اروپا تا سال 2027 نمی تواند گاز روسیه را کنار بگذارد


اروپا تا سال 2027 نمی تواند گاز روسیه را کنار بگذارد

نیکلای شولگینوف وزیر انرژی روسیه به خبرگزاری دولتی تاس گفت که اروپا به احتمال زیاد قادر نخواهد بود حتی تا سال ۲۰۲۷ نیز از گاز روسیه صرف نظر کند.

اروپا تا سال 2027 نمی تواند گاز روسیه را کنار بگذارد

به گزارش ایران اکونومیست، وی با اشاره به بهای گاز گفت که قطع وابستگی اروپا به گاز روسیه چندان ساده نیست و اروپا تنها می تواند به آمریکا که تولید گاز مایع طبیعی را افزایش داده تکیه کند.

این وزیر روس گفت: به نظر من زمستان پیش رو نشان خواهد داد که باور آنها به امکان کنار گذاشتن گاز روسیه تا چه حد واقعیت دارد.

وی هشدار داد که قطع واردات گاز از روسیه به قطع فعالیت صنایع اروپا از جمله نیروگاه های گازی می انجامد.

کاخ کرملین دیروز (۱۴ شهریور) اعلام کرده بود که عرضه کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک تا هنگام لغو همه تحریم های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.

دمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، تحریم های اتحادیه اروپا، انگلیس و کانادا را دلیل اصلی ناتوانی این کشور برای صادرات کامل گاز از طریق این خط لوله اصلی دانست و گفت: مشکلات در انتقال گاز در پی اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه کشور ما و چند شرکت ایجاد شده است.

برلین و اتحادیه اروپا دلیل گازپروم را در باره توقف عرضه گاز از طریق نورد استریم یک به علت بروز مشکلات فنی در تعمیر توربین های ساخت آلمان در کانادا، به چالش کشیده اند.

ارزش یورو روز دوشنبه در نخستین گشایش بازارها در پی توقف جریان گاز روسیه، با افت ۰.۷ درصدی به ۰.۹۸۸ دلار کاهش یافت که پائین ترین سطح در ۲۰ سال گذشته به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده