شلم شوربای فوتبال در ساعت صفر!/ از تهدید وزیر و تاج تا دفاع سجادی از اهالی ورزش


شلم شوربای فوتبال در ساعت صفر!/ از تهدید وزیر و تاج تا دفاع سجادی از اهالی ورزش

نیمه شب دوشنبه شاهد یک هرج ومرج تمام عیار در عرصه ورزش بودیم، در حالیکه وزیر ورزش در شبکه خبر مشغول دفاع از تمامی فدراسیون ها بود، در شبکه سه علیه وزیر ورزش خط و نشان کشیده شد.

به گزارش مشرق، نیمه شب دوشنبه شاهد یک اتفاق حیرت انگیز در رسانه ملی بودیم، حوالی ساعت ۲۴ در حالیکه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در شبکه خبر حضور داشت و در مورد دغدغه‌ اهالی ورزش صحبت می کرد در شبکه سه و برنامه فوتبال برتر احمد راستینه نماینده مجلس شورای اسلامی برای وزیر ورزش خط و نشان می‌کشید! و می‌گفت به دلیل برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال سجادی را به مجلس احضار خواهیم کرد.

در این میان فوتبال برتر دقایق زیادی را به راستینه اختصاص داد تا او بتواند با فراغ بال در برنامه فوتبال برتر علیه انتخابات فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش و در نهایت برکناری مهدی تاج صحبت کند.

این در حالی است که حمید سجادی تقریبا همزمان با همین برنامه در شبکه دیگر صدا و سیما به نوعی درباره اتفاقات مربوط به مارک ویلموتس بود و درباره انتخابات و کادرفنی تیم ملی صحبت می کرد و اعلام کرد: در گذشته هیات رئیسه فدراسیون فوتبال از ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی حمایت کرد ولی اکنون که ترکیب هیات رئیسه فدراسیون تغییر کرده اگر مدیران جدید فدراسیون فوتبال تصمیم دیگری بگیرند از آن حمایت می کنیم. البته وزیر ورزش خودش هم از نحوه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گلایه داشت و آنها را مطرح کرد.

سجادی تلاش می کرد در جایگاه وزیر ورزش به عنوان بزرگتر خانواده ورزش از تمامی فدراسیون ها و اهالی ورزش دفاع کند. او حتی در مورد فدراسیون دوومیدانی که تخصص خودش است و قهرمان و مدال آور این رشته هم هست گفت:« ما در مسائل فنی هیچ فدراسیونی دخالت نمی کنیم، حتی من در رشته ورزشی تخصصی خودم که دو و میدانی است هم دخالت نمی کنم چه برسد به فوتبال که امروز دارای رئیس شده است و تیمی که امروز در فدراسیون حضور دارند موافق تغییر در کادر فنی تیم ملی نیستند؛ اما اگر تصمیمی برای تغییر داشته باشند وزارت ورزش هم وظیفه خود را انجام خواهد داد. این که ما موافق یا مخالف آمدن کی روش هستیم درست نیست.»

اتفاقات نیمه شب دوشنبه در ساعت صفر نمایی کلی از وضعیت آشفته‌ و تشتت آرا در فوتبال و ورزش کشور است. آن هم در حالیکه در آستانه حضور در جام جهانی هستیم و انگار برای برخی آنچه اهمیت ندارد تیم ملی و علاقه مردم به این تیم است. تیمی که متعلق به ۸۰ میلیون ایرانی است و با آن زندگی می‌کنند و با بردهایش شاد و از باخت‌هایش ناراحت می‌شوند. اختلاف نظرها همیشه در ورزش وجود داشته و خواهد داشت و قطعا می توان بعد از مسابقات مهم جام جهانی به صورت مبسوط به مسایل انتخابات فدراسیون فوتبال رسیدگی کرد اما دیگر زمان برای تیم ملی به عقب بر نمی گردد تا فرصت آماده سازی مناسب برای مقابله با حریفان سیاسی چون آمریکا و انگلیس داشته باشیم!

در این میان وزیر ورزش تلاش کرد مثل همیشه بر مدار حجب و حیا و آرامش سخنانش را برای موفقیت ورزش و فوتبال ملی بیان کند اما راستینه که از اواخر دوشنبه شب تا دقایقی بعد از بامداد سه‌شنبه روی آنتن برنامه فوتبال برتر بود مدام بر مسایلی تاکید می کرد که حداقل ارتباطی به علاقمندان عامه فوتبال نداشت، مدام بر انتخابات فدراسیون فوتبال و استعلام‌ها سخن می گفت و اینکه قدرتی فراتر از اراده مردم در انتخابات فدراسیون فوتبال اعمال نفوذ کرده است.

امیدواریم حداقل رسانه ملی تکلیفش را یکبار برای همیشه با فوتبال و تیم ملی در آستانه جام جهانی مشخص کند نه اینکه یک شبکه علیه فوتبال ملی و رئیس فدراسیون فوتبال سخن بگوید و شبکه دیگر با حمایت از وزیر ورزش تلاش کند جو را آرام‌ کند.

شلم و شوربای فوتبال در ماه‌های اخیر به خوبی در رسانه ملی نمود پیدا کرده است. راستینه نماینده محترم مجلس شورای اسلامی حتی در برنامه‌های سیاسی هم بعید است این همه زمان برای متلکم وحده بودن و صحبت در مورد یک موضوع را در اختیار داشته باشد تا در مورد ریز و درشت فوتبال صحبت کند! رشته ای که نمی دانیم چقدر در آن تخصص فنی و عملی دارد.

شاید به هر دلیلی از تاج خوشمان بیاید یا نیاید و پیش از این هم اشاره شده است که در ماجرای ویلموتس یکی از تقصیرکاران است؛ اما اگر واقعا به فکر منافع ملی فوتبال و ورزش هستیم حداقل در این مقطع دو سه ماهه تا جام جهانی بهتر است به جای کوبیدن بر طبل اختلاف بین اهالی ورزش و کوبیدن برخی مدیران به فکر رقبای بیرونی باشیم.

فراموش نکنیم در سیاسی ترین گروه جام جهانی هستیم و با کشورهایی بازی داریم که در صورت شکست مقابل آنها نه تنها مهدی تاج و فدراسیون فوتبال که کل ورزش از سوی رسانه های بیگانه مورد هجمه قرار می گیرند و آن زمان دیگر گفتن کاش و افسوس هیچ دردی از ما درمان نمی کند. حداقل در آستانه بزرگترین رقابت های بین المللی جهان ورزش که در همسایگی ما برگزار می شود اتحاد و وفاق خود را حفظ کنیم. بعد از جام جهانی فرصت برای تسویه حساب و رسیدگی به تخلفات احتمالی و ... وجود دارد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا