معاون بنیاد شهید: یک برداشت شخصی، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت


معاون بنیاد شهید: یک برداشت شخصی، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید با بیان این‌که برداشت شخصی افراد، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت می‌گوید: ما با محدودیت‌های سازمان برنامه آشنا هستیم، اما اعمال این محدودیت‌ها نباید فقط برای امور ایثارگران باشد.

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس ـ زهرا بختیاری: در چند ماه اخیر روزی نیست که جامعه ایثارگری در ارتباط با خبرگزاری فارس از مسائل مربوط به بیمه خدمات درمانی و پرداخت نشدن حق پرستاری به جانبازان مشمول، گلایه نکرده و درخواست حل هر چه سریع‌تر این موضوعات را نکرده باشند.

این خبرگزاری هم بنا بر وظیفه‌ای که در قبال این قشر از جامعه دارد، موضوعات را به طور جدی از مسئولان مربوطه پیگیری کرده و تلاش می‌کند تا با حل مشکلات، جامعه ایثارگری را نیز در جریان آنچه در حال رخ دادن است قرار دهد.

معاون بنیاد شهید: یک برداشت شخصی، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت

پول نیست!

حسین اسرافیلی، جانباز قطع نخاعی و نماینده جانبازان در شبکه ملی ایثارگران در همین خصوص می‌گوید: «با شرایط ایجاد شده ایثارگر نمی‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کند و اگر هم مراجعه کند، می‌گویند طرف قرارداد نیستیم! خیلی راحت در جواب پیگیری‌ها می‌گویند: پول نیست! آخر مگر درمان این حرف‌ها را برمی‌دارد؟ ما تا به حال ۱۳ نامه به مسئولین زده و مسایل و مشکلات را مطرح کرده‌ایم، اما خبری نشده است. آقای دریالعل نماینده سازمان برنامه و بودجه هم توضیحاتی داد و گفت: اول بحث ۱۰ درصد افزایش حق پرستاری بود و بعد ۲۰ درصد هم اضافه شد، شد ۳۰ درصد. ما مکاتبه دیگری با مجلس خواهیم کرد، اگر گفتند حق پرستاری باید ۵۷ درصد افزایش پیدا کند، چشم! اضافه می‌کنیم. خلاصه قول داد تا آخر شهریور این اتفاق بیفتد.»

معاون بنیاد شهید: یک برداشت شخصی، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت

یک برداشت شخصی ۶ ماه جانبازان را به زحمت انداخته

طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران که پیگیر مسائل مربوط میان جامعه ایثارگری و سازمان برنامه و بودجه است، در خصوص این وعده سازمان که گفته آخر شهریور نتیجه این مشکلات پس از استعلام مجدد از مجلس شورای اسلامی اعلام می‌شود، می‌گوید: «این حرف‌ها منطبق بر قوانین نیست، بلکه این برداشت شخصی اوست و این برداشت شخصی ۶ ماه است جانبازان ما را به زحمت انداخته است.»

وی در خصوص این صحبت ایرج دریالعل به جانبازان مبنی بر اینکه باید یکبار دیگر از مجلس کسب تکلیف کنیم، می‌افزاید: «مجلس قبلا نظر داده و قانون را مشخص کرده است. آن هم این است که حق پرستاری بر اساس حداقل قانون کار است و هر افزایشی، شامل حق پرستاری هم می‌شود. این قضیه بسیار روشن و شفاف است.»

معاون بنیاد شهید: یک برداشت شخصی، جانبازان ما را 6 ماه به زحمت انداخت

ما نه زیاده‌خواهیم نه غیرمنطقی

مشکلات بیمه خدمات درمانی و پرداخت نشدن درست حق پرستاری به قدری جامعه ایثارگری را تحت فشار قرار داده است که یکی از این عزیزان در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: «ما نه زیاده‌خواهیم و نه خواسته غیرمنطقی داریم. تنها می‌خواهیم حقی را که قانون برایمان در نظر گرفته مطالبه کنیم و تنها مشکلات زندگی‌مان را کمی سبک کنیم.»

با محدودیت‌های سازمان برنامه و بودجه آشنا هستیم

موهبتی در خصوص این وعده سازمان برنامه به ایثارگران نیز می‌گوید: «علی رغم پیگیری‌های مکرر، و تأکید رئیس جمهور و مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حل این مشکلات، اما هنوز پرداخت‌ها به تعویق می‌افتد. بله البته ما با محدودیت‌های سازمان برنامه آشنا هستیم، ولی اِعمال این محدودیت‌ها نباید فقط برای امور ایثارگران باشد و بعد از ۶ ماه همه مشمولان شامل افزایش ۵۷ درصدی حقوق، حقوقشان زیاد شد جز جامعه ایثارگری.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟