مکرون خواستار کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در فرانسه شد


مکرون خواستار کاهش 10 درصدی مصرف انرژی در فرانسه شد

رئیس‌جمهور فرانسه خواستار کاهش شدید ۱۰ درصدی مصرف انرژی شد تا از خطر جیره‌بندی و کاهش در زمستان امسال جلوگیری شود.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه خواستار کاهش شدید ۱۰ درصدی مصرف انرژی در این کشور در هفته‌ها و ماه‌های آینده شد و هشدار داد که در صورت ناکافی بودن تلاش‌های داوطلبانه، ممکن است در ماه‌های آینده سهمیه‌بندی اجباری انرژی مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش «نیوز آرمنیا»، مکرون گفت: «طرح‌های سهمیه‌بندی انرژی در حال آماده‌سازی است و به‌عنوان آخرین راه‌حل، کاهش خواهد یافت.»

رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری که در آن از مشاغل و خانوار‌های فرانسوی خواست تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند، از جمله با خاموش کردن سیستم گرمایشی و تهویه مطبوع، گفت: «بهترین انرژی آن چیزی است که ما مصرف نمی‌کنیم».

مکرون گفت که فرانسه می‌خواهد تمام ارتباطات انرژی را که منطقی است توسعه دهد، اما او نیازی به ایجاد ظرفیت اضافی خط لوله بین اسپانیا و فرانسه نمی‌بیند.

مکرون اعتراف کرد که فرانسه به همبستگی اروپا در موضوع برق نیاز دارد، زیرا بیش از نیمی از أکتور‌های هسته‌ای این کشور به دلایل فنی تعطیل شده‌اند.

مکرون تأیید کرد که طرفدار اصلاح بازار برق اروپا است تا قیمت‌ها به صورت هماهنگ و مطابق با قیمت‌های تولید تعیین شود. وی همچنین گفت که فرانسه از ایده خرید مشترک گاز در سطح اروپا و تعیین سقف قیمت گاز روسیه به اروپا حمایت می‌کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این از آمادگی کشورش برای تحویل گاز بیشتر به آلمان سخن گفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا