جام جهانی از 1930 اروگوئه تا 2022 قطر


مسابقات جام جهانی فیفا که به اختصار جام جهانی هم نامیده میشود از سال ۱۹۳۰ بطور مرتب و هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است.

به گزارش اخبار ورزشی شهرخبر، اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ در مونته‌ویدئو اوروگوئه برگزار شد . در این دوره ۱۳ تیم شرکت کردند که از اروپا فقط تیم‌های یوگسلاوی، رومانی، بلژیک و فرانسه حضور داشتند.در مسابقه فینال اوروگوئه ۴ بر ۲ موفق شد آرژانتین را شکست دهد و به عنوان نخستین قهرمان جام جهانی شناخته شد.

از زمان برگزاری اولین جام جهانی در سال ۱۹۳۰، فقط هشت کشور برنده جام جهانی شده‌اند که برزیل توانسته در پنج نوبت به مقام قهرمانی دست پیدا کند . کشوری که استعدادهایی همچون پله، رونالدو، روماریو، ریوالدو و رونالدینیو را به وجود آورد، نخستین بار در سال ۱۹۵۸ قهرمان جام جهانی شد و بعد از آن در سال‌های ۱۹۶۲، ۱۹۷۰، ۱۹۹۴ و ۲۰۰۲ به مقام قهرمانی رسید.

آلمان (سه بار به عنوان آلمان غربی) و ایتالیا هر کدام چهار بار به مقام قهرمانی جام جهانی رسیده اند ، در حالی که کشورهای فرانسه، اروگوئه و آرژانتین دو بار قهرمان جام جهانی شده‌اند. انگلیس و اسپانیا هم یک بار در جام جهانی به مقام اول رسیده اند. خبر های داغ جام جهانی را از شهرخبر دنبال کنید

همه قهرمانان ادوار مختلف جام جهانی:

جام جهانی از 1930 اروگوئه تا 2022 قطر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا