پنتاگون برنامه‌های آزمایشی مافوق صوت را فاش کرد


پنتاگون برنامه‌های آزمایشی مافوق صوت را فاش کرد

ارتش آمریکا به دلیل ترس از عقب ماندن از روسیه و چین در فناوری‌های مافوق صوت به دنبال کمک بخش خصوصی برای ساخت یک هواپیمای آزمایشی سریع است.

به گفته پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا از شرکت‌های خصوصی خواسته است تا پیشنهاداتی را برای یک هواپیمای آزمایشی پرسرعت برای ارتش ارائه کنند.

به گزارش آرتی، شرکت‌ها باید پیشنهادات خود را تا ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) به واحد نوآوری دفاعی ایالات متحده (DIU) که ​​مدافع پذیرش فناوری تجاری در ارتش است، ارائه دهند.

پنتاگون به دنبال کاهش فشار بر زیرساخت‌های آزمایشی خود از طریق برنامه‌ای به نام «قابلیت‌های آزمایش هوابرد مافوق صوت (اولتراسونیک) و سرعت بالا» است.

پیش از این، «بری کرکندال» مدیر فنی DIU برای فضا، به پورتال خبری C4ISRNET گفته بود که هدف از این پروژه از میان برداشتن برخی از مشکلاتی است که در سال‌های اخیر توسعه برنامه‌های مافوق صوت را کند کرده‌اند.

هر هواپیما باید تعدادی از معیار‌ها را داشته باشد، از جمله رسیدن به سرعت بیش از ۵ ماخ، دارای مشخصات پروازی قابل مانور یا غیربالستیکی، قادر به جمع‌آوری داده‌های نزدیک به زمان واقعی و حداقل ۲ محموله با حداقل ۲ گزینه قرارگیری باشد.

بیشتر بخوانید:

اقدام DIU برای جلب حمایت بخش خصوصی در بحبوحه ترس از عقب ماندن ایالات متحده از روسیه و چین در توسعه فناوری‌های مافوق صوت صورت می‌گیرد. در اواسط ماه اوت (مردادماه) «کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد که این موضوع درست نیست.

با توجه به این‌که چنین سلاح‌هایی می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه مانورپذیر که مسیر پرواز آن‌ها را تقریباً غیرقابل پیش‌بینی می‌کند، دفاع هوایی مدرن را دور بزنند، کشور‌های سراسر جهان روی توسعه مافوق صوت تمرکز کرده‌اند.

با این حال در اواخر ژوئن (تیرماه)، آزمایش یک سلاح مافوق صوت آمریکا به دلیل یک «ناهنجاری» که مانع از آزمایش کامل این سیستم شد، با شکست مواجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر