همکاری مساجد محلات ری و قیام در برگزاری باشکوه اربعین و اعزام زائراولی‌ها


همکاری مساجد محلات ری و قیام در برگزاری باشکوه اربعین و اعزام زائراولی‌ها

حجت‌الاسلام علم الهدی از همکاری مساجد محلات ری و قیام تهران برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: این مساجد کمک هزینه سفر اربعین را به ۱۰۰ زائراولی اعطا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید عبدالهادی علم الهدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد الزهرا (س) (واقع در تهران، خیابان ری، خیابان شهید رضوی) در تداوم کار شبکه ای با مساجد محلات ری و قیام تهران، مجموعه اقداماتی در حوزه اربعین انجام می دهد، اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۲ و نواحی آن و ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در زمینه های مختلف با این مساجد همکاری می کنند.

امام جماعت مسجد الزهرا (س) افزود: یکی از مهم ترین اقدامات مساجد محلات ری و قیام انجام مجموعه فعالیت هایی است که مشکل گرمای هوا را زائران اربعین حسینی به حداقل برساند.

وی اضافه کرد: خریداری لوازم سرمایشی و آب سردکن و مواد لازم برای تهیه شربت، با همکاری این مساجد و دستگاه های مزبور صورت گرفته است و طی یک هفته آینده به کشور عراق منتقل می شود. تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون تومان به این منظور جمع آوری شده است و جمع آوری کمک ها همچنان ادامه دارد.

علم الهدی ادامه داد: امسال نیز به منظور تشویق بیشتر مردم به حضور در پیاده روی اربعین حسینی، همه مساجد کمک های هزینه هایی برای زائر اولی ها درنظر گرفته اند که مساجد محلات ری و قیام این کمک هزینه را برای حداقل ۱۰۰ نفر اختصاص داده اند.

وی ابراز کرد: احتمالا امسال برای اولین بار بتوانیم یک موکب به نام حضرت امام حسن عسکری (ع) در کربلا مستقر کنیم که هماهنگی های حداکثری خوبی در این زمینه صورت گرفته است. اگر مشکل خاصی پیش نیاید این موکب از روز ۲۱ شهریور تا ۳۰ شهریور به زائران حسینی خدمت رسانی می کند. سخنرانی مذهبی، اقامه نماز جماعت، توزیع آب و شربت و غذای در طول شبانه روز و مداحی از جمله این برنامه ها است.

امام جماعت مسجد الزهرا (س) اضافه کرد: طلاب حوزه های علمیه امام القائم (عج)، علم الهدی، حاج ابوالفتح و مهدیه ضمن تلاش برای جمع آوری کمک های مردمی، در برگزاری برنامه های مذهبی و سخنرانی و اقامه نماز جماعت همت خواهند کرد.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !