وزیر بهداشت: زائران از سلامت موادغذایی مطمئن شوند


وزیر بهداشت: زائران از سلامت موادغذایی مطمئن شوند

وزیر بهداشت از آمادگی حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مرزی برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از مرکز بهداشتی و درمانی شهید سلیمانی در مرز شلمچه که امروز (۱۴ شهریورماه) انجام شد، اظهار کرد: خدمت کادر سلامت در مواکب، ماموریت محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به تعیین دکتر میعادفر رئیس اورژانس کشور برای پیگیری اقدامات لازم در مرزها افزود: با اقدامات انجام شده امکانات خوبی در پایانه‌های مرزی برای خدمت و تامین سلامت زائران اربعین حسینی فراهم شده است.

وزیر بهداشت گفت: ۲ هزار و ۶۱۱ نیروی اورژانس، ۳۵۳ پزشک، ۸۴۵ نیروی بهداشت، ۲۳۴ آمبولانس، ۳۸ اتوبوس آمبولانس و حدود ۳۸ موتورلانس با امکانات لازم در پایانه‌ها مستقر شده‌اند. سه فروند هواپیما و ۹ بالگرد نیز در حوزه اورژانس هوایی در مناطق مرزی در حال ارائه خدمت هستند.

عین‌اللهی افزود: با کمک ارتش جمهوری اسلامی، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هشت بیمارستان صحرایی در پایانه‌های مرزی راه‌اندازی شده‌اند. در حال حاضر حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مرزی آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی گفت: با توجه به احتمال گرمازدگی زائران امکانات زیادی در این خصوص مستقر شده است. همچنین با توجه به اینکه در فصل خاصی قرار داریم و هوا گرما است، زائران در ساعات گرما و در زمان تابش نور شدید آفتاب تردد نکنند.

وزیر بهداشت بیان کرد: افرادی که داروی خاصی استفاده می‌کنند حتما داروهای خود را همراه داشته باشند. علاوه بر این زائران در طول مسیر کمتر مواد غذایی مصرف کنند زیرا برخی مواقع به دلیل مصرف زیاد مواد غذایی دچار مشکل می‌شوند که امروز مشاهده شد علت مشکل تعدادی از مراجعه‌کنندگان به مرکز به دلیل مصرف زیاد مواد غذایی بوده است. زائران حتما از سالم بودن مواد غذایی و رعایت بهداشت در ظروف مطمئن شوند زیرا به ویژه در آن طرف ممکن است بهداشت به خوبی رعایت نشود.

وی با تاکید بر استفاده زائران از آب و مایعات در طول مسیر، افزود: در صورت احساس خستگی و سرگیجه داشتن حتما استراحت کنند و در مناطق خنک‌تر قرار بگیرند.

وزیر بهداشت گفت: یکی از افتخارات امسال تجهیز مرکز درمانی و بهداشتی مرز شلمچه است که برای نخستین بار از این مرکز مجهز برای ارائه خدمات به زائران استفاده کرده‌ایم. دیگر نیازی به اعزام بیماران به مراکز دیگر نیاز نیست و به صورت استثنا افرادی که به درمان‌های خاص نیاز دارند به مراکز درمانی دیگر اعزام می‌شوند.

عین‌اللهی بیان کرد: در این سفر توفیق بازدید از پایانه مرزی چذابه را نداشته‌ام اما بر اساس اطلاعات ارائه شده اقدامات خوبی در این مرز انجام شده و از زحمات نیروهایی که در این مرکز، تشکر می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در راس هیاتی به منظور بازدید از مرز شلمچه وارد خوزستان شد و ابتدا با حضور در یادمان شهدای شلمچه به شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد. در ادامه وزیر بهداشت در پایانه مرزی شلمچه حضور پیدا کرد و آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی جهت ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی را مورد بررسی قرار داد. بازدید از درمانگاه شهید سردار کرمی نسب بسیج جامعه پزشکی، درمانگاه شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و مواکب مستقر در مسیر پیاده‌روی زائران اربعین حسینی از دیگر برنامه‌های دکتر عین اللهی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند