پیش‌بینی حضور 3 میلیون زائر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهر تهران


پیش‌بینی حضور 3 میلیون زائر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهر تهران

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به پیش‌بینی حضور ۳ میلیون زائر در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به تشریح برنامه‌های آن روز پرداخت.

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، با بیان این‌که پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران امسال با عنوان «لشکر حسین» برگزار می‌شود، گفت: پیاده‌روی اربعین سال‌ها در عراق برگزار می‌شد ‌‌و پس از آن در سال‌های اخیر خیل عاشقان حسینی از کشورمان به جمع زائران اربعین پیوستند و هر سال بر تعداد زائران ایرانی افزوده شد؛ تا جایی که امسال حدود پنج میلیون ایرانی به زیارت اربعین مشرف خواهند شد.
برپایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین با عنوان لشکر حسین
وی با بیان اینکه ۹ سال گذشته تعدادی دانشجو که توفیق تشرف به پیاده‌روی اربعین را نداشتند پیاده‌ به سمت حرم حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام حرکت کردند، افزود: این اقدام به حرکت جاماندگان حسینی منجر شد و جمعی از عاشقان حسینیِ دل‌شکسته در این مسیر قدم برمی‌دارند.
فاطمیان‌پور با اشاره به اینکه شهرداری تهران در هر حرکت مردمی خود را مسوول می‌داند، به تشریح برنامه‌های راهپیمایی جاماندگان حسینی پرداخت و گفت: مراسم از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین علیه‌السلام به سمت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسینی علیه‌السلام آغاز می‌شود و این برنامه تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.
برپایی ۶۰۰ موکب از میدان امام حسین (ع) تا کربلای ایران
وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ موکب در مسیر جاماندگان اربعین برپا می‌شود، ادامه داد: در طول این مسیر موکب‌ها و غرفه‌هایی به منظور پذیرایی از زائران برپا می‌شود و تا پایان راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی به زائران خدمات ارائه خواهد کرد. همچنین سعی شده در هر ۷۰۰ متر خدمات ویژه‌ای برای کودکان و بانوان فعال شود و موکب محصوری‌ برای استراحت آن‌ها تدارک دیده‌ایم.
دبیر ستاد «لشکر حسین» در شهرداری تهران با اشاره به اینکه مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین با قرائت قرآن کریم و زیارت اربعین آغاز می‌شود، تصریح کرد: سعی شده تا حال و هوای مسیر پیاده‌روی اربعین در مراسم جاماندگان اربعین در شهر تهران متصور شود. بر همین اساس، در کنار برنامه‌های مختلف، موکب‌هایی برای پذیرایی از زوار از ساعت ۶.۳۰ صبح آماده پذیرایی از زوار است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه تدابیر به منظور کاهش ازدحام جمعیت در پایان مسیر خاطرنشان کرد: در ۲ نقطه شهری میدان بسیج و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام، جایگاه قرائت زیارت اربعین با عنوان «حریم حرم» برپا می‌شود و تا پیش از نماز مغرب به طور مستمر فعالیت خواهد داشت.
پویش مجازی نذر اربعین برگزار می‌شود/ دست‌سازه‌های نمدی بین کودکان توزیع می‌شود
وی از برپایی پویش مجازی «نذر اربعین» خبر داد ‌و گفت: این پویش شامل دو بخش است؛ به طوری که در بخش نخست پنج‌شنبه هفدهم شهریورماه بانوان داوطلب در میدان آیینی امام حسین علیه‌السلام به منظور ساخت دست سازه‌های نمدی گردهم می‌آیند و این محصولات برای اهدا به کودکان در مسیر پیاده‌روی اربعین آماده می‌شود. بر همین اساس، علاقه‌مندان به حضور در این اجتماع می‌توانند به کانون فرهنگسرای بانوان محل سکونت خود مراجعه و ثبت‌نام کنند.
توزیع غذای نذری مردمی در ۲۲ نقطه راهپیمایی جاماندگان اربعین
فاطمیان‌پور به بخش دوم پویش مجازی نذر اربعین اشاره کرد و افزود: در این بخش نیز بانوان برای پخت نذری اربعین شامل لقمه، کیک و سایر خوراکی‌های مسیر زائران اربعین حضور بهم‌می‌رسانند تا اقلام خوراکی و غذاهای متنوع برای جاماندگان پیاده‌روی اربعین فراهم سازند. این اقلام در روز راهپیمایی جاماندگان اربعین در ۱۴ نقطه با عنوان موکب حضرت ام البنین سلام الله علیها بین زائران توزیع می‌شود. علاقه‌مندان به شرکت در این بهش از پویش نذر اربعین هم‌می‌توانند با سامانه تلفنی ۱۸۳۷ تماس گرفته یا به سامانه Nasri.Farhangsara.it مراجعه کنند.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه امسال از میدان خراسان ون و‌ تاکسی برای بازگشت زوار نیز پیش‌بینی شده است، گفت: تدابیر برای ایجاد امکانات لازم به منظور تردد زوار پیش‌بینی شده است تا مشکلی برای آنها ایجاد نشود.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی به منظور برپایی نماز اول وقت در مسیر تصریح کرد: حسینیه‌ها، مدارس و‌مساجد باز خواهد بود و هشت موکب چایخانه امام رضا علیه‌السلام در مسیر جاماندگان اربعین مستقر می‌شود. همچنین موکب‌هایی از کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و‌ یمن در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین فعال خواهد ‌شد.
پیش‌بینی حضور ۳ میلیون زائر در مسیر جاماندگان اربعین
فاطمیان‌پور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم ۳ میلیون نفر در مراسم جاماندگان اربعین شهر تهران حضور پیدا کنند، تصریح کرد: در مسیر ۱۴ نقطه توسط مساجد و‌ حسینیه‌ها تدارک دیده شده و بانوان می‌توانند با تماس به ۱۸۳۷ در امر خیر از طبخ غذا تا توزیع آن فعال شوند.
پویش سلام یا مهدی در راهپیمایی جاماندگان اربعین شهر تهران
در ادامه پروانه دوستی مدیر منطقه ۱۳ و رییس فرهنگسرای امید نیز با بیان اینکه در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین شهر تهران پویش «سلام یا مهدی» پیش‌بینی شده است، گفت: کودکان می‌توانند توسط مهر و پارچه‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، سربندی برای خود تهیه کرده و با آن در جایگاه اختصاصی عکس انداخته و‌ قاب ماندگاری رقم بزنند. البته این پویش با همکاری شبکه امید اجرا می‌شود.
وی با اشاره به‌ ساخت عروسک‌های دست ساز نمدی در روز‌ پنج‌شنبه ۱۷ شهریور تصریح کرد: در این برنامه نوجوانان ‌‌و بانوان ۱۵ تا ۳۵ ساله مشارکت می‌کنند و از ساعت ۱۶.۳۰ تا اذان مغرب قرار است ۴۰ هزار عروسک با عناوین «طه و طهورا‌» و «حنیف و حنیفا» ساخته شود و در روز پیاده‌روی جاماندگان اربعین بین کودکان توزیع شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...