روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )


روستاهای هشترود را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان هشترود آشنا و سپس به معرفی ۲۰۱ روستای هشترود می پردازیم .شهرستان هشترود یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان شهر...

روستاهای هشترود را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد . در ابتدا با شهرستان هشترود آشنا و سپس به معرفی ۲۰۱ روستای هشترود می پردازیم .شهرستان هشترود یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است. مرکز این شهرستان شهر هشترود است. این شهر در جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده و ۱۲۰ کیلومتر با آن فاصله داردو در غرب شهر میانه واقع شده و ۶۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. این شهرستان دارای ۲ شهر به نام های هشترود و نظر کهریزی و ۲ بخش با نام های بخش مرکزی و بخش نظر کهریزی است .این شهرستان ۱۶ مین شهرستان پرجمعیت استان آذربایجان شرقی و سیزدهمین شهرستان بزرگ استان آذربایجان شرقی (از نظر مساحت) است.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

شغل بیشتر ساکنین در گذشته نه چندان دور کشاورزی بوده ولی در سال‌های اخیر به دلیل مهاجرت بسیار زیاد به شهرهای تبریز و تهران رونق گذشته در این شهر وجود ندارد. در لغتنامه دهخدا هشترود چنین توصیف می‌شود: «در مغرب گرمرود و در دامنهٔ شرقی سهند واقع شده و دارای زمستانهای سخت و تابستانهای معتدل و قراء حاصلخیز متعدد است که به واسطهٔ شعبات قزل اوزن مانند قرانقو، آق دوغمش و شهری مشروب می‌شوند و مراتع متعدد دارد که در آن‌ها گله‌های زیاد نگاه می‌دارند. مرکز آن سراسکند در کنار یکی از شعب قرانقو واقع شده». شهرستان هشترود از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم تولید غلات در استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

آثار تاریخی هشترود

قلعه ضحاک آذربایجان یکی ار عظیم‌ترین محوطه‌های باستانی آذربایجان شرقی مربوط به دوره اشکانی
محوته باستانی بایزید ، روستای بایزید
مسجد جامع هشترود.
بقعه بایزید بسطامی .
چشمه اسرارآمیز پیر سقا
سلطان تپه سی.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

جاذبه‌های بوم گردی

کوهستان سهند
تالاب یانیق
تالاب بزوجیق
باغات آق بلاق چایی مشرف به شهر هشترود
کوه‌ها و صخره‌های اطراف قلعه ضحاک آذربایجان
دریاچه سد سهند

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

راه‌های دسترسی

راه‌آهن سراسری تهران- تبریز. ایستگاه خراسانک.
اتوبان زنجان – تبریز. خروجی هشترود.
جاده قدیم میانه – تبریز. سه راهی قره چمن به سمت هشترود.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

تقسیمات کشوری

بخش مرکزی شهرستان هشترود
دهستان لامشان
دهستان سلوک
دهستان علی‌آباد
دهستان قرانقو
دهستان کوهسار
دهستان چاراویماق شمال شرقی
شهرها: هشترود

بخش نظرکهریزی
دهستان آلمالو
دهستان نظرکهریزی
شهرها: نظر کهریزی

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

روستاهای هشترود

روستای آتش‌بیگ

روستای آتش‌بیگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

روستای آسایش

روستای آسایش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۵۲ نفر بوده‌است.

روستای آغ‌بلاغ

روستای آغ‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۳۵ نفر بوده‌است.

روستای آغبلاغ

روستای آغبلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۵۳ نفر بوده‌است.

روستای آغبلاغ

روستای آغبلاغ هشترود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۱۸ نفر بوده‌است.

روستای آغچه‌رود

روستای آغچه‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا در سال ۱۲۱۰ توسط طایفه خانکیشی تاسیس گردید و بعد سرنگونی این طایفه فرزندان آکیشی قدرت را در این منطقه در دست گرفتند. این روستا محل سکونت برخی طوایف کرد بوده که در دوران قاجار از حوالی نقده به این منطقه تبعید شده اند.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۶۴ نفر بوده‌است.

روستای آغچه‌ریش

روستای آغچه‌ریش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۹ نفر بوده‌است.

روستای آغچه‌کندی

روستای آغچه‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۶۷ نفر بوده‌است.

روستای آقاجانکندی

روستای آقاجانکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۵نفر بوده‌است.

روستای آق‌داغ علیا

روستای آق‌داغ علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۰۹ نفر بوده‌است.

روستای آلاقیه

روستای آلاقیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۰۸ نفر بوده‌است.

روستای اجاق‌کندی

روستای اجاق‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای احمدآباد

روستای احمدآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۸۸ نفر بوده‌است.

روستای ارقنه

روستای ارقنه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۳۲ نفر بوده‌است.

روستای اشمق

روستای اشمق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.شغل قریب به اتفاق اهالی روستا چوپانی بز و قوچ میباشد که سالی یک بار به شهر امده و بز و قوچهایشان را با کالاهای مورد نیاز معاوضه میکنند .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹ نفر بوده‌است.

روستای آغبلاغ حسن‌کندی

روستای اغبلاغ حسن کندی / اغبلاغ/، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان علی‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۴ نفر (۲۵خانوار) بوده‌است.

روستای افشارجیق

روستای افشارجیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای اکوزگنبدی

روستای اکوزگنبدی (اکیز گنبدی) به محلی (اکوز گونبزی):یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترودسراسکند) واقع شده‌است.

روستای اوشندل

روستای اوشندل یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای ایاز

روستای ایاز (هشترود)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان قرانقو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای ایده‌لوخان

روستای ایده‌لوخان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۳۹ نفر بوده‌است.

روستای ایده‌لوی خلیفه

روستای ایده‌لوی خلیفه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۵ نفر بوده‌است.

روستای ایستگاه بابک

روستای ایستگاه بابک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی ایران است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۷ نفر بوده‌است.

روستای ایستگاه خراسانک

روستای ایستگاه خراسانک، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.قلعه ضحاک یکی از مناطق گردشگری و بکر منطقه و روستای خراسانک میباشد.که سالانه تعداد زیادی گردشگر از این روستا و قلعه دیدن میکنند.این روستا در دهستان علی‌آباد قرار دارد و از دیر باز به دلیل وجود دو رودخانه قرانقویلو و علی آباد چایی محل اسکان انسان بوده و دارای تمدن چند هزارساله می باشد که غنی از آثار باستانی بود که توسط سودجویان به تاراج رفت،در گذشته نه چندان دور این روستا یکی از مهمترین و بزرگترین مناطق منطقه محسوب میشده که بدلیل کوچ بی رویه به سمت تهران جمعیت بسیار کمی باقی مانده که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.
خط راه‌آهن
خط راه‌آهن تهران-تبریز که از زمان محمدرضاشاه پهلوی احداث گردیده و از مهمترین ایستگاه های راه آهن به شمار میرفته که بارها عراق قصد حمله هوایی به این منطقه را جهت اختلال خطوط ریلی داشتند که به دلایلی همچون کوهستانی بودن منطقه و وجود پدافند ناکام ماندند.این روستا در دهستان علی‌آباد قرار دارد و از دیر باز به دلیل وجود دو رودخانه قرانقویلو و علی آباد چایی محل اسکان انسان بوده و دارای تمدن چند هزارساله می باشد که غنی از آثار باستانی بود که توسط سودجویان به تاراج رفت،در گذشته نه چندان دور این روستا یکی از مهمترین و بزرگترین مناطق منطقه محسوب میشده که بدلیل کوچ بی رویه به سمت تهران جمعیت بسیار کمی باقی مانده که براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۲۰ نفر (۱۳ خانوار) بوده‌است.

روستای ایلخچی

روستای ایلخچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۰۴ نفر بوده‌است.

روستای باباکندی

روستای باباکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای باباکندی‌رود

روستای باباکندی‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. جمعیت این روستا ۸۹۰نفر و محصول عمده کشاورزی گندم وباغی سیب می‌باشد دارای جمعیتی اکثراً تحصیل کرده دسترسی به منابع ابی باعث خوش اب هوای بودن و سرسبز بودن ان شده در کیلومتر ۸۹ اتوبان تبریز زنجان می‌باشد فاصله تا هشترود ۱۸ کیلومتر وتا تبریز ۸۹ کیلومتر درگذشته نه چندان دور این روستا یکی از اصلی‌ترین محل سکونت اقوام بهایی بود.

روستای باباگرگر

روستای باباگرگر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای باتمانقلنج سفلی

روستای باتمانقلنج سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۳۱ نفر بوده‌است.

روستای باش‌خلج

روستای باش‌خلج یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۳۵ نفر بوده‌است.

روستای باشماق

روستای باشماق (هشترود)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان کوهسار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۱۹۳ نفر بوده‌است.

روستای باغچه‌جیق

روستای باغچه‌جیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای بایقرارود

روستای بایقرارود یکی از روستاهای آذری زبان استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است ، بیشتر شغل مردم آن را باغداری و دامپروری است،نام این روستا از دو بخش بایقرا+رود تشکیل شده است و دلیل نامگذاری آن به بایقرارود این است که در گذشته یک رود از داخل روستا عبور میکرده است ولی امروزه این رود خشک شده است ، مردم این روستا با لهجه خواستی صحبت میکنند که بسیار شبیه به لهجه مردم شهرستان هشترود است ، این روستا همچنین امام زاده کوچکی به نام پیر دارد که مقبره امامزاده اجاق پیر در آن واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۹۵ نفر بوده‌است.

روستای بایقراکوه

روستای بایقراکوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای برج سفلی

روستای برج سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۴۹ نفر بوده‌است.

روستای برج علیا

روستای برج علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۴ نفر بوده‌است.

روستای بره‌ده

روستای بره‌ده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۳ نفر بوده‌است.

روستای بزنی بداق

روستای بزنی بداق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۰ نفر بوده‌است.

روستای بزنی چراغ‌مردان

روستای بزنی چراغ‌مردان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۳ نفر بوده‌است.

روستای بزوجیق

روستای بزوجیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای بسیط

روستای بسیط یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۹۹ نفر بوده‌است.

روستای بلقان حسن‌کندی

روستای بلقان حسن‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای بیات

روستای بیات یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۸۵ نفر بوده‌است.

روستای بیک‌کندی

روستای بیک‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۹۳ نفر بوده‌است.

روستای بیگ‌بلاغی

روستای بیگ‌بلاغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای منطقه میباشد.این روستا دارای باغات سیب، هلو،گلابی،گیلاس و محصولات زیاد دیگری است. دارای آب و هوای بی نظیر در اواخر فصل بهار و اوایل فصل تابستان میباشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۲۷ نفر بوده‌است.

روستای بیگ‌کندی

روستای بیگ‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۰ نفر بوده‌است.

روستای پارالار

روستای پارالار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستاهای همجوار این روستا عبارتند از: روستای داشبلاغ خرابه کلک، روستای یهرچی، روستای گل تپه.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳۸ نفر بوده‌است.

روستای پاشابیگ

روستای پاشابیگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۶۲ نفر بوده‌است.

روستای تارقلی

روستای تارقلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای تازه‌کند قراجه‌قیه

روستای تازه‌کند قراجه‌قیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۴۲ نفر بوده‌است.

روستای تاغچه‌جیق

روستای تاغچه‌جیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۵۸ نفر بوده‌است.

روستای ترخانلار

روستای ترخانلار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۱۷ نفر بوده‌است.

روستای تکانلو سفلی

روستای تکانلو سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۷۲نفر بوده‌است.

روستای تلخاب

روستای تلخاب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی ایران است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای تلم‌خان

روستای تلم‌خان (تیلیم‌خان) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. جمعیت این روستا برپایهٔ سرشماری سال ۱۳۸۵ خورشیدی بالغ بر ۲۴۴ نفر بوده که از این تعداد، ۱۰۷ نفر مرد و ۱۳۷ نفر زن بوده‌اند؛ همچنین شمار خانوارهای تلم‌خان ۵۲ خانوار بوده‌است. این روستا برسر جادهٔ هشترود-مراغه قرار گرفته و اغلب ساکنان آن به کشاورزی و تجارت مشغول‌اند. از محصولات این روستا می‌توان به گندم جو و نخود اشاره کرد. در دهه‌های اخیر بسیاری از اهالی تلم‌خان برای یافتن شغل و منبع درآمد به شهرهایی نظیر تهران، تبریز، کرج، رشت، قزوین، الوند و هشتگرد و نظرآباد کوچ کرده اند. برخی تیلیم خان شاعر ترک‌زبان اهل روستای مرغی ساوه در شمال استان مرکزی را بی‌ارتباط به این روستا نمی‌دانند.

روستای تنه‌ده

روستای تنه‌ده بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای توپ‌آغاج

روستای توپ اغاج یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۰۰ نفر بوده‌است.

روستای تیکمه‌داش

روستای تیکمه‌داش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای تیمورآباد

روستای تیمورآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۰ نفر بوده‌است.

روستای جبیند

روستای جبیند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۶۴نفر بوده‌است.

روستای جغل سفلی

روستای جغل سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۱۹ نفر بوده‌است.

روستای جغل علیا

روستای جغل علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۱ نفر بوده‌است.

روستای جیران‌دره

روستای جیران‌دره یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای چراغچی

روستای چراغچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا بادیگر روستاهای هشترود آشنا شوید .

روستای چرتقلو

روستای چرتقلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۹۳ نفر بوده‌است.

روستای چرلو

روستای چرلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۹۱ نفر بوده‌است.

روستای چکن

روستای چکن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۴ نفر بوده‌است.

روستای چیبنی

روستای چیبنی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۱۳نفر بوده‌است.

روستای حاجی‌کندی‌رود

روستای حاجی‌کندی‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای حبش

روستای حبش یک منطقهٔ مسکونی در ایران است که در دهستان نظرکهریزی واقع شده‌است. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، حبش ۸۲ نفر جمعیت دارد.

روستای حسن‌کندی‌رود

روستای حسن کندی رود روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان علی‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۸۳ نفر در ۲۲۰خانوار بوده‌است.

روستای حسن‌کندی‌کوه

روستای حسن‌کندی‌کوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای حسین‌آلان

روستای حسین‌آلان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای حیدرآباد

روستای حیدرآباد روستایی در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا کمتر از ۳ خانوار بوده‌است.

روستای خراسانلو

روستای خراسانلو (هشترود)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است .این روستا در دهستان علی‌آباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۸۹ نفر بوده‌است.

روستای خلیفه‌کندی

روستای خلیفه‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای خلیفه‌کندی حاتم

روستای خلیفه‌کندی حاتم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۲۸ نفر بوده‌است.

روستای خواجه‌عور

روستای خواجه‌عور یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۰۷ نفر بوده‌است.

روستای خورجستان

روستای خورجستان یکی از دهکده های توریستی و تاریخی ایران و استان آذربایجان شرقی است که در بخش مرکزی شهرستان هشترود و در فاصله یک کیلومتری از مرکز شهر هشترود واقع شده‌است. این روستا دارای ۱۵۰۰ خانوار و پنج هزار نفر جمعیت از کهن ترین روستاهای ایران است.بافت قدیمی روستا که کوللر نامیده می شود طبق خط میخی سفالها و سکه های به دست امده مربوط به تمدن سومری و چهار هزار سال پیش از میلاد می باشد.

روستای خورشید

روستای خورشید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای داش‌آلتی

روستای داشآلتی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۳ نفر بوده‌است.

روستای داشبلاغ خرابه‌کلک

روستای داشبلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۴۸ نفر بوده‌است.

روستای دامناب

روستای دامناب یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا نزدیک شهر هشترود می باشد. بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۸۵ جمعیت روستای دامناب ۱۰۵۴ نفر است که از این میزان ۷۹۰ نفر آن با سواد است . نزدیک به سه برابر جمعیت فعلی روستا نیز به علت بی کاری به تهران؛ کرج؛ قم ؛ اسلامشهر ؛ سلطان آباد؛ قرچک؛ شهر ری؛ خاتون آباد و… مهاجرت کرده اند. از مشاهیر این روستا دکتر بیوک علیزاده استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است. از وسط این روستا یک دره میگذرد که این روستا را به بخش پایین و بالا دسته بندی میکند.

روستای دربند

روستای دربند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳۹ نفر بوده‌است.

روستای درین‌سو

روستای درین‌سو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۴۵ نفر بوده‌است.

روستای دلوحسن

روستای دلوحسن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای دمیرچی

روستای دمیرچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای دوده

روستای دوده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۲۰۸ نفر بوده‌است.

روستای دوشدور

روستای دوشدور یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۷۶ نفر بوده‌است.

روستای دهلان

روستای دهلان روستایی در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۴۲ نفر (۴۲خانوار) بوده‌است.

روستای دیزج رضاقلی‌بیگ

روستای دیزج رضاقلی بیگ / علی قلی بیگ/، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان کوهسار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۷۵ نفر (۲۱۲خانوار) بوده‌است.

روستای ذوالبین

روستای ذوالبین یکی از دهستان های استان آذربایجان شرقی است که در بخش یامچی بخش یامچی شهرستان مرند واقع شده‌است.

روستای زاویه

روستای زاویه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. زاویه در گذشته شامل سه قسمت آق کند،ساری کند، و گره کند بود. که هم‌اکنون به علت مهاجرت تعداد کمی خانوار در آن ساکن هستند. زاویه یا با تلفظ محلی (زی وه )به مفهوم صومعه میباشد. قلعه معروف ضحاک در۸کیلومتری شمال این روستا واقع شده‌است.

روستای زرین سفلی

روستای زرین سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۸۵ نفر بوده‌است.

روستای زرین علیا

روستای روستای زردین علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۶ نفر بوده‌است.

روستای زنجیرآباد

روستای زنجیرآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۹ نفر بوده‌است.

روستای ساری‌قیه

روستای ساری‌قیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۱۸ نفر بوده‌است.

روستای سراسکند سفلی

روستای سراسکند سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۱۰ نفر بوده‌است.

روستای سراسکند علیا

روستای سراسکند علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۳۳ نفر بوده‌است.

روستای سعادتلو

روستای سعادتلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا نزدیک به ۳۰۰ خانه دارد همچنین دارای افراد تحصیلکرده که در شهرهای قم تهران تبریز و در شهرستان هشترود زندگی می کنند.فاصله روستا از مرکز استان ۱۲۰ کیلومتر و از مرکز شهرستان هشترود ۲۷ کیلومتر می باشد.روستای سعادتلو دارای جوانان زیاد و مردم مهمان دوست و خون گرمی هستند.در روستای سعادتلو سالانه در تعطیلات عید نوروز هر سال مسابقات فوتبال با شرکت تمامی روستاهای اطراف برگزار می گردد.این مسابقات ۲۲ سال است از طرف پایگاه مقاومت شهید قبلوی روستای سعادتلو برگزار می گردد.

روستای سلطان‌آباد

روستای سلطان‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش مرکزی شهرستان چاراویماق واقع شده‌است.

روستای سلمان‌کندی

روستای سلمان‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای سلوک

روستای سلوکمعرفی سلوک سلوک روستایی است درشمال غرب شهرستان هشترود، که ازشرق باروستای بایقراه رود وازشمال شرق با روستای سلطانگه،ازشمال با روستای چراغچی ازغرب باروستاهای قره آغاج وبره ده وازجنوب غربی با روستای آغچه کندی ازطرف جنوب با روستای گله ده رود همسایه است،سلوک ویاسلوح ویاسولوخ(سولوق) به جای پر آب در زبان ترکی گفته میشود،وجودچشمه های جوشان درغرب روستا وچشمه جوشانی درجنوب شرق روستا (دره آینالی)وقولتوقلارکه تا چهل سال پیش بدلیل آب زیاد فاقد کشاورزی بود این فرضیه را به واقعیت نزدیک می کند،ویا ،اسامی زمینهای کشاورزی دره ها وکوه های اطراف ،مثل اویوقلولار ،بیلاق اوستو ،آرپا دره سی ،بویاق چی دره سی ،قوم دره ،اوو داغی ،و… .،که همه به زبان ترکی هستند ،ترکی بودن اسم سلوک رابدیهی تر می کند همه اهالی سلوک ازقوم ترک وبه ترکی آذربایجانی صحبت می کنند دینشان اسلام ومذهبشان شیعه دوازده امامیست،البته اقلیت اهل حق درسلوک زندگی می کردند ،که اکنون شیعه شدند سلوک تا دهه سی به یوز ائولی (صد خانوار)سلوک معروف بوده ولی بعدها بزرگ شده وبه سیصد خانوارهم رسیده است بیشترین تعدادجمعیتش در دهه شصت بوده تاجایی که درسال ۶۴مدرسه ابتدایی اش مدتی سه شیفت شداولین مهاجرت از سلوک دراوایل دهه بیست به قزوین بوده است بیشترین مهاجرت ازسلوک در دهه هفتادو هشتادصورت گرفت کوچ هفتاد خانوار،دربیست سال سلوک همراه نصیرآباداز بزرگترین روستاهای هشترود هستند.وسعت سلوک شصت وپنج هکتاراست ولی جمعیتش کم است از اولین روستاهاست در آذربایجان شرقی که صاحب تلفن بوده واز اولین روستاهای هشترود است که صاحب مهدکودک ،درمانگاه،وحمام عمومی،ومدارسه سه گانه وآب لوله کشی شده است بزرگترین طوایف ساکن درسلوک به ترتیب آغ علی،ممدلی،مسلم لی ،اجاق وئردی لی،داداشلی ،خمسه لی،شاممدلی،ازطوایف اهل حق،مهاجرانی ازشمال رود ارس،مهاجران از چرتقلی،مهاجران از تیکمه داش ،مهاجرانی از مراغه ،قره آغاج،سعادتلو ویساول،چراغچی،مهاجرانی ازطوایف قره پاپاق آذربایجان غربی محله ها جنوب سلوک محله آغ علیها محله بیلاق باشی محله قوچلار میدانی محله قهوه قاباغی محله خئردا دره نین اوتایی اجاقها ،اجاق قره داش،اجاق آرمیدلیق آرامگاه سیدعزیز (میر محمد علی )درقبرستان سلوک مکانهای تاریخی بورج دیبی مخروبه قوچ داشی به غارت رفته وغارهای زیر زمینی(ماغارا،ویا کوول)خرابه شهر دره های غربی سلوک باطبیعت بکر ازجاهای بسیار دیدنی هشترود وسلوک هستند اسم طوایف به گویش اهالی نوشته شده است،اسمی از روان شاد حافظ جعفری که یکی از بزرگان وخادمان به سلوک بوده نیاورده باشیم بی انصافیست.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۵۶۰ نفر بوده‌است.

روستای سیف‌الدین‌رود

روستای سیف‌الدین‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. فاصله آن از تبریز حدوداً ۱۰۰ کیلومتر و از هشترود ۱۵ کیلومتر میباشد. روستای سیف الدین رود در کنار رودخانه دائمی قرانقو میباشد که دارای آب و هوای لطیف می‌باشد این روستا به همت بنیاد مسکن و ادارات دارای کلیه امکانات آب – برق – گاز و تلفن می‌باشد این روستا در ایام بهار و تابستان پذیرای گردشگران در کنار رودخانه می‌باشد . روستای سیف الدین رود در کنار آزاد راه تبریز تهران می‌باشد.

روستای سیف‌الدین‌کوه

روستای سیف‌الدین‌کوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای سیه‌دولان

روستای سیه‌دولان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای شبده

روستای شبده یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۱ نفر بوده‌است.

روستای شوردق

روستای شوردرق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۳ نفر بوده‌است.

روستای شیخ‌الاسلام

روستای شیخ‌الاسلام یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۴۳ نفر بوده‌است.

روستای صوفی‌حسن

روستای صوفی‌حسن ،صوفحسن یا صوُوْحسن (تلفظ محلی) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا که متأسفانه به دلایل نامعلوم هیچ رسیدگی به آن نشده در حال حاضر در حال نابودی می‌باشد. از ساکنان قدیمی این روستا می‌توان به خانواده‌های ملکی،نوری، احمدی، بابایی، رضائی، اسماعیلی، پاشاپور، پورعبداللّه، نوروزی،عبداللّه پور اشاره کرد. در طی سال‌های اخیر به دلیل اختلافات و منازعات که منجر به کشته شدن تعدادی از اهالی روستا گردیده ، بسیاری از ساکنان این روستا به شهرهای تبریز، هشترود، مراغه، تهران، کرج و رشت مهاجرت کرده‌اند، بنابراین در حال حاضر در این روستا خانوارهای کمی زندگی می‌کنند. منبع درآمد اهالی این روستا عمدتاً کشاورزی و دامداری است. از جمله محصولات کشت شده در این روستا می‌توان به سیب، عدس و نخود اشاره کرد.

روستای صوفی‌لار

روستای صوفی‌لار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۰۰ نفر بوده‌است.

روستای صومعه سنگ

روستای صومعه سنگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای صیدبیگ

روستای صیدبیگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۶۴۳ نفر بوده‌است.

روستای طاستغار

روستای طاستغار یکی از روستاهای تاریخی و توریستی در استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.شغل اصلی مردم در این روستا کشاورزی و دام داری است و چند سالی هم به عنوان کشاورز نمونه در استان شناخته شده اند. این روستا به روستای هفت چشمه و رود نیز معروف است.و رودهای این روستا هنوز هم در جریان است. این روستا از قدمت بالای ۵هزار سال برخوردار است.و بدون شک یکی از مهم ترین مکان های تاریخی به شمار میرود.این روستا از نظر جذب گردشگر جزو بهترین های ایران میباشد. اهالی منطقه به این روستا بهشت گمشده آذربایجان نیز می گویند.توصیه میکنم از این روستا دیدن کنید.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۸۱ نفر بوده‌است.

روستای طالب‌چمن

روستای طالب‌چمن یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۱۸ نفر بوده‌است.

روستای طالش‌کندی

روستای طالش‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای طمطراق

روستای طمطراق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای طهرابند

روستای طهرابند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

درهمسایگی روستاهای قلعه جوق، قوجور، بایقرا کوه، مهر دار، شیخ السلام، حسن کندی، یان بولاغ، دوشهر، قبله مسجدوشیخ جعفر واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۳۷ نفر بوده‌است.

روستای عجمی

روستای عجمی یا عجمی اوچ تپه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.عجمی نام فامیلی است و به معنی ایرانی بکار می رود.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۴۰ نفر بوده‌است.

روستای عربلو

روستای عربلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا در مسیر قلعه ضحاک قرار دارد . اما اکنون یک روستای خرابه است .

روستای عرقطو

روستای عرقطو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای عزیزآباد

روستای عزیزآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

این روستا در دامنهٔ کوه سهند واقع شده و با رود پرآبی که در تمام فصول در جریان است کشاورزی پر باری دارد. مهمترین محصول این روستا سیب قرمز است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۴۲ نفر بوده‌است.

روستای عزیزکندی

روستای عزیزکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. این روستا در ۱۰ کیلومتری شهرستان هشترود قرار دارد. اتوبان پیامبر اعظم از کنار این روستا رد می‌شود. در پایین این اتوبان یک بقعه هشت ضلعی به نام بقعه بایزید بسطامی قرار دارد.روستای عزیزکندی به لحاظ واقع شدن بقعه تاریخی شیخ بایزید بسطامی در آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته و با داشتن ۸۵ خانوار و حدود ۴۵۰ نفر جمعیت، در ایام تعطیلات نوروزی گردشگران و علاقه‌مندان زیادی را به سوی خود جلب می‌کند.
این روستا دارای اقتصاد معیشتی کشاورزی توام با دامداری سنتی بوده و از نظر آب و هوا همانند بقیه نقاط این شهرستان معتدل کوهستانی بوده و رودخانه کلقان چای تنها رودخانه دایمی این روستا در جنوب آن جریان دارد.
بقعه بایزید بسطامی
بقعه هشت ضلعی بایزید بسطامی در قرن نهم هجری قمری در ۱۰ کیلومتری غرب هشترود و در روستای عزیزکندی واقع شده که اهالی محل به آن مقبره شیخ بایزید بسطامی می گویند و معماری آن شبیه به گنبد سرخ مراغه و گنبد علویان در همدان است.
بقعه بایزید بسطامی در ضلع غربی روستا و متصل به آن واقع شده که دارای قطر داخلی ۵/۴متر و قطر خارجی ۵/۶ متری بوده و طول هر ضلع آن ۲۴۷ سانتیمتر بوده و دارای گنبد و تزئینات داخلی گچ کاری است.نمای خارجی این بنای تاریخی آجری بوده که بازسازی شده و به لحاظ عدم اتصال آجرهای نما به بدنه اصلی در اثر مرور زمان بخشی از قسمت‌های آن از بدنه جدا شده و فرو ریخته است.بنیان برج بر روی شش ردیف سنگ تراش منظم به ابعاد ۲۶×۳۲ سانتیمتر استوار شده که بر روی هم دو متر ازاره سنگی را تشکیل می‌دهد.این بقعه توسط بایزید بسطامی احداث شده و این فرد دارای شهرت خاصی در منطقه بوده و رفتار و گفتارش در همه مردان راه حق تأثیر داشت.

روستای علی‌آباد سفلی

روستای علی‌آباد سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۴۶ نفر بوده‌است.

روستای علی‌آباد علیا

روستای علی‌آباد علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۸۸۵ نفر بوده‌است.

روستای عمران‌کندی

روستای عمران‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۸۱ نفر بوده‌است.

روستای عمودیزج

روستای عمودیزج یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای عین‌آباد

روستای عین‌آباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قارقا

روستای قارقا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قاضی‌کندی

روستای قاضی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قراجه‌قیه

روستای قراجه‌قیه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.درآمد اصلی مردم این روستا از کشاورزی(گندم)می باشد و عده ای نیز به دامداری مشغول اند.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۰۰ نفر بوده‌است.

روستای قربان‌کندی

روستای قربان‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۰ نفر بوده‌است.

روستای قرجه‌قیه پناهی

روستای قرجه‌قیه پناهی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای قرخ‌سقر

روستای قرخ‌سقر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در شهر نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۵۴ نفر بوده‌است.

روستای قره‌آغاج‌رود

روستای قره‌آغاج‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای قره‌بلاغ

روستای قره‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قره‌دیو

روستای قره‌دیو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قره‌سقال

روستای قره‌سقال یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قره‌غورت

روستای قره‌غورت یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۱۷ نفر بوده‌است.

روستای قره‌کلک

روستای قره‌کلک یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. روستای قره کلک از توابع شهرستان هشترود و دهستان آلمالو می‌باشد این روستا با روستاهای جبیند شیخ السلام باخجه جیق طاقجه جیق مهردار سراسکند حسن کندی بسیط قره دیو و کلنوو همسایه می‌باشد دارای ۶۰ خانوار ثابت که این تعداد در فصل تابستان تا ۸۰ خانوار هم افزایش می‌یابد این روستا دارای آب لوله کشی تلفن خانگی و راه آسفالت می‌باشد قره کلک روستایی نزدیک به کوهستان سهند آذربایجان است و حدود ۱۵ کیلومتر با خود کوه سهند فاصله دارد مردم این روستا از راه کشاورزی دامداری و باغداری امرار معاش می‌کنند که در چند سال اخیر سهم باغداری در تأمین معاش اهالی بیشتر شده این روستا دارای دو مدرسه ابتدایی و راهنمایی بوده و اهالی برای مقاطع بالاتر باید به شهرستان‌های مجاور بروند قره کلک دارای دهیاری بوده و مردم هر چهار سال یک بار برای انتخاب شوراهای خود پای صندوق‌های رای می‌روند قره کلک از دو کلمه قره و کلک تشکیل شده که قره در اصل به معنای بزرگ است و کلک هم به معنای آتشکده است که معنی آن آتشکدهٔ بزرگ می‌شود مردم این روستا مقید به دین اسلام هستند و مسجد روستا یکی از بزرگترین مساجد منطقه هست قره کلک دارای قدمت تاریخی زیادی هست که جا دارد مورخان و کسانی که به تاریخچهٔ منطقه آشنایی دارند در آن ورود کرده و به کشف حقایق منطقه کمک کنند.

روستای قزل‌بلاغ

روستای قزل‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۱ نفر بوده‌است.

روستای قزللو

روستای قزللو یا قِزللی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۷۲نفر بوده‌است.

روستای قطانقو

روستای قطانقو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۴۱ نفر بوده‌است.

روستای قطعات

روستای قطعات یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قلعه‌جوق

روستای قلعه‌جوق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

این روستا از روستاهای هشترود است البته دو تا قلعه جوق داریم که یکی قلعه جوق بالا و یکی قلعه جوق پایین که قلعه جوق بالا به قلعه جوق نجفقلی خان بیشتر معروف است

روستای قمرکندی

روستای قمرکندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.اغلب فعالیت ساکنان این روستا کشاورزی و نیز دامپروری است.این روستا دارای روزانه نیم ساعت سهمیه ی آب آشامیدنی برای هر خانه است.لوله کشی گاز در این روستا به سبب اینکه اکثر افراد تنها زمان کاشت و برداشت سکونت دارند انجام نشده است درحالی که روستاهای اطراف دارای گاز هستند.

روستای قوپّوز

روستای قوبّوز(~قوپّوز) یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۶ نفر بوده‌است.

روستای قوجور

روستای قوجور یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای قورت قیه‌سی

روستای قورت قیه‌سی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.فرضیه اول:قیه ویا قایا به معنای صخره وسنگ بزرگ است ،قورت هم به معنای گرگ است قورت قیه سی به معنای صخره گرگ است فرضیه دوم قورت به احتمال زیاد قوت است وتلفظ اهالی به معنای عزیز وگرامی ،محترم ،است ،وقوت قیه یا قوت قیه سی به معنای صخره عزیز ،گرامی ،محترم ، ویا به زبان ساده صخره مقدس است باتوجه به وجود اجاق های فراوان با اسامی طبیعی ،پیر آغاجی ،قره داش.ساری قیه ، وغیره درمحال هشترود ،چاراویماق ، احتمال ارتباط اسم این روستا با اجاقی به اسم قوت قیه (صخره مقدس) مثل روستای آغ زیارت وجود دارد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۹ نفر بوده‌است.

روستای قوشه‌لر

روستای قوشه‌لر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۵۱ نفر بوده‌است.

روستای قویوجیق

روستای قویوجیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای قویون‌قشلاقی

روستای قویون‌قشلاقی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای کتله‌کمر

روستای کتله‌کمر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۰۶ نفر بوده‌است.

روستای کلب‌علی‌کندی

روستای کلب‌علی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای کلب‌کندی

روستای کلب‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۸ نفر بوده‌است.

روستای کله‌گرد

روستای کله‌گرد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای کله‌نو

روستای کله‌نو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای کماجری

روستای کماجری یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است. مردم این روستا از دامداری و کشاورزی امرار معاش می‌کنند؛ و به تازگی باغداری هم در این روستا رونق خوبی داشته‌است. از فراورده‌های این روستا می‌توان به لبنیات عالی و حبوبات آن اشاره کرد. همچنین روستای کماجری با دارا بودن دو رودخانه پرآب، آب و هوای خوب و طبیعت بکر مکان خوبی برای گردشگری می‌باشد.

روستای کهل‌بلاغ (آلمالو)

روستای کهل‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۴ نفر بوده‌است.

روستای کهل‌بلاغ (نظرکهریزی)

روستای کهل‌بلاغ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۶۲ نفر بوده‌است.

روستای گرامی

روستای گرامی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۹۷ نفر بوده‌است.

روستای گشایش

روستای گشایش یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۹۶ نفر بوده‌است.

روستای گل‌تپه‌رود

روستای گل‌تپه‌رود /گل تپه/، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی واقع شده است.این روستا در دهستان قرانقو قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن زیر سه خانوار بوده‌است.

روستای گلوجه حسن‌بیگ

روستای گلوجه حسن‌بیگ یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۷۷ نفر بوده‌است.

روستای گلوجه محمدخان

روستای گلوجه محمدخان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستاهای هشترود ( معرفی 201 روستای هشترود )

روستای گله‌ده‌رود

روستای گله‌ده‌رود یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۳۸ نفر بوده‌است.

روستای گله‌ده‌کوه

روستای گله‌ده‌کوه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان کوهسار بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای گلی‌بلاغ گنبدلو

روستای گلی‌بلاغ گنبدلو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۳ نفر بوده‌است.

روستای گنج‌آباد سفلی

روستای گنج‌آباد سفلی روستایی در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی واقع شده است .بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۵۹ نفر (۳۶خانوار) بوده‌است.

روستای گنج‌آباد علیا

روستای گنج‌آباد علیا روستایی در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود استان آذربایجان شرقی واقع شده است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۱۳۴ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است.

روستای گوگ‌آلا

روستای گوگ‌آلا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای گویجه قملاق

روستای گوجه قملاق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۵۶ نفر بوده‌است.

روستای لامشان

روستای لامشان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.این روستا در جنوب شهرستان هشترود (سراسکند)، کنار جاده هشترود مراغه واقع شده است. حد شرقی روستا به حدود روستاهای علی آباد، قره سگل و خراسانک ختم می شود. از طرف غرب، رودخانه قرنقو، این قسمت از روستا را احاطه کرده است. حدود شمالی روستا که شامل زمینهای آبی و باغات می باشد، به یوخاری( زمینهای بالا دست) معروف است و درنهایت به زمینهای حد و مرزی هشترود و روستای بیات ختم می شود. جنوب روستا هم به واسطه زمینهای آبی پایین دست، که به آشاغا، معروف است، به خط راه آهن شمالغرب و حد و مرز روستای چپینی می رسد. این روستا یکی از روستا های اقماری دهستان قرنقو می باشد و به واسطه آب چهار فصل همین رودخانه، یکی از روستاهای سر سبز و پررنق از نظر کشاورزی و دامپروری است. زمینهای آبی اکثرا، زیر بار کشت یونجه است که در هر سال حدود سه بار یا سه چین محصول می دهد و این امر به نوبه خود دامپروری را هم پر رونق کرده است.

آب و هوای روستا عمدتا کوهستانی و در زمستان سرد و در تابستان معتدل است. عمده نزولات جوی در پاییز و زمستان برف می باشد که به همین خاطر باعث برودت و یخبندان می شود. تنها بنا و بافت تاریخی این روستا که یادگار دوران نه چندان کهن است، مسجد تاریخی روستاست که در محله ای به همین نام (مچید قاباغی) واقع شده است و بنای آن را به سلسله قاجار نسبت می دهند. جنس مصالح به کار رفته آجر قرمز می باشد که به وسیله در و پنجره های چوبی بزرگ از جنس گردو، در چهار جهت به بهترین شیوه تزئین شده است، محراب داخلی، ستونها، سر ستونها و سقف هلالی و طاق ضربی آن، به استادانه ترین، روش بنا و پابر جا شده است و چشم هر بیننده ای را سحرو جادو می کند. مردمان روستا، اکثرا کشاورزان و دامپرورانی هستند که در آمد و منابع مالیشان بیشتر وابسته به همین شغلهاست. البته در دهه های اخیر جوانان و قشر تحصیل کرده به شغلها و مناصب دولتی و سایر مشاغل که امروزه نام آزاد را بر آن نهاده اند، گرایش پیدا کرده اند. تعداد خانوار و جمعیت روستا، بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن، ۱۰۶ خانوار و ۶۱۲ نفر می باشد.متاسفانه در دهه و سالهای اخیر مهاجرت جوانان جویای کار، به شهرها دور و نزدیک باعث کاهش محسوس نیروی این قشر، در روستا شده است به گونه ای که میانگین سن ساکنان را در حد چشمگیری بالا برده است.

روستای لکلر

روستای لکلر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۸۰ نفر بوده‌است.

روستای مشک‌آباد جدید

روستای مشک‌آباد جدید یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای مشک‌آباد قدیم

روستای مشک‌آباد قدیم یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۸ نفر بوده‌است.

روستای مغامیر

روستای مغامیر یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است این روستا بسیار زیبا و چشم‌نواز است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳۸ نفر بوده‌است.

روستای مکتو

روستای مکتو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای ملاجیق

روستای ملاجیق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۳۹ نفر بوده‌است.

روستای مندربلاغی

روستای مندربلاغی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.همچنان با سیری در ایران همراه باشید تا بادیگر روستاهای هشترود آشنا شوید.

روستای مهردار

روستای مهردار یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۰۶ نفر بوده‌است.

روستای مهمان

روستای مهمان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان علی‌آباد بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای نخودآباد

روستای نخودآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان آلمالو بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۶۸ نفر بوده‌است.

روستای نصیرآباد سفلی

روستای نصیرآباد سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۷۳۰ نفر بوده‌است.

روستای نصیرآباد علیا

روستای نصیرآباد علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان چاراویماق شمال شرقی بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۸۴ نفر بوده‌است.

روستای نظرکهریزی

روستای نظر کهریزی از شهرهای تابعه شهرستان هشترود در استان آذربایجان شرقی ایران است. این شهر در بخش نظرکهریزی ما بین شهرستان مراغه و شهرستان هشترود قرار دارد دو سد در اطراف این شهر قرار دارد در قسمت شمال غرب این شهر سد سهند که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و در جنوب غرب ان سد ملاجیق قرار دارد داری ۱۰۳ روستا می‌باشد و زیر مجموعه شهرستان هشترود می‌باشد.این شهر بنا بر سر شماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ تعداد ۱۳۷۳۶ نفر جمعیت دارد ، که ۴۰۳۰ خانوار در این شهر ساکن هستند که از این تعداد ۷۲۲۹ نفر مرد و ۶۵۰۷ نفر زن هستند

روستای وظیفه‌خوران

روستای وظیفه‌خوران یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.روستای وظیفه خوران در ۹ کیلومتری هشترود ۲ مسجد و سه مدرسه می‌باشد که زمانی یکی از بزرگترین روستاهای هشترود بوده و قدمت روستا به قبل از صدر اسلام برمی‌گردد.همچنین محصول این روستا، غلات و حبوبات می‌باشد.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۶۲۴ نفر بوده‌است.

روستای ولی‌کندی

روستای ولی‌کندی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۰۸ نفر بوده‌است.

روستای یان‌بلاغی سفلی

روستای یان‌بلاغی سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۲۳ نفر بوده‌است.

روستای یانبلاغی علیا

روستای یانبلاغی علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۵۴ نفر بوده‌است.

روستای یانوق

روستای یانوق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۴۵۲ نفر بوده‌است.

روستای یساول

روستای یساول یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سلوک بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۶۸ نفر بوده‌است.

روستای یله‌قارشو

روستای یله‌قارشو یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۲۰ نفر بوده‌است.

روستای یلی‌درق سفلی

روستای یلی‌درق سفلی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.

روستای یلی‌درق علیا

روستای یلی‌درق علیا یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۷۸ نفر بوده‌است.

روستای ینگجه

روستای ینگجه یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۳۱۱ نفر بوده‌است.

روستای ینگی‌کند

روستای ینگی‌کند یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان قرانقو بخش مرکزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۵۵ نفر بوده‌است.

روستای یهرچی

روستای یهرچی یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان نظرکهریزی بخش نظرکهریزی شهرستان هشترود واقع شده‌است.بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا ۱۰۵ نفر بوده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها