پهپاد غول‌پیکر منحصربه‌فرد چینی / عکس


پهپاد غول‌پیکر منحصربه‌فرد چینی / عکس

ایسنا نوشت: یک شرکت چینی اعلام کرد روز شنبه اولین هواپیمای بدون سرنشین چینی که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، پرواز اولیه خود را انجام داد.

صنعت هوانوردی چین روز یکشنبه اعلام کرد اولین پرواز اولین پهپاد بزرگ و کاملا خورشیدی چین در روز شنبه انجام شد.

شرکت صنعت هوانوردی چین در یک بیانیه خبری اعلام کرد این پهپاد که Qimingxing ۵۰ یا ستاره صبح ۵۰ نام دارد در ساعت ۵:۵۰ بعد از ظهر به وقت محلی روز شنبه از فرودگاهی در یولین در استان شاآنشی به پرواز درآمد و ۲۶ دقیقه قبل از فرود در هوا باقی ماند و در تمام این مدت همه سیستم‌ها به خوبی کار می‌کردند.

این پهپاد بدون سرنشین که توسط شش موتور الکتریکی با باتری خورشیدی حرکت می‌کند، برای انجام عملیات طولانی مدت در فضای نزدیک طراحی شده است.

پهپاد غول‌پیکر منحصربه‌فرد چینی / عکس

فضای نزدیک برای اشاره به بخش اتمسفر زمین بین ۲۰ تا ۱۰۰ کیلومتر از زمین استفاده می‌شود که بخش‌هایی از استراتوسفر، مزوسفر و ترموسفر پایین را در بر می‌گیرد. این ارتفاع بالاتر از ارتفاعی است که هواپیماهای مسافربری تجاری به آن می‌رسند اما پایین‌تر از ارتفاعی است که ماهواره به فضا فرستاده می‌شوند.

این پهپاد قادر است تا ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز کند و می‌تواند در طول شب در هوا بماند. "ژو شنگلی" (Zhu Shengli)، طراح ارشد Qimingxing ۵۰ گفت: پنل‌های خورشیدی روی بال‌های آن که در مجموع ۵۰ متر طول دارند، تعبیه شده‌اند.

ژو که این پهپاد را شبه قمر می‌نامد، گفت که این پهپاد با استانداردهای بالای کارایی عملیاتی طراحی شده و سازگار با محیط زیست است. از جمله عملکردهای دیگر آن نظارت بر آتش سوزی جنگل، بررسی جو، نقشه برداری هوایی و بازپخش سیگنال ارتباطی خواهد بود.

وی افزود: این پهپاد با انرژی خورشیدی به پیشرفت تحقیق و توسعه در زمینه‌هایی مانند انرژی‌های نو، مواد کامپوزیت و مهندسی هوانوردی کمک می‌کند و قابلیت‌های عملیاتی ملی را در فضای نزدیک و بر روی اقیانوس‌ها بهبود می‌بخشد. در سطح بین‌المللی، تعداد انگشت شماری از کشورها، از جمله ایالات متحده و بریتانیا، پهپادهایی با انرژی خورشیدی ساخته‌اند که می‌توانند تا ارتفاع ۲۰ کیلومتری پرواز کنند.

۵۸۵۸

کد خبر 1670800

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی