متأسفانه در بُعد خارجی جنگ جهانی ارتباطات موفق نبودیم


متأسفانه در بُعد خارجی  جنگ جهانی ارتباطات  موفق نبودیم

رئیس دانشگاه آزاد تهران مرکزی گفت: متأسفانه نه تنها در بُعد "جنگ جهانی ارتباطات" موفق نبودیم بلکه در بُعد داخلی نیز موفق عمل نکرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از 23 کتاب منتشرشده توسط اساتید دانشکده علوم اجتماعی ارتباط و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در یک‌ سال گذشته و قدردانی از سخنرانان و عوامل اجرایی "دوشنبه‌های سوهانک" بعدازظهر امروز برگزار شد.

در این نشست، دکتر محمود رضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی اظهار کرد: دوشنبه‌های سوهانک فرصتی بود که تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کرد و یک مسیر جدید را در مباحث پژوهشی و آموزشی ایجاد کرد. این اتفاق از دانشکده ارتباطات شروع شد و همه دانشکده‌ها این مسیر را ادامه دادند. نقش اساتید دانشکده اجتماعی و ارتباطات بسیار مهم است چرا که جنگ ما در رسانه و افکار عمومی است و اگر نتوانیم افکار عمومی را به خود جذب کنیم، شکست خواهیم خورد.

وی ادامه داد: متأسفانه نه تنها در بُعد خارجی "جنگ جهانی ارتباطات" موفق نبودیم بلکه در بُعد داخلی نیز موفق عمل نکرده‌ایم و من از دانشمندانی که در این مسیر کار می‌کنند، گله دارم. افرادی که باید در علم رسانه مردم را ارشاد کنند، کوتاهی کرده‌اند و ما امروز به این دلیل که تربیت اجتماعی ما دچار مشکل است و از ظرفیت‌های داخلی استفاده نکرده‌ایم، تاوان می‌دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی گفت: اگر امروز شهروندان ما با کوچک‌ترین حرکت اجتماعی تحت تأثیر قرار می‌گیرند، تقصیر ما معلمان علم رسانه است که در این زمینه خوب عمل نکرده‌ایم البته دوشنبه‌های سوهانک بخشی از این کوتاهی‌ها را جبران کرد؛ جامعه ما در حال از دست رفتن است و ما از سرعت از دست رفتن آن عقب مانده‌ایم. اگر همین امروز برای فردا فکر نشود، فردا را نیز خواهیم باخت.

آقامیری گفت: ما قصد داریم که برای دانشگاه، تلویزیون اینترنتی راه‌اندازی کنیم و رسانه را به این فضا بیاوریم. هزینه ما در این قسمت باید باشد چرا که این مورد هم کار ایجاد می‌کند، هم تبلیغات است و هم می‌تواند درآمدزا باشد. من از اینکه از این 23 کتاب تنها یک کتاب در انتشارات دانشگاه آزاد چاپ شده، متأثر شدم چرا که دانشگاه آزاد یکی از بزرگ‌ترین مراکز چاپ است.

وی درباره جنگ رسانه‌ای خارجی بیان کرد: به رژیم صهیونیستی توصیه شده که برای ساخت بمب هسته‌ای علیه ایران کار کند و این به معنی یک شرایط جنگی است. در هیروشیما و ناکازاکی انفجار بمب به شکل آنی سرنوشت ژاپن را به شکلی تغییر داد که در حال حاضر این کشور را آمریکا هدایت می‌کند بنابراین نباید ساده از کنار این تهدید رد شویم البته شرایط الان ما با شرایط سال 1945 ژاپن فرق می‌کند و هیچ کشوری جرات این را ندارد که مانند آن اقدام را علیه کشور ما اجرایی کند اما اتفاق و احتمال را می‌شود حساب کرد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی ادامه داد: باید افکار عمومی جهان را قانع کنیم که امروزه سلاح و موشک برای امنیت ما ضروری است؛ در حال حاضر حتی یک سانتریفیوژ هم برای ما مهم است. ما در توسعه صنعت هسته‌ای موفق بودیم و همین موضوع، آمریکایی‌ها را ترساند.

آقامیری تصریح کرد: جهان باید بداند که ایران نمی‌خواهد به سمت سلاح هسته‌ای برود اما موظف است که توان بازدارندگی را برای خود ایجاد کند و این توان به وجود نخواهد آمد مگر اینکه با دشمن مقابله به‌مثل کنیم. در حال حاضر فتوای رهبر و مرجعیت ما این است که به سمت سلاح هسته‌ای نرویم و در نتیجه ما به هیچ وجه دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی