استفاده از پلاسماتراپی برای درمان سرطان


استفاده از پلاسماتراپی برای درمان سرطان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مادر حال حاضر همین فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما را به سامانه تبدیل کردیم و برای درمان سرطان پلاسماتراپی را راه‌اندازی کردیم.

محمد اسلامی، در دیدار با نماینده، ولی فقیه در لرستان، اظهار کرد: در حوزه آب و خاک، کشاورزی، سلامت یک دامنه گسترده از فعالیت‌ها را شروع کردیم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه پلاسمای سرد که دست‌آورد بزرگی بوده و ابررسانا که حوزه آینده انرژی است، دست‌آورد‌هایی داشتیم، عنوان کرد: سالهاست از پلاسما برای تغییرات مداری ماهواره‌ها استفاده می‌کنند، به‌عنوان مثال ماهواره‌های سنجشی را تا ارتفاع ۳۰۰ کیلومتری تنظیم می‌کنند و با موشک به فضا می‌فرستند و کار انتقال مداری آن‌را تراستر پلاسمایی انجام می‌دهد که کار بسیار متفاوتی است.

اسلامی با اشاره به این‌که ما الان در همین فرصت نتیجه تحقیقات پلاسما را به سامانه تبدیل کردیم و برای درمان سرطان پلاسماتراپی را راه‌اندازی کردیم، بیان کرد: این سامانه برای گرفتن مجوز اخلاق این تکنولوژی اقدام شده و چند روز گذشته برای اولین بار در کشور سه نفر از بانوان تحت پلاسما تراپی قرار گرفتند، به خصوص بیماری سرطان سینه بانوان که یکی از معضلات پر آزار بانوان است و عوارض جانبی زیادی دارد، بتواند این بیماری را بسته به وضعیت سلول سرطانی که دارد، با چند جلسه بدون عوارض درمان کند که این درمان برای اولین بار راه افتاده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: همچنین در حوزه پلاسما بحث پسته را داریم که از آفت‌ها رنج می‌برد، سامانه آن‌را ساخته و درحال صنعتی‌سازی آن هستیم.

وی با اشاره به این‌که در حوزه آب سنگین و ترکیبات دوتریم مهم‌ترین تحول اساسی و دگرگون کننده سیستم دارویی در دنیاست، افزود: یعنی سیستم دارو‌های شیمیایی که اقتصادی و تجارت بزرگی را نیز به وجود آورده امروز در خانواده دوتریم که از خانواده آب سنگین است ساخته می‌شود.

اسلامی بیان کرد: سریعترین دست‌آوردی که داشتیم و چند ماه پیش کارخانه آن‌را افتتاح کردیم، قطعه غربالگری نوزادان است که کیت آن‌را ۱۶۰۰ دلار می‌خرند، اگر این قطعه را شرکت‌های خصوصی می‌خواستند بخرند تعداد آن محدود خواهد بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: وقتی با یک قطعه می‌توانید یک قطره خون یک نوزاد سه تا هفت روزه را با این کیت آنالیز کرده و ۵۶ بیماری مانند بیماری متابولیک را تشخیص دارد، وقتی در همین سن با تغذیه و مراقبت درمان شود دیگر یک عمر بیماری را به خود و خانواده تحمیل نمی‌کند و برای جامعه هزینه ندارد که این دست‌آورد همین حوزه فناوری هسته‌ای است که در بخش صنعت دارد.

وی عنوان کرد: هم از لحاظ اقتصادی شکوفایی دارد هم از لحاظ فناوری، چون قدرت‌ساز بوده و مؤلفه قدرتی است و دیگر کشور‌ها برنمی‌تابند که ما آن‌را داشته باشیم و ما از این مرز عبور کردیم و در حال گسترش ظرفیت‌های خودمان هستیم.

اسلامی با اشاره به این‌که از همه مهم‌تر برق است، عنوان کرد: فرانسوی‌ها که در موضوع اتمی در طول تاریخ بیشترین ظلم را به ما کردند و بیشترین مزاحمت را در مذاکرات بر روی چرخه سوخت هسته‌ای برای ما داشتند، ۷۴ درصد برق خود را با نیروگاه‌های اتمی تولید می‌کنند و ما بعد از این همه سال تنها یک نیروگاه اتمی تولید برق داریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: ما یک هدف‌گذاری ۱۰ هزار مگاواتی داریم که بتوانیم با نیرو‌های بومی کار کنیم و کار را تا جایی ببریم که جمهوری اسلامی ایران خودش طراح و سازنده نیروگاه‌های اتمی باشد.

وی تأکید کرد: حوزه اتمی بالاترین درجه اعتباری را به لحاظ استانداردی دارد و کشوری که به این درجه اعتباری برسد یعنی از صنعت با قابلیت بالا بهره‌مند است.

اسلامی بیان کرد: برای سامانه گاما ۱۲ پورت شناسایی کردیم، جایی که کانون بار و تولید است و برای لرستان نیز حرفی نداریم، در این رابطه با استاندار و دانشگاه‌های لرستان مذاکره می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: لرستان در بخش تولید انار احتمالاً با آفت کرم گلوگاه مواجه است که در این زمینه کار‌هایی انجام شده، اگر مگس مدیترانه‌ای به اینجا آمده باشد در این زمینه نیز می‌توانیم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد داریم اگر در استان‌هایی مانند لرستان، جذابیت‌های علمی و فناوری را افزایش بدهیم خود به خود توسعه اشتغال در آن اتفاق می‌افتد.

اسلامی افزود: در زمینه درختان بلوط نیز رایزنی‌هایی با استانداری انجام می‌دهیم که در این زمینه نیز ورود کنیم، اما در زمینه آفت درختان انار می‌توانیم به سرعت ورود کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی