سیاست ما گردشگری و زیارت ارزان قیمت را برای همه مردم است


سیاست ما گردشگری و زیارت ارزان قیمت را برای همه مردم است

به گزارش الف دکتر علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت گردشگری در تشریح جزییات سفر اخیرش نوشت : به مناسبت هفته دولت به مشهد مقدس سفر کردم.زیارت امام مهربانی و آقای ما ایرانیان حضرت امام رضا (ع) بزرگترین توفیق و بهره این سفر بود. ١٨پروژه میراث...

به گزارش الف دکتر علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت گردشگری در تشریح جزییات سفر اخیرش نوشت : به مناسبت هفته دولت به مشهد مقدس سفر کردم.

زیارت امام مهربانی و آقای ما ایرانیان حضرت امام رضا (ع) بزرگترین توفیق و بهره این سفر بود. ١٨پروژه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را افتتاح کردیم.از هتل پنج ستاره تا دو ستاره.

سیاست وزارتخانه این است که گردشگری و زیارت ارزان قیمت را برای مردم فراهم کند توسعه و گسترش هتل ها، اماکن اقامتی ارزان قیمت در دستور کار است.

با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد حضرت آیت ا... علم الهدی و سردار نظری، استاندار و دو تن از معاونان ایشان دیدارهای جداگانه داشتم.

مذاکره و گفت و گوهای کاری جدی داشتیم و تصمیمات خیلی خوبی هم اتخاذ شد. وقتی از کلی گویی و اسقاط تکلیف نجات پیدا کنیم و صادقانه حرف هاو مطالبات یکدیگر و انتقادها را بشنویم طبعاً راهکارهای اجرایی بهتری برای خدمت به مردم ارائه می شود.

از بافت تاریخی بازار مشهد بازدید کردم، بازار سر شورها مرمت شده است و بسیار دلنواز و روبروی آنها بازار فرش فروشان در دستور کار است که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد. خانه انقلاب اسلامی که منزل رهبر حکیم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه اى است و آن مکان پر از حوادث و رخدادهای دوران مبارزه و انقلاب را در خود جای داده است و نیز خانه پدری ایشان آیت ا... سید جواد خامنه ای که دارای قدمت تاریخی و ثبت شده است و کانونی برای فعالیت های دینی و انقلابی است را هم بازدید کردم.
موزه منطقه ای بزرگ خراسان در منطقه کوه سنگی که در ۱۲ طبقه و ۱۸ هزار متر زیربنا ساخته شده است پر از اشیاء تاریخی و موزه ای است که به دلیل کمبود شدید بودجه و اعتبار در مخازن نگهداری می شود. دستوراتی برای تامین اعتبار خاص دادم که زودتر در معرض دید مردم قرار گیرد.

جلسه با شورای معاونان و مدیران اداره کل استان از دیگر برنامه ها بود. گزارشی از کارها و فهرستی بلند بالا از درخواست ها و نیازها را دادند. از آرامگاه حکیم و شاعر و حماسه سرای بزرگ ایران، ابوالقاسم فردوسی بازدید کردم. با کار گروه شورای احیاء توس که جمعی از مدیران، علاقه مندان و صاحب نظران هستند جلسه کاری داشتم و تصمیمات خوبی اتخاذ شد . بر مزار حکیم توس فاتحه خواندیم و شاهنامه خوانی و نقالی خوبی اجرا شد. بر مزار شاعر بزرگ م. امید اخوان ثالث و خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان فاتحه خواندم. ایران بزرگ پر از مفاخر و مشاهیر است. اما بی گمان مسقط الرأس ایران آستان قدس رضوی و وجود مبارک امام رضا (ع) است.

السلام علیک یااباالحسن یاعلى بن موسى،ایهاالرضایابن رسول الله،یاحجه الله على خلقه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)