ادامه اتهام‌زنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان


ادامه اتهام‌زنی‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت دفاع ارمنستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای ایروان به مواضع جمهوری آذربایجان مستقر در بخش شرقی خط تماس شلیک نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری پان آرمنیان، وزارت دفاع ارمنستان امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اطلاعات نادرستی را منتشر کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص آمده است که نیروهای ایروان به مواضع جمهوری آذربایجان مستقر در بخش شرقی خط تماس شلیک نکرده اند.

بیانیه ایروان در این خصوص اضافه می کند که وضعیت در مرز از ثبات نسبی برخوردار او تحت کنترل کامل نیروهای مسلح این کشور است.

واکنش ایروان به بیانیه دیروز وزارت دفاع جمهوری آذربایجان است که اعلام کرده بود یگان های نیروهای مسلح ارمنستان با سلاح های مختلف، مواضع ارتش باکو را گلوله باران کردند.

اتهام زنی های ارمنستان و جمهوری آذربایجان علیه یکدیگر در حالی مطرح می شود که «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان ۹ شهریور ماه سال جاری در شهر بروکسل با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار به میزبانی «چالز میشل» رئیس شورای اروپا انجام شد.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان در این دیدار، پیرامون تحولات قره باغ و وضعیت قفقاز جنوبی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار مذکور تنها یک روز پس از تماس تلفنی رئیس شورای اروپا با علی اف درباره عادی سازی روابط باکو و ایروان انجام شده بود.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر جمهوری ارمنستان «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان فرودرین ماه سال جاری نیز در بروکسل دیداری سه جانبه داشتند.

در این دیدار نیکول پاشینیان به وضعیت آرتساخ و مسائل انسانی ناشی از اقدامات اخیر یگان‌های نظامی آذربایجان اشاره کرد.

موضوعات مربوط به اجرای بیانیه‌های سه جانبه ۹ نوامبر ۲۰۲۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱، ۲۶ نوامبر ۲۰۲۱ و همچنین توافقات به دست آمده در نشست سه جانبه در ۱۴ دسامبر در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد