده از شخصیت های دیگر رسانه را هم داشت.

برمهانی همچنین در خصوص حمایت سیما در پویش «همه حاضر» نیز گفت: ما همچون گذشته در حمایت از این پویش و جلب مشارکت مردم در تامین نوشت افزار فرزندانمان در نقاط محروم کشور آمادگی کامل داریم.

این نمایشگاه از اول شهریورماه به مدت 18 روز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب از ساعت 10 الی 22 برپاست و میزبان مخاطبان خواهد بود. در این مدت برخی شبکه های سیما در فواصل زمانی برنامه های خود، ارتباط هایی با آن برقرار کرده اند و به این رویداد پرداخته اند.

پایان پیام/523

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند