روسیه: بازارهای جایگزین غرب را برای محصولات خود باز کرده‌ایم


روسیه: بازارهای جایگزین غرب را برای محصولات خود باز کرده‌ایم

رئیس اتاق بازرگانی روسیه اعلام کرد که به دنبال تحریم‌های غربی، بازارهای جایگزین برای صادرات غیرنفتی خود باز کرده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی کاترین» رئیس اتاق بازرگانی و صنعت روسیه در حاشیه مجمع اقتصادی شرق درباره چشم انداز تجاری روسیه با توجه به بسته شدن بازارهای اروپایی به روی محصولات روسی در چارچوب تحریم‌های غرب سخن گفت.

کاترین تاکید کرد که تلاش روسیه در خصوص یافتن بازارهای جایگزین برای صادرات غیرنفتی روسیه پس از کاهش آنها به دلیل تحریم‌ها در حال انجام است.

وی افزود: روسیه بازارهای امیدوار کننده‌ای برای محصولات خود دارد و کار برای انطباق با واقعیت جدید و جذب بازارهای جدید از جمله بازارهای کشورهای آسه آن (برونئی، کامبوج، اندونزی، لائوس، مالزی، میانمار، فیلیپین، سنگاپور تایلند و ویتنام) ادامه دارد.

کاترین با بیان اینکه مبادلات تجاری بین روسیه و کشورهای آسه آن در سال گذشته (۲۰۲۱) نسبت به سال قبل از آن ۲۷ درصد افزایش یافته است، افزود: در مبادلات تجاری با این کشورها از ارزهای ملی استفاده می شود.

این مقام مسئول در خصوص ارزیابی خود از نسخه فعلی مجمع اقتصادی شرق روسیه بر عدم امکان انزوای روسیه تاکید کرد و گفت: اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای عربی از تحریم‌های اعمال شده توسط کشورهای غربی علیه روسیه حمایت نمی‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رویداد اقتصادی امسال شاهد مشارکت فعال کشورهای آسیا-اقیانوسیه و آسه آن و شکست انزوای روسیه است، گفت: هیئت‌هایی از بخش تجاری اروپا در این مجمع شرکت می‌کنند.

او در خصوص صادرات انرژی روسیه گفت: صادرات نفت و گاز از نظر کمی در حال کاهش است، اما به لطف تحریم‌های غرب که به افزایش قیمت منابع انرژی کمک کرده است، ارزش آن افزایش می‌یابد.

کاترین همچنین تاکید کرد روسیه علیرغم محدودیت‌های غرب به صادرات محصولات کشاورزی و گندم ادامه خواهد داد.

هفتمین مجمع اقتصادی شرق با محوریت موضوع «به سوی دنیای چند قطبی» و با مشارکت ۴۰ کشور از دیروز دوشنبه چهاردهم شهریور ماه تا روز پنجشنبه در ولادی وستوک در خاور دور روسیه در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی مجمع با نام «به سوی دنیای چندقطبی» منعکس کننده فرآیندهای جهانی تغییر است که منجر به شکل گیری یک الگوی جدید اقتصادی می‌شود و فرصتی برای گفت‌و‌گو با همه طرف‌های ذینفع فراهم می‌کند.

دستور کار مجمع اقتصادی شرق شامل بیش از ۷۰ رویداد از جمله جلسات گفت‌وگو، میزگرد، گفت‌وهای تجاری و کنفرانس‌های بین المللی است.

این انجمن شامل جلسات گفت‌وگو با عنوان «روسیه - هند»، «روسیه - ویتنام» و «روسیه - آسه آن»، علاوه بر نشست شورای بازرگانی روسیه و چین و کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت در منطقه قطب شمال است.

این مجمع یک پلت فرم مهم برای برجسته کردن مشوق‌های اعطا شده توسط دولت روسیه برای تشویق سرمایه‌گذاری در خاور دور و پروژه‌های امیدوار کننده در منطقه است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس