هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو


هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

همانطور که می‌دانید شرکت اپل قصد دارد مراسم بعدی خود را با نام Far Out و در تاریخ 16 شهریور برگزار کرده و جدیدترین محصولات خود را برای تمام هواداران و علاقه‌مندان رونمایی کند. هرچند هنوز خبر رسمی از محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند...

همانطور که می‌دانید شرکت اپل قصد دارد مراسم بعدی خود را با نام Far Out و در تاریخ 16 شهریور برگزار کرده و جدیدترین محصولات خود را برای تمام هواداران و علاقه‌مندان رونمایی کند. هرچند هنوز خبر رسمی از محصولاتی که قرار است در این رویداد معرفی شوند نداریم، اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده تقریباً می‌توان اطمینان داشت که کدامیک از محصولات کوپرتینویی‌ها در این لیست حضور خواهند داشت.

شهریور ماه متعلق به اپل و جدید‌ترین آیفون‌های محبوب این شرکت بوده و انتظار می‌رود طیف وسیعی از دستگاه‌های جدید همراه با آن به نمایش گذاشته شوند. برای آشنایی بیشتر با محصولات آینده اپل تا انتهای این مطلب با شهر سخت افزار همراه باشید.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

آیفون ۱۴

مهم‌ترین تغییر برای مدل‌ استاندارد آیفون ۱۴ را می‌توان کنار رفتن مدل مینی دانست که اپل به دلیل فروش پایین‌تر از حد انتظار این مدل را بازنشسته کرده است.

با این حال احتمالاً یک مدل جدید با نام آیفون ۱۴ مکس جایگزین مدل مینی خواهد شد. انتظار می‌رود در رویداد Far Out به جای آیفون ۵.۴ اینچی، با یک آیفون دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی روبرو می‌شویم.

به تازگی گزارش‌هایی در مورد احتمال انتخاب نام iPhone 14 پلاس برای این مدل منتشر شده است. به طور کلی مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ از نظر ظاهری عملا هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند و اپل بیشتر توجه خود را به مدل‌های پرو معطوف کرده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ بار دیگر با همان چیپست استفاده شده برای نسل قبلی یعنی A15 راهی بازار می‌شوند. از بین معدود ارتقاهای صورت گرفته برای این دو مدل می‌توانیم به استفاده از دوربین اولترا واید و دوربین سلفی بهتر اشاره کنیم.

ظاهرا این دو مدل از حافظه رم ۶ گیگابایتی بهره می‌برند و مودم اسنپدراگون X65 هم سرعت و کیفیت اینترنت ۵G را بهبود می‌بخشد. این مودم از نظر سخت‌افزاری از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر شایعاتی در مورد ارتباط ماهواره‌ ای آیفون 14 منتشر شده است.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

آیفون ۱۴ پرو

به نظر می‌آید مدل‌های آیفون ۱۴ پرو به جای استفاده از بریدگی نمایشگر، از دو حفره‌ دایره‌ای و کپسولی شکل بهره می‌برند که میزبان دوربین سلفی و سیستم فیس آی‌دی هستند.

البته به نظر می‌رسد اپل با استفاده از نرم‌افزار توانسته پیکسل‌های بین دو حفره را خاموش کند تا کاربران هنگام استفاده از iPhone 14 Pro با یک حفره کپسولی شکل روبرو شوند.

از دیگر ویژگی‌های آیفون ۱۴ پرو می‌توان به استفاده از نمایشگری با نرخ نوسازی متغیر بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی‌ها مانند مدل‌های استاندارد بوده از لنزی با دیافراگم بزرگ‌تر و قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد.

همچنین باید به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی اشاره کرد که لنز آن بزرگ‌تر از نسل قبلی است. این مدل‌ها مانند نسل قبلی دارای ۶ گیگابایت حافظه رم بوده و احتمال بهره‌گیری از حداکثر ۲ ترابایت حافظه داخلی هم وجود دارد.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

اپل واچ سری ۸

بر اساس شایعات منتشر شده، اپل واچ سری ۸ هیچ تفاوت ظاهری با نسل قبلی ندارد. این یعنی بار دیگر با مدل‌های ۴۱ و ۴۸ میلی‌متری روبرو خواهیم شد. همچنین به نظر می‌رسد چیپ S8 تعبیه شده درون این ساعت هوشمند، از نظر عملکردی تفاوتی با چیپ S7 ندارد.

مهم‌ترین ویژگی جدید این ساعت، بهره‌گیری از سنسور تشخیص دمای بدن است که می‌تواند تغییرات دما در بدن انسان را تشخیص دهد. گفته می‌شود تشخیص دقیق دمای بدن برای یک ساعت هوشمند کار بسیار سختی است و به همین خاطر صرفا روند تغییرات دمای بدن را اندازه‌گیری خواهد کرد.

همچنین احتمالا این ساعت از قابلیت تشخیص تصادف رانندگی هم پشتیبانی خواهد کرد. برخی افشاگران اعلام کرده‌اند که نسل جدید اپل واچ هنگام فعال بودن حالت مصرف انرژی، قابلیت‌های بیشتری نسبت به گذشته ارائه می‌دهد.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

اپل واچ پرو

در کنار اپل واچ سری ۸، این شرکت قصد دارد از مدل پرو ساعت هوشمند خود هم رونمایی کند. این ساعت از نمایشگر ۲ اینچی بهره می‌برد و رزولوشن آن به ۴۱۰ در ۵۰۲ می‌رسد.

در کنار اندازه‌ی بزرگ‌تر، این ساعت از بدنه‌ی مقاوم‌تری بهره می‌برد و به همین خاطر به طور مشخص برای ورزشکارانی که دوام بدنه‌ی ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد، ساخته شده است. همچنین درون بدنه باتری بزرگ‌تری تعبیه شده و می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری ارائه دهد. گفته می‌شود این ساعت با قیمت بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد و بنابراین یک ساعت هوشمند بسیار گران‌قیمت محسوب می‌شود.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

ایرپاد پرو ۲

اپل در سال ۲۰۱۹ از ایرپاد پرو رونمایی کرد و از آن زمان هنوز نسل بعدی آن راهی بازار نشده است. در ابتدا گفته می‌شد نسل دوم آن از طراحی کاملا متفاوت بهره می‌برد و فاقد ساقه است. اما بر اساس اطلاعات جدید، طراحی این هدفون شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی دارد.

از تغییرات صورت گرفته می‌توانیم به تعبیه‌ی اسپیکر کوچک در کیس اشاره کنیم که هنگام گم شدن ایرپاد پرو با انتشار صدا، به کاربر کمک می‌کند آن را پیدا کند. همچنین ظاهرا چیپ استفاده شده بهبود یافته و در نتیجه سیستم حذف نویز بهتری را ارائه می‌کند.

هر آنچه از رویداد 16 شهریور اپل انتظار داریم؛ از آیفون سری 14 تا نسل جدید ایرپاد پرو

تراشه A16 بیونیک

ظاهراً اپل می‌خواهد امسال پرچم‌داران خود را به دو تراشه مجهز کند. یکی از آن‌ها A15 و دیگری A16 خواهد بود که در دو مدل آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اگرچه A16 تراشه‌ جدیدی محسوب می‌شود، اما اپل قصد ندارد لیتوگرافی آن را در مقایسه با A15 تغییر دهد. یعنی این تراشه هم مبتنی بر فناوری ۵ نانومتری ساخته می‌شود.

دو مدل استاندارد و مکس سری آیفون ۱۴ به تراشه‌ A15 مجهز شده‌اند. همچنین ۶ گیگابایت حافظه‌ رم بکار رفته در این دو گوشی از همان نوع LPDDR4X خواهد بود.

اما در رابطه با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس باید بگوییم داستان اندکی فرق دارد. تراشه‌ A16 بکار رفته در این گوشی‌ها اگر چه ۵ نانومتری است، اما با فناوری ساخت N4P شرکت TSMC تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عامل ایجاد تنش قومیتی در ورزشگاه ارومیه دستگیر شد