آیفون 14 و 14 پلاس احتمالاً با نسخه‌ ارتقایافته A15 عرضه می‌شوند


آیفون 14 و 14 پلاس احتمالاً با نسخه‌ ارتقایافته A15 عرضه می‌شوند

براساس گزارش‌ها، دو مدل پایه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۴ به نسخه‌ای پیشرفته از تراشه‌ی قبلی، یعنی A15 Bionic ارتقایافته، مجهز خواهند بود.

تنها دو روز قبل از رونمایی اپل از سری آیفون‌های ۱۴، شایعاتی منتشر شده است که به استفاده‌ از نسخه‌ی ارتقایافته تراشه‌ی A15 Bionic در گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس اشاره دارند. اپل روز ‍۱۶ شهریور رویدادی با عنوان Far Out برگزار خواهد کرد و طبق گزارش‌ها قصد دارد در این رویداد از سری جدید آیفون‌های ۱۴ رونمایی کند.

به گزارش Macrumors، شایعات منتشرشده جزئیات زیادی از نسخه پیشرفته تراشه‌ی A15 Bionic ارائه نمی‌دهند، اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند مبنی بر اینکه مدل‌‌های پایه‌ی آیفون ۱۴ از نسخه‌ی پیشرفته‌‌ی تراشه‌ی A15 با پردازنده‌ی گرافیکی پنج هسته‌ای و عملکرد گرافیکی ۲۵ درصد سریع‌تر بهره خواهد برد؛ می‌توان حدس زد این همان تراشه‌ای است که سال گذشته در آیفون ۱۳ پرو استفاده شده بود. تراشه‌ی A15 Bionic به کار رفته در مدل پایه‌ی آیفون ۱۳ نیز پردازنده‌ی گرافیکی چهار هسته‌ای داشت.

به نظر می‌رسد بهبود عملکرد گرافیکی تنها تغییر تراشه A15 در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس خواهد بود، چراکه تعداد هسته‌‌های پردازنده‌‌ی آن، همچنان همان ۶ هسته‌ی قبلی و هسته‌های پردازش عصبی آن هم همان ۱۶ هسته‌ی موجود در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو است.

افشاگری دیگر در ماه مارس اطلاعاتی منتشر کرد که براساس آن‌ها مدل‌های پرو آیفون ۱۴، یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با تراشه‌ی A16 اپل عرضه خواهند شد و عملکردی سریع‌تری ار تراشه‌ی قبلی ارائه خواهند داد. در صورت درست بودن این گزارش‌ها و شایعات، امسال اولین سالی خواهد بود که اپل به‌روز‌ترین تراشه‌ی خود تنها در آیفون‌های پرچم‌دار و مدل‌های Pro عرضه کرده و تمایز زیادی بین مدل‌های استاندارد و پرو ایجاد خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های جدیدی که به احتمال زیاد در مدل‌های پرو آیفون ۱۴ خواهیم دید، می‌توان به قابلیت نمایشگر همیشه روشن، حذف ناچ و جایگزینی آن با حفره‌ای کپسولی شکل در بالای صفحه‌ی نمایشگر، لنز واید ۴۸ مگاپیکسلی ارتقایافته و رم سریع‌تر اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر مرد جذابی که با پولدار ترین خانم مدل اینستاگرام ازدواج کرد! + عکس ها و بیوگرافی