کارگاه از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه برگزار می شود


کارگاه از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه برگزار می شود

رکنا: فیلمسازان کوتاه منتخب پس از شرکت در این دوره کارگاهی دو روزه و بازنویسی طرح‌های خود در مهلت مقرر با تخصیص بودجه تولید توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره در استان خود ساخت این آثار را به سرانجام می‌رسانند.

به گزارش رکنا، مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره نخستین کارگاه از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه را با هدف دسترسی به استعدادهای فیلمسازی استان‌ها و تولید آثار برگزیده برگزار کرد.

کارگاه «از ایده تا کارگردانی فیلم کوتاه» با تدریس سیدمحمدرضا خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون برای جمعی از فیلمسازان جوان سراسر کشور توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره برگزار شد.

در این کارگاه دو روزه که در تاریخ ۱۴ و ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس سازمانی سینمایی سوره در حال برگزاری است، افراد منتخب فراخوان کشوری طرح و فیلمنامه کوتاه که از میان بیش از ۶۰۰ نفر در ۳۰ استان انتخاب شده‌اند، حضور دارند.

انتخاب ۲۰ طرح شاخص

طبق فراخوان سال گذشته سازمان سینمایی سوره حوزه هنری در سراسر کشور برای دریافت طرح و فیلمنامه کوتاه، ۶۰۰ نفر از استان‌های مختلف آثار خود را ارسال کردند که پس از داوری طی دو مرحله در نهایت ۲۰ طرح شاخص انتخاب شد. سپس با بررسی رزومه و نمونه کارهای منتخبان، ۱۰ فیلمساز نهایی برای شرکت در دوره کارگاهی و حمایت انتخاب شدند.

فیلمسازان کوتاه منتخب پس از شرکت در این دوره کارگاهی دو روزه و بازنویسی طرح‌های خود در مهلت مقرر، با تخصیص بودجه تولید توسط مرکز تولیدات کوتاه سوره در استان خود ساخت این آثار را به سرانجام می‌رسانند.

در این کارگاه محمدرضا خردمندان علاوه بر نمایش و نقد فیلم‌های کوتاه برگزیده جهان، به تدرس مباحث و تکنیک‌های فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فیلم کوتاه می‌پردازد. خردمندان، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است که ساخت فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد»، سریال «از سرنوشت» و فیلم‌های کوتاه «هنوز»، «بچه و مرد»، «احسان»، «گزارشگر»، «دوئل»، «جایی میان ابرها»، «درنگ»، «قرار پنجشنبه» و… را در کارنامه دارد.

مرکز تولیدات کوتاه سازمان سینمایی سوره این طرح را با هدف رصد وضعیت فیمسازی استان‌ها و دسترسی به افراد مستعد برای ادامه مسیر فیلمسازی اجرا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!