دستگیری کلاهبرداران فروش پرنده های زینتی در فارس


دستگیری کلاهبرداران فروش پرنده های زینتی در فارس

شیراز - رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری ۲ کلاهبردار سایبری که با درج آگهی دروغین فروش پرنده زینتی در یکی از سایت‌های آگهی محور اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ امیر حسین سلیمانی اظهار داشت: در پی مراجعه مردی میانسال به پلیس فتا و درخواست رسیدگی به شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری فردی ناشناس از طریق درج آگهی دروغین، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکی اعلام کرد که در یکی از سایت‌های آگهی محور، با یک آگهی تحت عنوان «فروش پرنده زینتی» برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، وی مبلغ ۵۰ میلیون ریال وجه به عنوان بیعانه از شاکی درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگوی پیام‌ها و تماس‌های تلفنی متقاضی نبوده است.

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی، در این رابطه ۲ متهم مورد شناسایی قرار گرفته و در یکی از محله‌های شهر شیراز دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمان تا کنون به کلاهبرداری از ۱۰ شاکی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کرده اند، افزود: همانطور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی و یا از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...