پروژه انشعاب دوم خط لوله گاز پتروشیمی شیراز تکمیل شد


پروژه انشعاب دوم خط لوله گاز پتروشیمی شیراز تکمیل شد

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمد سیفی گفت: پس از اجرای برخی پروژه‌های تعریف‌شده و در حال اجرا در چند ماه اخیر، امکان قطعی یا افت فشار گاز در مناطقی که تنها از خط لوله چهارم سراسری انتقال گاز تغذیه می‌شدند، بسیار کاهش...

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمد سیفی گفت: پس از اجرای برخی پروژه‌های تعریف‌شده و در حال اجرا در چند ماه اخیر، امکان قطعی یا افت فشار گاز در مناطقی که تنها از خط لوله چهارم سراسری انتقال گاز تغذیه می‌شدند، بسیار کاهش می‌یابد و به حداقل حالت ممکن خواهد رسید.

وی با اشاره به پروژه اتصال خط انتقال گاز پتروشیمی شیراز به خط لوله هشتم سراسری در حوالی سعادت‌شهر استان فارس افزود: این خط تنها به خط لوله چهارم سراسری انتقال گاز وصل بود که با اجرای این پروژه به خط لوله هشتم سراسری نیز وصل شده است و در زمان افت فشار خط لوله چهارم سراسری از خط لوله هشتم سراسری تغذیه می‌کند.

مدیر منطقه ۵ عملیات انتقال گاز دلایل افت فشار در شبکه را توقف تأسیسات تقویت فشار گاز، توپک‌رانی (پیگرانی)، تعمیرات خط لوله و... برشمرد و یادآور شد: با اجرای این پروژه نه‌تنها از افت فشار و قطعی گاز یا ورود ناخالصی جلوگیری می‌شود، بلکه از قطعی گاز کل شهرهای شهرستان مرودشت و پتروشیمی شیراز نیز جلوگیری خواهد شد.

سیفی ادامه داد: با اجرای این پروژه در صورت اشکال در یک مسیر، امکان تأمین گاز از مسیر دیگر هم وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در این عملیات پس از بازدید اولیه از سایت، هماهنگی با دیسپچنگ، آماده‌سازی ماشین‌آلات و تجهیزات، اصلاح ابعادی و شیار فلنج اسپلیت تی، مکان‌یابی و حفاری کانال، عملیات سوراخکاری خط گازدار هشتم سراسری به‌منظور ایجاد ارتباط خط لوله پتروشیمی به خط لوله هشتم سراسری در اطراف ایستگاه کاهش فشار ارسنجان انجام شده است.

بر اساس این گزارش، این عملیات مهم پس از کنترل همه اقلام و اتصالات، آزمون شیر ۲۴ اینچ، اصلاح ابعادی سه‌راه دوتکه، ارزیابی خطر عملیات، ارسال طرح واکنش در شرایط اضطراری و پس از هماهنگی و برقراری فشار و جریان مجاز در خط لوله هشتم سراسری انتقال گاز انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه پتروشیمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته