استاپ موشن به دنبال شکوفایی استعداد نوجوان است


استاپ موشن به دنبال شکوفایی استعداد نوجوان است

نشست رسانه‌ای و رونمایی از پوستر رویداد ملی استاپ موشن با حضور اعضای شورای سیاست گذاری و جمعی از خبرنگاران در حوزه فرهنگی انقلاب برگزار شد.

در نشست خبری و رونمایی از پوستر رویداد ملی استاپ موشن، سجاد عباسی معاونت فرهنگی کودک و نوجوان، محسن مشرقی دبیر رویداد، بهنام بهادری و امیررضا مافی عضو شورای سیاست گذاری رویداد ملی استاپ موشن حضور داشتند.

سجاد عباسی، معاونت فرهنگی حوزه کودک و نوجوان گفت: بدون شک رویداد ملی استاپ موشن بدون حضور و کمک عزیزانی که همراه بودند به این میسر منتهی نمیشد. فارع از مسیر ملی استاپ موشن، حوزه هنری کودک و نوجوان در یک اتمسفر بزرگتر به دنبال موارد و موضوعاتی است که یکی از آن‌ها حل مسئله استعداد‌یابی در بین کودک و نوجوانان است. یکی از دلایل مهمی که حوزه هنری کودک و نوجوان به این مسیر پا گذاشته این است که معتقد است رشد در مسیر اتفاق می افتد و بایستی ما نوجوانان را کمک کنیم تا در یک مسیر به رشد بپردازند.

استاپ موشن به دنبال شکوفایی استعداد نوجوان است

او می گوید: اینکه ما معتعد هستیم نوجوان مصرف کننده تبدیل به نوجوان مصرف کننده کنش‌گر شود به طراحی‌های دقیقی نیاز هست. مستعدیابی و مستعد پروری به دنبال این است که این جشنواره‌ها را در سراسر کشور قرار دهد و سپس آن‌ها را در باشگاه‌های خودش پرورش دهد.

به گفته عباسی تنوع بخشی به سبد مصرف کودک و نوجوانان یکی دیگر از اهداف این حوزه هنری است. این رویداد به طور مشخص در استان‌های مشخص برگزار خواهد شد. متاسفانه امروزه در کشور ما حجم تولیدات و توجه‌ها به تهران خیلی زیاد است و تمامی مسائل از دریچه تهران دیده می‌شود. یکی از مهم ترین اقدامات ما در مسیر استاپ موشن این است که استعداد کودکان و نوجوانان را شناسایی کنیم.

استاپ موشن به دنبال شکوفایی استعداد نوجوان است

امیررضا مافی، عضو شورای سیاست گذاری در مورد دومین رویداد استاپ موشن گفت: مرکز انیمیشن هوزه هنری انقلاب اسلامی بر تولیداتی که انجام می‌شود، تسلط دارد. یکی از گونه‌های مهمی که کمتر بهش توجه شده استاپ موشن است.

او می گوید: مسیر این رویداد مسیری است که موجب رشد و تعالی کودکان و نوجوانانمان خواهد بود، به طوریکه ما بستری فراهم خواهیم کرد که رقابت در آن معنا ندارد، بلکه قرار است نوجوانی استعداد و دست ورزی و هنر خودش راجمع کند و در مسیر خالق یک اثر با جهان ارتباط بگیرد. همچنین گفت: رویداد ملی استاپ موشن این نقطه و نکته برایش حائض اهمیت است و باید خود این رویداد در مسیر خودش حرکت کند.

به گفته مافی استاپ موشن به عنوان گونه‌هایی که در زیر مجموعه انیمیشن تعریف می‌شود، مرکز انیمیشن حوزه هتری تاکید دارد که این گونه در سراسر کشور فعال شود و اگر بتوانیم استعداد هنری بچه‌ها را کشف کنیم و بعد‌ها در عرصه عمل از آن‌ها استفاده کنیم، در نتیجه می‌توانیم در عرصه استاپ موشن هنرمندانی را همچون گذشته داشته باشیم.

مافی در ادامه سخنانش گفت: نکته تاکیدی من این است که ما بر مسیر بودن این رویداد ملی خیلی تاکید داریم و ما باید در تربیت نیرو‌های جدید و هموار ساختن مسیر رشد جدید اقدام کنیم که یکی از این مسیر‌ها همین رویداد ملی استاپ موشن است.

استاپ موشن به دنبال شکوفایی استعداد نوجوان است

محسن مشرقی، دبیر رویداد اعلام کرد: این نشست خبری یک جشنواره نیست، چون ما یک جشنواره نیستیم و خیلی تلاش کردیم برای یک رویداد جدید اسم جدید انتخاب کنیم. برای همین عبارت رویداد ملی استاپ موشن را انتخاب کردیم. از سوی دیگر نگاه مخاطب رویداد مهم است و مخاطب ما کوردکان و نوجوانان هستند.

مشرقی گفت: نوجوانی زمان شکوفایی استعداد هست که رویداد ملی استاپ موشن به شکوفایی این خلاقیت‌ها کمک خواهد کرد. همچنین معمولا در بیشتر جشنواره‌ها فراخوان کیفیت محصول است که محصول برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما برای ما در درجه اول مسیر پیشرفت نوجوانان مهم است. همچنین در این مسیر ما توقع دریافت آثار با کیفیت را از کودکان و نوجوانان نداریم و در نتیجه به فرایند مسیر اهمیت می‌دهیم تا محصول.

به گفته مشرقی ما به جوانان فرصت حضور می‌دهیم تا در آینده استدیوم‌ها و شرکت‌ها شوند. همچنین گفت: معمولا جشنواره‌ها نقطه پایان یک رویداد هستند اما ما یک مسیر شروع را رونمایی می‌کنیم تا ادامه دار باشد. در این رویداد اصل تعامل و کار تیمی برایمان مهم است و بر این اساس طراحی شده است. اصل دیگر این رویداد طی کردن این مسیر برای کودکان به صورت بازی است. در این رویداد به دنبال یک افق هستیم. به دنبال این هستیم ک نوجوان ما یک تولید کننده فعال باید و مصرف کننده فعال نباشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06