وضعیت بورس در ساعات پایانی معاملات امروز 15 شهریور 1401


وضعیت بورس در ساعات پایانی معاملات امروز 15 شهریور 1401

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 5 هزار و 945 واحد همراه شد.

وضعیت بورس در ساعات پایانی معاملات امروز 15 شهریور 1401

به گزارش راهبرد معاصر؛ شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با افت 5 هزار و 945 واحدی نسبت به روز گذشته به رقم یک‌میلیون و 420 هزار و 833 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 399 واحد رشد کرد و به رقم 410 هزار و 774 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های بورسی در بازار به بیش از 5 میلیون و 343 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 4 میلیارد سهام در قالب 261 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار 590 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل و شاخص قیمت در بورس با نگاه وزنی - ارزشی امروز 42 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن یک‌دهم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 42صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 47 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 36 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی‌مس، شستا، پتروشیمی پردیس، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی جمهوری اسلامی و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 19 واحد عقب‌نشینی نسبت به روز قبل به رقم 19 هزار و 176 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 59 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس افزون از 346 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز د فرابورس ایران بیش از 2.1 میلیارد سهم و اوراق مالی در قالب 169 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 82 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس از 12.5 هزار میلیارد تومان گذشت.

امروز نمادهای بهمن دیزل، فولاد غدیر ایرانیان و اعتباری ملل بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، پالایش نفت لاوان، سنگ‌آهن گوهرزمین و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به ریزش‌های متعددی که در بورس تهران اتفاق افتاده، به گفته اکثر کارشناسان، عمده سهام بنیادی به ویژه سهام هلدینگ‌ها ارزنده شده و واقعا موقع خرید سهام است، اما در عین حال این نکته را هم باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری در بورس محل ریسک و نوسان و سود و زیان است، بنابراین حتماً باید با مطالعه،‌ مشورت و تحلیل و از محل پس‌اندازها انجام شود./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی