غیبت، همه عبادت‌ها را از بین می‌برد


غیبت، همه عبادت‌ها را از بین می‌برد

یک کارشناس مذهبی گفت: غیبت کردن و آبروی مومن را بردن، گناهی است که عقوبت زیادی را به همراه دارد.

پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم، در رابطه با حفظ حرمت و آبروی مومن فرموده اند:« اِنَّ حُرمَةَ عِرض المُؤمِنِ کَحُرمَةِ دمِهِ و مالِهِ.»«حرمتِ حیثیت و آبروی مؤمن همانند حرمتِ جان و مال اوست.»

امام جعفرصادق علیه‌السلام نیز فرموده اند:« اذا رَقَّ العِرضُ اُستُصعِبَ جَمْعُه!»«وقتی آبرو ریخت و بی‌ارزش شد دیگر جمع‌آوری و جبران آن دشوار خواهد بود!» از اینرو، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، در رابطه با نتیجه غیبت کردن بیان کرد: گاهی پرسیده می‌شود کسی که غیبت فرد دیگری را کند و آبروی او را ببرد، همه عبادت‌های او از بین می‌رود؟ که در پاسخ باید گفت: بله. در این خصوص حدیث داریم و همان فرد می‌گوید: آیا خداوند عادل است؟ من پنجاه سال جان کَندم و عبادت کردم و زحمت کشیدم و به حج و مشهد رفتم و روزه گرفتم و افطاری دادم و بسیار نماز و قرآن خواندم و همه این‌ها به خاطر یک غیبت من از بین می‌رود؟ مگر خداوند عادل نیست؟ چرا به خاطر یک دقیقه غیبت کردن، هشتاد سال آبروی من را آتش می‌زند؟

این کارشناس مذهبی می‌گوید: جواب این فرد چیست؟ جواب او این است فردی که غیبت او را کردی و آبرویش را بردی هم هشتاد سال، آبرو درست کرده بود که با یک دقیقه، آبروی هشتاد ساله اش ازبین رفت و به همین خاطر، آبرو، راحت به دست نمی‌آید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...