صنعتی‌سازی هزینه ساخت مسکن را کاهش می‌دهد


صنعتی‌سازی هزینه ساخت مسکن را کاهش می‌دهد

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: صنعتی سازی زمینه ساز ساخت مسکن ارزان قیمت می شود که واحدهای نهضت ملی مسکن در پروژه‌ مهرگان قزوین نمونه آن بوده است.

علیرضا فخاری گفت: نیرو‌های مسلح با تجهیزات مربوطه کارخانه‌های خانه سازی را ایجاد کرده اند و می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

به گفته مدیر عامل سازمان ملی زمین مسکن، امروز با رویکرد جدیدی به سمت صنعتی سازی و چابک سازی حرکت می کنیم و باید صنعتی سازی را در این ۴ میلیون واحد مسکونی اجرا کنیم.

او گفت: صنعتی سازی به ما کمک می‌کند در حوزه اقتصاد زمین و مسکن به بالندگی برسیم و از سوی دیگر زمینه ساز کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از رشد قیمت مصالح می‌شود و به افزایش سرعت ساخت کمک می‌کند.

فخاری می‌گوید: صنعتی سازی باید فرهنگ سازی شود و استفاده از سازه‌های صنعتی مطرح نیست و مردم چندان به استفاده از آن آشنا نیستند، اما باید بدانیم که این اقدامات خود به ارزان سازی کمک کرده و رابطه مستقیمی بین دانش و عمل را فراهم می‌کند.

فخاری می‌گوید: مسکن صنعتی سازی شده برای مردم آرزو بود، اما در حد حرف باقی ماند مسئول آن کیست؟ باید برای اجرایی شدن آن ارتباط منطقی و درست بین وزارت راه وشهرسازی و معاونت مسکن در این بخش فراهم کنیم و ایجاد این رابطه منطقی بخشی عمده‌ای از مشکلات را حل می‌کند.

فخاری گفت: بخش خصوصی می‌تواند در این حوزه کمک کند و البته یکی از طرح‌هایی که در این بخش به مرحله اجرایی رسیده طرح نهضت ملی مسکن در مهرگان قزوین است که به صورت صنعتی سازی ساخته شده و سه ماه پیش ساخت آن به اتمام رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو