رژیم صهیونیستی ساخت یک شهرک غیرقانونی دیگر در بیت المقدس را تصویب کرد


رژیم صهیونیستی ساخت یک شهرک غیرقانونی دیگر در بیت المقدس را تصویب کرد

کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرداری رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه در راستای یهودی سازی کامل بیت المقدس، با ساخت یک شهرک جدید صهیونیست نشین در جنوب این شهر موافقت کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از عمون، مقامات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طرحی را برای ساخت نزدیک به ۷۰۰ منزل مسکونی در یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید در بیت المقدس ارائه کردند.

کمیته برنامه ریزی و ساخت و ساز شهرداری رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با ساخت این شهرک جدید صهیونیست‌نشین در نزدیکی شهر بیت صفافا در جنوب شرقی بیت المقدس موافقت کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص خبر داد که این شهرک به نام «غفعات هشاکید» در زمین‌های بیت صفافا ساخته می‌شود که با کمبود شدید زمین برای ساخت و ساز مواجه است.

اهالی بیت صفافا با ابراز خشم از این تجاوز تازه رژیم صهیونیستی تاکید کردند که هدف از ساخت شهرک صهیونیست‌نشین در این منطقه ممانعت از ساخت و سازهای فلسطینیان در این منطقه به نفع توسعه شهرک سازی‌هاست.

هاآرتص افزود که شهرک غفعات هشاکید بر روی 38 هکتار از منطقه بیت صفافا ساخته می‌شود و شامل ساخت 700 واحد مسکونی، کنیسه، مدرسه و مکان‌های تفریحی است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در اواسط مارس گذشته با یورش به شهرک بیت صفافا با بولدوزر زمین‌های آنجا را تخریب کردند تا بر روی آنها شهرک‌سازی کنند و طی آن د‌ه‌ها درخت را ریشه‌کن کردند.

منابع محلی فلسطین همان زمان اعلام کردند که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه منجر به کشف یک منطقه باستانی در بالا دست شهرک بیت صفافا متعلق به فلسطینیان شده است.

در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز امروز سه شنبه در خصوص این طرح تازه رژیم صهیونیستی تاکید کرد که شهرک غفعات هشاکید بخشی از مجموعه شهرک‌های واقع در بخش جنوبی بیت المقدس شرقی است و عملا این شهرک‌ها در محله‌های کاملا مسکونی فلسطینیان ساخته شده است.

این خبرگزاری به نقل از منتقدان شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی نوشت: این شهرک‌ها هر گونه امید به راه حل دو دولتی را بیشتر تضعیف می‌کند.

آسوشیتدپرس نوشت: رژیم صهیونیستی در اقدامی که جامعه جهانی آن را به رسمیت نمی‌شناسد با توسعه شهرک سازی‌های خود در بیت المقدس شرقی به دنبال ضمیمه کردن آن است . فلسطینی‌های ساکن در این شهر با تبعیض سیستماتیک، به ویژه در مورد برنامه ریزی شهری، مواجه هستند که این امر باعث می‌شود که ساخت خانه‌های جدید یا گسترش خانه ها برای آنها بسیار دشوار باشد.

این در حالی است که مردم و گروه‌های مقاومت فلسطین بر حق خود در بازپس گیری کامل بیت المقدس و همه اراضی اشغالی کشورشان از چنگ رژیم صهیونیستی تاکید دارند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...