توانمندی را قربانی توجه به انتصابات درون شهرداری نمی‌کنیم


توانمندی را قربانی توجه به انتصابات درون شهرداری نمی‌کنیم

شهردار تهران گفت: توانمندی اهمیت به سزایی دارد و ما توانمندی را قربانی توجه به انتصابات درون شهرداری نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زاکانی، در پاسخ به سوال اعضای شورای شهر در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتصابات در شهرداری تهران، افزود: از همان ابتدا گفتیم که احکام یک ساله است و پس است یک سال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه تمامی کارهایی که انجام می‌دهیم در بستر طرح جامع تهران است، ادامه داد: هرکجا لازم بوده و نیاز خود را به شورای شهرسازی اعلام کرده‌ایم و ۱۱ مصوبه شهرداری در انتظار شورای عالی شهرسازی از که طبقه اضافه یکی از این موارد است و همین موضوع منجر به گشایش ۷ هزار پروانه‌ای می‌شود.

زاکانی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ فعال شده است گفت: ۹ ساعت در هفته جلسات کمیسیون ماده ۵ برگزار می‌شود این هفته بالغ بر ۳۰ پرونده مصوب شده است همچنین سال گذشته تنها طرح موضوعی و موضعی مطرح شد اما امسال ۱۷ طرح معرفی شده است.

شهردار تهران افزود: توانمندی اهمیت بسزایی دارد و ما توانمندی را قربان توجه به انتصاب درون شهرداری نمی‌کنیم.

زاکانی درباره زباله سوزها گفت: در تمامی شهرهای مدرن جهان تمامی اقدامات داخل شهر انجام می‌شود و قرار نیست آلودگی هارا منتقل کنیم.

وی ادامه داد: وضع کودکان کار و معتادان نسبت به گذشته بهتر است و اسفناک نیست و وظیفه مستقیم بهزیستی جمع آوری است و بالاترین میزان معتادان متجاهر دست سازمان زندان‌ها و در فشافویه است.

شهردار تهران اظهار کرد: ۸۰ درصد اقدامات شهرداری در شنبه‌ها به معنای اتمام کار است و ۲۰ درصد آن امید است.

زاکانی با اشاره به تحقق بودجه گفت: ۵۰ درصد بودجه امسال نسبت به سال قبل بیشتر است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴ همت تملک سرمایه داشته‌ایم قرار بر این شد تا اتوبوس‌ها با املاک وارد شود اما شرکت فروشنده املاک مارا نمی‌پسندد درحال حاضر ۴ هزار اتوبوس در تهران وجود دارد ما به گذشته برمیگردیم، آقای تشکری هاشمی تهران را با ۳ هزار اتوبوس تحویل داد.

شهردار تهران تصریح کرد: ما وعده داده‌ایم که ۵۵۰ اتوبوس در ایام مهر، ۵۵۰ عدد در مهر ماه ومابقی در اسفند ماه تحویل داده خواهد شد.

زاکانی با بیان اینکه برای مترو اقدامات بسیاری صورت گرفته است گفت: دریافت ۶۳۰ واگن اکنون منتظر نتیجه صندوق ذخیره ارزی است.

وی درباره ساخت و ساز در مناطق گفت: تدبیر ما بازگشایی این گره است اما مصوبات شهرداری تهران منتظر نتیجه شورای عالی شهرسازی است.

شهردار تهران بیان کرد: سری قبل آقای کاشانی گفت که ما ملک فروخته‌ایم و امروز گفتند تهاتر می‌کنیم اما این اجازه شورای شهر به شهرداری بوده است ما یک ریال ملک برای پرداخت حقوق نفروخته‌ایم.

زاکانی گفت: نوسازی شهر الزام شورای عالی شهرسازی است و با ادبیات بومی خودمان این کار پیش می‌رود و ابرسامانه ای داخلی در دست تدوین است و در بستر این سامانه می‌توان متوجه شد که کارمندان درحال انجام چه کاری هستند.

وی تصریح کرد: ایجاد هیأت اندیشه ورز برای تمام سطوح شهرداری تهران تنها موضوعی است که موفق به اجرای آن نشده‌ایم اما شورای اطلاع رسانی تشکیل شده است و از طریق این شورا برنامه‌ها اطلاع رسانی می‌شوند.

شهردار تهران درباره نمایشگاه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه بین المللی به قواعد خود عمل نمی‌کند اما تا پایان سال ۴۷ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

زاکانی درباره ساماندهی دست فروشان گفت: درصدی از این کار برعهده اعمال حاکمیت است و ارتباطی به شهرداری تهران ندارد اما یگان حفاظت شهرداری خود دارای کارت ضابطیت شده است و در دراز مدت خود این افراد کار را انجام می‌دهند.

وی گفت: روزشمار هزینه بردار است و ما اعلام کردیم که در هر پروژه‌ای پلاکاردی نصب شود و تعهدات شهردای مشخص شود. گزارش تمام اقدامات یکساله رمکتوب ارائه می‌شود و پروژه‌هایی که قرار است تا عید افتتاح شوند نیز قابل انتشار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا