در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!


علت ادغام برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا چیست؟ جزئیات نشست مدیرعامل ایران خودرو با نمایندگی‌های پیشکسوت را در ادامه بخوانید.طی سال‌های اخیر همکاری بین دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا روند رو به رشدی داشته و همین چند هفته پیش بود که...

علت ادغام برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا چیست؟ جزئیات نشست مدیرعامل ایران خودرو با نمایندگی‌های پیشکسوت را در ادامه بخوانید.

طی سال‌های اخیر همکاری بین دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا روند رو به رشدی داشته و همین چند هفته پیش بود که اولین پلتفرم تولید داخل با همکاری این دو شرکت رونمایی شد. هم‌اکنون آبی پوشان جاده مخصوص اعلام کرده‌اند قرار است برخی از نمایندگی‌های ایران خودرو و سایپا با یکدیگر ادغام شوند تا خدمت‌رسانی به مشتریان هر دو خودروساز بهبود یابد.

ادغام برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا

طی نشست تخصصی که مهدی خطیبی با برخی از نمایندگی‌های پیشکسوت داشته، خبر ادغام نمایندگی‌های این شرکت با گروه خودروسازی سایپا منتشر شده است. به اعتقاد خطیبی باید عملکرد نمایندگی‌های سراسر کشور ارتقا یابد و در این زمینه برنامه‌هایی از جمله ادغام نمایندگی‌های دو شرکت برتر تولید خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

مدیرعامل ایران خودرو گفت در تلاش هستیم تا ایران خودرو به خودروسازی سربلندتر از گذشته تبدیل شود که به طور حتم با توانمندی بالای نیروی انسانی این مجموعه و با همراهی نمایندگی‌ها، این هدف در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد. وی همچنین به خودروهای متوقف شده اشاره کرد که قرار است با تلاش‌ها و همکاری‌های ایساکو به وضعیت باثبات برسند. خطیبی افزود:

تامین به موقع و درست قطعات از سوی شبکه‌ خدمات پس از فروش، از موضوع‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود که در این راستا اختیار تامین قطعه به شرکت ایساکو داده شده و شرکت ساپکو نیز در این زمینه ایساکو را همراهی خواهد کرد.

بنا بر اعلام میرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، نسبت به سال گذشته تقریبا 33 درصد افزایش عرضه داشته‌ایم و در همین بازه زمانی، 45 درصد تیراژ تولید افزایش یافته و حدود 40 درصد میزان صدور فاکتور رشد کرده است. به باور خطیبی طی سال‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور به علت تحمیل برخی مشکلات و بروز یک‌سری عوامل بیرونی دچار اوضاع ناخوشایندی شده و حواشی بسیاری گریبان خودروسازی را گرفته است.

مجموع عوامل مذکور باعث شده شاهد افت کمی و کیفی در صنعت خودرو باشیم، اما اقدام بسیار مهمی که انجام شده، حذف خودروهای ناقص و جمع‌آوری خودروهای دارای کسری قطعه بوده که نتایج موثر و سودمندی در جهت ارتقا و پیشرفت محصولات و رضایت مشتریان داشته است.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

میزان خودروهای دارای کسری چقدر است؟

مهدی خطیبی در خصوص خودروهای ناقص به بیان پاره‌ای توضیحات پرداخته است. وی خاطرنشان کرده در بهمن ماه سال گذشته نزدیک به 82 هزار دستگاه خودروی ناقص داشته‌ایم، ولی این تعداد خودرو هم‌اکنون وارد کانال 5 هزار دستگاه شده که پیشرفت قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است.

به گفته وی هم‌اکنون محصولاتی که دارای عیب و نقص بوده‌اند در سایت تبریز در حال تکمیل و رفع نقص هستند و به زودی وارد چرخه عرضه خواهند شد. بنا بر اعلام او در سایر سایت‌های تولیدی خودروی ناقصی وجود ندارد و چنین اقدامات مهمی باعث شده هزینه‌ها کاهش یابد و کیفیت محصولات بالا رود.

یکی از سیاست‌های ایران خودرو طی یک سال اخیر این بوده که ترکیب تیم تولیدی خود را از زیان‌ده بودن به سمت سوددهی ببرد و به بیان مدیرعامل این شرکت تولید خودروهای زیان‌ده و قدیمی متوقف شده و هم‌اکنون به سمت و سوی تولید خودروهای جدید و با کیفیت رفته‌ایم و هدف تیراژ بالا خواهد بود. خطیبی همچنین افزود:

دستیابی به تولید کامل در گروه صنعتی ایران خودرو بزرگترین پروژه مدیریت صنعتی کشور طی چند سال اخیر محسوب می‌شود که این اقدام مهم از دستاوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت به شمار می‌رود.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

خطیبی همچنین به طرح تحول کیفی گروه صنعتی ایران خودرو اشاره کرده و گفته در این طرح، 279 پروژه در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای فرآیند قبل و بعد از تحویل محصولات تعریف شده است. به نظر مدیرعامل این شرکت، کیفیت در درازمدت اتفاق می‌افتد و اصولا زمان‌بر است. وی همچنین خاطرنشان کرد موفقیت‌های ایران خودرو شاید در کوتاه‌مدت برای مردم محسوس نباشد، اما رصد و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که توفیقات خوبی در راه است.

گفته شده هم‌اکنون توسعه محصولات آبی پوشان در مسیر درستی قرار گرفته و در حال حاضر مدت زمان ایده تا اجرا و تجاری‌سازی محصول به کمتر از 18 ماه رسیده است. این پروسه جذاب قرار است نخستین بار برای خودروی TF21 محقق شود. خطیبی علاوه بر این‌ها به خودروی ریرا اشاره کرده که جزو جدیدترین محصولات ایران خودرو است و حتی برای آن برنامه‌های صادراتی در نظر گرفته شده است. وی افزود:

پس از تولید انبوه در سال آینده، این محصول برای عرضه در اختیار شبکه نمایندگی‌ها نیز قرار خواهد گرفت. امروزه نمایندگی‌ها نقش پررنگی در تحقق برنامه‌های توسعه‌ای ایران خودرو ایفا می‌کنند و مانند یک خانواده، تمام موفقیت‌های ما وابسته به یکدیگر است و باید برای دستیابی به اهداف توسعه‌ای تلاش کنیم.

به اعتقاد مهدی خطیبی این که مردم احساس بی‌کیفیتی کنند سنگین‌تر از آن است که واقعا خودروهای ما بی‌کیفیت باشند و در این راستا باید توجه جهادی به گفته‌های رهبری کرد و با کمک نمایندگی‌ها، مردم و مشتریان را در جریان اقدامات و دستاوردهای صنعت خودروسازی و ایران خودرو قرار داد.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

همان‌طور که مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به درستی اشاره کرده، نمایندگی‌ها پیشانی و آبروی خودروسازها هستند و نقش مهمی در حوزه خدمات پس از فروش و رضایت مشتریان ایفا خواهند کرد. خطیبی در خصوص صادرات محصولات این شرکت بیان کرد صادرات با ارسال خودرو به ارمنستان آغاز شده و نمایندگی‌ها می‌توانند نقش مهمی در کمک به ارائه خدمات به کشورهای هدف ایفا نمایند.

همچنین به باور آبی پوشان جاده مخصوص، عرضه خودرویی نظیر هایما در بورس کالا اتفاق مهمی است که هم‌اکنون رخ داده و این اقدام درست و سنجیده باعث می‌شود بسیاری از موضوع‌ها و مشکلات بعدی در حوزه قیمت‌گذاری و فروش محصولات رفع شود. نکته دیگری که خطیبی به آن اشاره کرده مسئله اصلاح فروش و قیمت‌گذاری دستوری دولت است و به گفته وی فعالیت واقعی فروش نمایندگی‌های ایران خودرو با هایما اس 8، وانت آریسان 2 و هایما اس 5 شروع می‌شود.

نمایندگی‌ها آبروی خودروسازان هستند

شعار گروه صنعتی ایران خودرو در نشست مذکور این بوده: «نمایندگی‌ها پیشانی و آبروی گروه صنعتی ایران خودرو هستند». با این اوصاف تأکید بسیاری روی آنها شده است. قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، کیانوش پورمجیب اعلام کرده به زودی طرح تحول کیفی محصولات ایران خودرو آغاز خواهد شد.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

مدتی پیش اعلام کردیم که ایران خودرو تارا با ضمانت به مردم فروخته می‌شود. پورمجیب فروش با ضمانت این محصول را نخستین گام در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های ایران خودرو می‌داند. وی همچنین بیان کرد اقداماتی در حوزه قوای محرکه خودروی تارا صورت گرفته که موجب شده تا این ادعا را داشته و خود را در معرض قضاوت مشتریان قرار دهد. پورمجیب در ادامه افزود:

بر اساس گزارش‌های دریافتی از سوی شبکه خدمات پس از فروش، خوشبختانه تا این لحظه روسفید هستیم و در تولیدات تیرماه به بعد خودروی تارا، تنها یک مورد مراجعه برای مشکل گیربکس این خودرو صورت گرفته است. حتما تلاش خواهیم کرد تا این رقم را نیز به صفر برسانیم و مسیر ارتقای کیفیت محصولات را ادامه خواهیم داد.

به اعتقاد قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو، این شرکت باید تلاش کند تا جایگاه خود را در صنعت خودروسازی بازیابی کند. همچنین وی تأکید کرد یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایلی که سبب ذلت و خواری صنعت خودروسازی شده، قیمت تمام شده و زیان انباشته‌ای است که شرکت‌ها دارند.

همان‌طور که او اشاره کرده در حال حاضر قیمت گذاری دستوری دولت باعث شده خودروسازان زیان بسیاری تحمل کنند، ولی به نظر می‌رسد هم‌اکنون وزارت صمت با راهبری درست و اصولی، به تدریج صنعت خودرو را به سمت سامان‌بخشی در سیاست قیمت گذاری دستوری ببرد.

در یک اتفاق عجیب، برخی نمایندگی‌ های ایران‌ خودرو و سایپا ادغام می شوند!

در شرایط کنونی امیدواریم که محصولات ایران خودرو یکی پس از دیگری در مدار منطقی قیمت گذاری قرار بگیرند و قیمت گذاری نه به صورت دستوری، بلکه با منطق صحیح انجام شود. با این حساب تمامی خودروها از زیان انباشته خارج خواهند شد. پورمجیب گفته است:

این اقدام در ابتدا با خودروی هایما آغاز شد و توانستیم برای نخستین بار این محصول را در بورس کالا کشف قیمت کرده و به فروش برسانیم. محصولات بعدی نیز به ترتیب در بورس کالا عرضه و کشف قیمت خواهند شد تا با نظام قیمت گذاری بازار عرضه شوند. به این ترتیب نه در حق مشتریان واقعی و نه در حق خودروسازان اجحاف نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند