روش درست کردن ترشی بچه بلال


روش درست کردن ترشی بچه بلال

رکنا: خیلی از افراد دوست دارند طعم ترشی بچه ذرت خانگی‌شان کمی تند باشد.

به گزارش رکنا، ترشی بچه ذرت، ترشی بچه بلال یا بیبی کورن یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع ترشی تابستانی است که هم طعم ترد و خوشمزه‌ای دارد و هم برای تزیین غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای طرز تهیه ترشی بچه بلال می‌توانید آن را با سبزیجات معطر دیگر ترکیب کنید و یا تنها با اضافه کردن کمی سیر و فلفل و سرکه آماده کنید.

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه بچه ذرت تند

بچه ذرت : ۱۲۵ گرم

پودر فلفل چیلی: ۱ قاشق چای‌خوری

فلفل هالوپینو: ۱/۲ یک عدد

سرکه سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱ قاشق غذاخوری

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه ترشی بچه ذرت تند آشنا شوید.

مرحله اول؛ چیدن ذرت‌ها در شیشه

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی بچه ذرت تند باید بیبی کورن‌ها را در یک شیشه استریل شده و تمیز بچینید. برای این کار باید از یک شیشه خشک و کاملاً تمیز استفاده کنید. یک شیشه ۵۰۰ میلی‌لیتری برای تهیه این مقدار ترشی مناسب است.

مرحله دوم؛ اضافه کردن فلفل به ترشی

بعد از این که ذرت‌ها را در شیشه ریختید، باید فلفل هالوپینو را به صورت نازک برش دهید و به ذرت‌ها اضافه کنید. سپس مقداری پودر فلفل چیلی در ترشی بریزید.

مرحله سوم؛ آماده کردن سرکه ترشی

در این مرحله از طرز تهیه ترشی بچه ذرت باید سرکه، نمک و شکر را با ۱ فنجان فرانسوی دسته‌دار آب ترکیب کنید. سپس این مواد را در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد از این که ترکیب سرکه به جوش آمد و نمک و شکر در آن حل شدند، می‌توانید شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله چهارم؛ آماده شدن ترشی

بعد از این که مخلوط سرکه را از روی حرارت برداشتید، می‌توانید آن را داخل شیشه ترشی بریزید. سپس درب ترشی را محکم کنید و آن را برای یک شب در یخچال قرار دهید تا ذرت‌ها مزه‌دار شوند. بعد از این که درب ترشی را باز کردید، بهتر است آن را تا یک هفته مصرف کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی بچه بلال

بچه ذرت: ۱ کیلوگرم

سیر: ۳۰ گرم

فلفل سبز: ۵۰ گرم

سرکه سفید: ۸۰۰ گرم

آب: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک و پودر فلفل سفید: به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ترشی بلال کوچک با سیر

سیر یکی از خوشمزه‌ترین طعم‌دهنده‌های ترشی است که طعم فوق‌العاده‌ای به ترشی بچه ذرت می‌بخشد. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی بچه بلال با سیر آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن سرکه

در اولین مرحله از طرز تهیه ترشی بچه ذرت خانگی با سیر باید آب و سرکه را با هم ترکیب کنید و در قابلمه بریزید و روی شعله گاز قرار دهید. اجازه دهید سرکه به جوش بیاید.

مرحله دوم؛ جوشاندن بچه بلال‌ها

بعد از این که ترکیب آب و سرکه به جوش آمد، بچه بلال‌ها را در قابلمه بریزید و برای ۵ دقیقه بجوشانید تا کمی نرم شوند. سپس بلال‌ها را آبکش کنید و ترکیب سرکه و آب را در ظرفی جداگانه بریزید تا سرد شود.

مرحله سوم؛ ریختن بلال‌ها و سایر مواد در شیشه

در این مرحله از روش تهیه ترشی بچه بلال باید بلال‌ها را داخل شیشه خشک و تمیز بچینید. سپس سیر ، تکه‌های فلفل سبز را اضافه کنید. مقداری نمک و پودر فلفل سفید به بلال‌ها بزنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن ترشی

در آخرین مرحله از روش تهیه ترشی baby corn باید مخلوط سرکه و آب را که حالا خنک شده، روی مواد ترشی بریزید. سپس درب شیشه ترشی را محکم کنید و آن را برای ۱ هفته در یخچال قرار دهید تا آماده شود.

طرز تهیه ترشی بیبی کورن مخلوط

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه

مدت زمان پخت: ۱۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه ترشی بچه ذرت با سبزیجات

بچه ذرت: ۱۰۰ گرم

هویج: ۱ عدد

پیاز: ۱/۲ یک عدد

برگ بو: ۲ عدد

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

اریگانو: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

سرکه سیب یا سرکه سفید: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه پودر نشده: ۲ تا ۳ دانه

نمک: ۱/۴ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه ترشی بچه بلال مخلوط

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از خوردن ترشی‌های مخلوط لذت بیشتری می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم که برای تهیه ترشی ذرت آن را با سبزیجات دیگر ترکیب کنید. در ادامه می‌توانید با مراحل درست کردن ترشی بلال با سبزیجات مختلف آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن ذرت‌ها

در اولین مرحله از روش تهیه ترشی بیبی کورن خانگی باید یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید. اجازه دهید آب به جوش بیاید، سپس ذرت‌ها را خرد کنید و یا به صورت درسته در آب بریزید تا برای ۵ دقیقه بپزند.

مرحله دوم؛ خرد کردن مواد ترشی

بعد از جوشاندن ذرت‌ها، باید پوست هویج را جدا کنید و آن را به صورت نگینی یا ورقه‌ای خرد کنید. سپس پیاز را نیز به هر شکلی که دوست دارید خرد کنید.

مرحله سوم؛ تفت دادن مواد ترشی بچه ذرت

در این مرحله باید ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون در ماهیتابه بریزید. سپس آن را روی شعله متوسط قرار دهید. پیاز را در ماهیتابه بریزید و برای ۱ دقیقه تفت دهید تا کمی شفاف شود. سپس هویج‌های خرد شده را اضافه کنید و آن‌ها را هم ۱ دقیقه تفت دهید. در انتها بچه ذرت را همراه با برگ بو، فلفل دلمه‌ای خرد شده، اریگانو و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را برای ۵ دقیقه تفت دهید.

مرحله چهارم؛ پختن مواد ترشی بلال کوچک

بعد از این که مواد ترشی را تفت دادید، باید همه مواد را در قابلمه بریزید. سپس ۱/۲ لیوان سرکه، ۱ لیوان آب و نمک را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ترشی به جوش بیاید، سپس حرارت را خاموش کنید و ۱ ساعت صبر کنید تا ترشی به آرامی خنک شود و طعم‌ها به خورد هم بروند.

مرحله پنجم؛ آماده کردن ترشی بیبی کورن

بعد از ۱ ساعت که ترشی آماده شد، می‌توانید آن را در شیشه مورد نظرتان بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک شود. این ترشی بعد از این که سرد شد، قابل مصرف است و می‌توانید آن را میل کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ترشی بچه ذرت

*برای افزایش ماندگاری ترشی بچه ذرت می‌توانید بعد از آماده شدن ترشی آن را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب بجوشانید. این کار موجب می‌شود تا ترشی شما ماندگاری بیشتری داشته باشد.

*ترشی بچه ذرت با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین بهتر است بعد از مصرف ترشی درب شیشه را محکم کنید تا کیفیت ترشی تغییر نکند.

*برای تمیز کردن بچه بلال باید با دقت پوست بلال را جدا کنید تا نشکند و ظاهر خود را در ترشی حفظ کنید.

*توجه داشته باشید که در طرز تهیه ترشی بچه ذرت باید از سیر و فلفل سبز کاملاً خشک استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است ترشی شما کپک بزند.

*در روش تهیه ترشی بیبی کورن نسبت آب به سرکه، ۱ به ۲ است. بنابراین اگر بعد از آماده کردن مخلوط سرکه و آب شیشه ترشی پز نشد، می‌توانید بقیه شیشه را با سرکه پر کنید.

*مقدار سیر و فلفل ترشی بچه بلال کاملاً اختیاری است و می‌توانید بنا به سلیقه خودتان آن را کم یا زیاد کنید.

*در صورت تمایل می‌توانید برای تهیه ترشی بچه ذرت از سبزیجات معطری مثل شوید، ترخون، مرزه و نعنا نیز استفاده کنید.

*اضافه کردن شکر به ترشی بچه ذرت کاملاً اختیاری است، اما طعم جذابی به ترشی می‌بخشد.

*در صورت تمایل می‌توانید برای درست کردن ترشی بچه ذرت، ذرت‌ها را خرد کنید و با سایر سبزیجات مثل فلفل، کلم، هویج و هر چیزی که دوست دارید ترکیب نمایید.

*اگر برای تهیه ترشی بیبی کورن از ذرت‌های کنسروی استفاده می‌کنید، باید آن‌ها را برای ۱۵ دقیقه آبکش کنید تا آب اضافه آن گرفته شود.

*برای تهیه ترشی بلال کوچک می‌توانید به جای سرکه سفید از سرکه سیب نیز استفاده کنید.

*بچه بلال درواقع همان بلال یا ذرت معمولی است که زودتر از حالت نرمال برداشت می‌شود و از همین رو نیاز به بذر خاص و مجزایی ندارد. اما بسیاری از کشاورزان برای تولید بچه ذرت از بذر نوعی بلال که رشد محدودی دارد و زیاد درشت نمی‌شود، استفاده می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!