کاهش مدت زمان نوسازی بافت فرسوده به 6 ماه با همت شرکت های دانش بنیان


کاهش مدت زمان نوسازی بافت فرسوده به 6 ماه با همت شرکت های دانش بنیان

آئینی گفت: با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان، مدت زمان نوسازی بافت های فرسوده از ۲ سال به ۶ ماه کاهش می یابد.

محمد آئینی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بنای ناپایدار در کشور داریم که ۱۰ میلیون نفر در این بنا‌ها زندگی می‌کنند. در این تعداد واحد ناپایدار امکان ساخت ۷.۵ میلیون واحد جدید وجود دارد بدون آنکه نیازی به الحاق اراضی جدید به شهر‌ها باشد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، از دیگر شرایط نوسازی بافت‌های فرسوده امکان کوچک سازی در این بافت‌ها است، اما در بافت‌هایی که قرار است جدیداً به شهر الحاق شوند، باید واحد‌ها بزرگ متراژ بوده و تا ۱۰۰ متر احداث شود.

او می گوید: تاکنون ۲۱۰ هزار بنای ناپایدار تخریب و به جای آن ۶۷۰ هزار واحد جدید ساخته شده است. همچنین ۳۰ هزار مالک واحد‌های ناپایدار و فرسوده را تاکنون به بانک عامل بخش مسکن برای دریافت تسهیلات معرفی کرده ایم.

آئینی می گوید: سهم شرکت‌های دانش بنیان از نوسازی بافت‌های فرسوده تقریباً صفر است. از دانش بنیان‌ها می‌خواهیم به کمک بافت فرسوده بیایند. اگر فناوری‌های نوین بتوانند دوره ساخت بافت‌های فرسوده را از دو سال به شش ماه کاهش دهد، مردم متقاعد می‌شوند که ظرف شش ماه جابجا شده و واحد‌های فرسوده نوسازی شود. همچنین صنعتی سازی کمک می‌کند تا هزینه‌های تمام شده نوسازی بافت فرسوده کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: سالانه باید ۲۰۰ هزار واحد فرسوده نوسازی شود، اما در حال حاضر ۶۵ هزار واحد در دست ساخت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403