اُفت 126 واحدی شاخص کل بورس


اُفت 126 واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس با اُفت ۱۲۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۸۱ واحد متوقف شد.

اُفت 126 واحدی شاخص کل بورس

به گزارش راهبرد معاصر، دوشنبه (۱۴ شهریور) شاخص کل بورس با رشد ۶۵۶ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۷ هزار و ۵۶۴ واحد قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس با اُفت ۱۲۶ واحدی در تراز یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۸۱ واحد متوقف شد.

آقای کوروش کارشناس بازار سرمایه گفت:امروز بازار روندی متعادل داشت و بر اساس تحلیل تکنیکالی موجود رفتار کرد. بازار همچنان درگیر ابهامات و وضعیت سیاسی است و برای حرکت و اقدام در جهت تکنیکال نیاز به شوک دارد.


اُفت 126 واحدی شاخص کل بورس

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان رسید. «اخابر»، «شپدیس» و «کگل» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «پترول»، «اخابر» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با رشد هزار و ۴۴۹ واحدی روی پله ۴۱۰ هزار و ۳۷۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۲۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۵۳۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با رشد ۱۷ واحد روی پله ۱۹ هزار و ۱۹۵ واحدی ایستاد. همچنین حجم معاملات امروز سهام در فرا بورس به تعداد ۸۹۲ میلیارد سهم به ارزش ۴۲۹ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های اخابر، همراه، حکشتی به ترتیب با ۷۴۹.۳۵، ۱۵۰.۵۱ و ۱۳۱.۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های شپدیس، کگل و فارس به ترتیب با ۴۱۴.۵۳، ۲۶۵.۷۳ و ۲۶۰.۱۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های زاگرس، وملل و فزر به ترتیب با ۴.۳۵، ۴.۳۲ و ۳.۲۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های بپاس، کگهر و سمگا به ترتیب با ۵.۲۷، ۴.۵۳ و ۲.۵۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز شیمیایی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۱۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو» و «فلزات اساسی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های اخابر، شپاکسا و کسرا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های های ساربیل، حپترو و تکشا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های سپیدار، اوان و چخزر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت ثغرب، وگستر و شتوکا بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

افران، فردا، همای بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، صمعا ۲۱۲ و فردا در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اکستر، دارا و اعتماد در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های صغدیر ۵۰۴۲۰، صغدیر ۴۰۸۲ و کمند بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، پترول و خساپا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اراد ۸۷۴، اراد ۹۱۶۴ و اراد ۱۰۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، ومللح ۲ و سپیدما ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!