دعوت به ساخت نخستین مستند جمع‌سپار اربعین توسط زائران


دعوت به ساخت نخستین مستند جمع‌سپار اربعین توسط زائران

مرکز مستند سوره همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی با راه‌اندازی پویش «اربعین ما» از مخاطبان برای ساخت نخستین مستند جمع‌سپار اربعین دعوت به همکاری کرد.

دعوت به ساخت نخستین مستند جمع‌سپار اربعین توسط زائران

به گزارش ایران اکونومیست از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره؛ مرکز مستند سوره در نظر دارد اولین مستند جمع‌سپار از مراسم باشکوه اربعین را با حضور و مشارکت مردم در این مسیر معنوی به تولید برساند. در همین راستا پویش «اربعین ما» با شعار مستند امسال اربعین را با هم بسازیم به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی برای دریافت تصاویر مردمی جهت تولید این مستند راه‌اندازی شد.

برای شرکت در این پویش، کافی‌ست زائران سفر عتبات تصاویری را که از بهترین لحظات این مسیر و مراسم متفاوت منتهی به روز اربعین را با هشتگ‌های #اربعین_ما، #اربعیننا و #Our_arbaeen در صفحه خود در اینستاگرام بارگذاری کنند.

همچنین همزمان با اعلام خبر آغاز این پویش، از پوستر و تیزر رسمی آن به ترتیب با طراحی ربابه فاضل و ساخت محسن کریمیان رونمایی شد.

نکاتی که لازم است علاقه مندان برای ثبت تصاویر ارسالی در نظر داشته باشند به شرح زیر است:

۱. از آنجایی که هدف این پویش در قدم اول، ساخت مستندی برای معرفی اربعین به غیرمسلمان‌هاست، زائران این سفر معنوی در انتخاب بهترین صحنه‌ها و وقایعی که در این مسیر به چشم می‌خورد، دقت و ذوق کافی را به کار ببرند تا دیدن آن برای افرادی که تجربه حضور در این مسیر پر رمز و راز را نداشته‌اند، جالب باشد.

۲. حتماً گوشی خود را افقی گرفته و در این حالت تصاویر را ضبط کنند.

۳. سعی کنید وقایع و اتفاقات مختلف در مسیر پیاده روی و مراسم اربعین را مدنظر قرار دهند.

۴. حداکثر ۱۰ دقیقه از ویدیوی خود را برای این پویش ارسال کنند.

۵. تنوّع ثبت زمان تصاویر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال سعی کنند لحظه‌های طلوع، ظهر، مغرب و در یک کلام ساعات مختلف را در نظر داشته باشند.

۶. توجه به تنوع افراد از نظر شخصیت، ملیت و مذهب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. مثلا توجه به صاحبان مشاغل مختلف در پیاده‌روی اربعین، توجه به غیرمسلمان‌ها یا غیرشیعه‌ها و...

۷. سعی کنند تصاویر فقط از مسیر پیاده‌روی نباشد. از لحظه حرکت تا رد شدن از مرز و بازگشت به منزل، وقایع مختلفی رخ می‌دهد که ثبت آن‌ها می تواند جذاب باشد.

۸. می‌توانند نام«مرکز مستند سوره» را هم در تصاویر خود تگ یا منشن کنند تا ما راحت‌تر و سریع‌تر به تصاویر دسترسی پیدا کنیم. (mostanadsoore@)

۹. سعی کنند با بهترین کیفیت ممکن تصاویر را بارگذاری کنند اما اگر مجبور به کاهش کیفیت شدند، نگران نباشند. چرا که از طرف مرکز مستند سوره با صاحبان تصاویر برتر، ارتباط گرفته می‌شود تا تصاویر با کیفیت اصلی را در اختیار ما قرار دهند.

نخستین‌ پویش «اربعین ما» به همت مرکز مستند سازمان سینمایی سوره حوزه هنری برگزار و به کسانی که بهترین تصاویر را برداشت کنند، یک جایزه ۲۰ میلیون تومانی ویژه و ۱۰ جایزه ۱۰ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو