سخنان تند تراس علیه روسیه، مانع بهبود روابط مسکو-لندن


سخنان تند تراس علیه روسیه، مانع بهبود روابط مسکو-لندن

سخنگوی کرملین در سخنانی تایید کرد سخنان تراس علیه روسیه در زمان تصدی او بر وزارت خارجه انگلیس نشان دهنده ادامه سردی روابط مسکو-لندن است.

کاخ کرملین امروز (سه شنبه) اعلام کرد روسیه انتظار هیچ تغییری در روابط سرد خود با انگلیس در زمان نخست وزیری «لیز تراس» ندارد.

خبرگزاری تاس روسیه در این خصوص نوشت: «دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره اعلام کرده با شنیدن اظهارات لیز تراس زمانی که هنوز وزیر امور خارجه بود، می‌توان با قطعیت گفت که هیچ تغییری برای بهتر شدن روابطمان انتظار نمی‌رود.»

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد «بوریس جانسون دفتر داونینگ استریت، را ترک کرد و به اسکاتلند رفت تا به ملکه استعفای خود را ارائه دهد.»

شب گذشته حزب محافظه کار انگلیس، پیروزی لیز تراس را به عنوان رهبر حزب و نخست‌وزیر جدید این کشور اعلام کرد. تراس سومین زنی است که این مقام را در تاریخ انگلیس به دست می‌آورد.

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که نیمی از انگلیسی‌ها از انتخاب لیز تراس به عنوان نخست‌وزیر ناراضی هستند و تنها ۴ درصد خوشحال هستند.

اما «ریشی سوناک» رقیب لیز تراس، از همه مردم و طرفداران خود خواست تا متحد باشند و از نخست‌وزیر جدید کشور حمایت کنند، زیرا او انگلیس را در شرایط سختی کنترل می‌کند.

جانشین بوریس جانسون روز سه‌شنبه با «الیزابت دوم» ملکه انگلیس، در کاخ «بالمورال» دیدار و حکم خود را دریافت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...