ارائه پیشنهاداتی برای 8 نیاز حمل و نقل از سوی شرکت‌های دانش بنیان


ارائه پیشنهاداتی برای 8 نیاز حمل و نقل از سوی شرکت‌های دانش بنیان

رئیس مرکز تهران هوشمند از ارائه پیشنهاداتی در ارتباط با هشت نیاز حوزه حمل و نقل از سوی ۳۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: در حال برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدقیق و نهایی‌سازی هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایمان صادق زاده رئیس مرکز تهران هوشمند در دومین نشست از سلسله نشست‌های مدیران ارشد شهری با شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور که عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱) با موضوع فضای سبز و محیط زیست هوشمند برگزار شد، گفت: در نشست قبلی با شرکت‌های دانش بنیان حوزه حمل و نقل ۸ نیاز را در زمینه حمل و نقل و ترافیک مطرح کردیم و از طرف ۳۰ شرکتی که به این نشست دعوت شده بودند، پیشنهاداتی ارائه شده و از بین طرح‌های ارسالی با تعدادی از شرکت‌ها در حال برگزاری نشست‌های تخصصی برای تدقیق و نهایی‌سازی طرح ارسالی جهت اجرای پایلوت هستیم.

رئیس مرکز تهران هوشمند خاطرنشان کرد: خروجی‌های حاصله نیازهای مطرح شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک را با توان شرکت‌های دانش‌بنیان حل کند.

وی افزود: حضور مدیران ارشد شهری نشان می‌دهد که این جلسه بسیار مؤثر و مهم است و امیدواریم با تمام قدرت کار عملیاتی خوبی اجرا شود و این کار به شهر تهران کمک کند.

صادق‌زاده در ادامه به موارد مهمی از جمله بررسی مقررات دست و پاگیر موجود جهت همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در پنج ماهه نخست سال جاری، تلاش در اخذ مجوزهای لازم جهت اصلاح مقررات، نظر مساعد و تاکید شهردار تهران بر استفاده از خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل معضلات اولویت‌دار حوزه مدیریت شهری، تسهیل‌گری در تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و درخواست از شرکت‌های دانش‌بنیان در خصوص ارائه خدمات و سرویس‌های عملیاتی و لزوم انجام اقدامات نتیجه محور اشاره کرد.

در ادامه جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران گفت: در چنین روزگاری که همه به فکر قیمت دلار هستند، برخی افراد به فکر حل مشکلات مردم هستند و این کار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه در موضوع آلودگی هوای شهر تهران ۲۱ دستگاه دولتی مسئول هستند، تاکید کرد: باید به سراغ علت موضوع برویم. ما به دنبال همکاری بیشتر با دانش بنیان‌ها هستیم.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز با بیان اینکه شهرداری تهران در رابطه با توسعه فضای سبز عملکرد قابل دفاعی دارد و در زمینه نیازهای مدیریت شهری تمرکز خوبی داشته، افزود: یکی از مشکلاتی که امروز مواجه هستیم بحران آب است. باتوجه به شرایط اقلیمی، باید فکر اساسی برای این کار کرد تا مشکل آب را بتوانیم حل کنیم.

وی با اشاره به این مهم که امروز بیش از ۵۰ هزار هکتار فضای سبز در شهر تهران داریم، ادامه داد: بیش از ۲ میلیون وسیله نقلیه دودزا در پایتخت وجود دارد و یکی از راه‌های اصلی برای عبور از مشکلات استفاده از شرکت‌های دانش بنیان است.

مختاری بیان کرد: خوشبختانه گام خوبی برداشته شده و برگزاری این نشست‌ها بسیار خوب است و قدم‌های خوبی را می‌توانیم در شهر تهران برداریم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌های شهر تهران ادامه داد: در زمینه هوشمندسازی کارهایی را شروع کرده‌ایم. البته امروز سرانه فضای سبز برای شهروندان مناسب است اما منابع آبی با برداشت‌های بی رویه، ما را با مشکل مواجه کرده است.

مختاری با بیان اینکه بیش از ۱۳۵ میلیون متر مکعب از چاه‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنیم، گفت: تا سال ۱۴۱۰ به صورت صد درصدی از پساب بهداشتی استفاده خواهیم کرد.

همچنین شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه این نشست با بیان اینکه امید است بتوانیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان مناسب حرکت کنیم، گفت: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر یکی از اولویت‌های ما است. به دنیال سیستم‌های نوین آب، پساب و … هستیم و در این راه دانش بنیان‌ها می‌توانند تأثیر گذار باشند.

وی ادامه داد: پروژه‌های خوبی را دنبال می‌کنیم و همکاران سعی کرده‌اند بر اساس اسناد بالادستی نیازهای اولویت دار را احصا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه شهری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر