ده شغلی که در 10 سال آینده بیشترین متقاضی را دارند / تخصص هایی نیازمند دیپلم ، نهایت مدرک کاردانی


ده شغلی که در 10 سال آینده بیشترین متقاضی را دارند / تخصص هایی نیازمند دیپلم ، نهایت مدرک کاردانی

رکنا:مدرک دانشگاهی می تواند با افزایش علم و دانش، درآمد و دسترسی به فرصت های کاری مختلف در مسیر سریع موفقیت در بازار کار را ایجاد کند اما تحصیلات عالی یک سرمایه گذاری گران است که با شرایط اقتصادی حاکم بر ایران و جهان برای بسیاری غیرقابل دسترس است و در سالهای آینده بیشتر هم خارج از دسترس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان جهانی، طی 10 سال گذشته، هزینه های تحصیل دانشگاهی حدود 25 درصد افزایش یافته است و بدهی دانشجویان و خانواده های آنان در کنار این افزایش هزینه های تحصیل ، نیز به شدت افزایش یافته است.

و اما طیف وسیعی از مشاغل وجود دارند که نیازی به مدرک لیسانس ندارند و جالب است که بدانید این مشاغل طی ده سال آینده تقاضای بالایی را خواهد داشت.

شاید باور نکنید ولی کارشناسان می گویند که در ده سال آینده ،تکنیسین سرویس توربین بادی. نصب کننده پنل های خورشیدی. دستیار کار درمانی. دستیار فیزیولوژیست.پرستار منزل.ماساژور.برنامه نویس ابزار کنترل عددی کامپیوتر. دستیاران فیزیولوژی. متخصص رصد و پیشگیری آتش سوزی جنگل ها. معلمان خودسازی در جهان سریعترین رشد شغلی را خواهند داشت و البته تقاضای متخصصان این شغل در جهان بیشتر و بیشتر خواهد شد.

ده شغلی که در 10 سال آینده بیشترین متقاضی را دارند / تخصص هایی نیازمند دیپلم ، نهایت مدرک کاردانی

بسیاری از این مشاغل به دیپلم دبیرستان، مدرک کاردانی نیاز دارند و اما دلایل خاصی وجود دارد که چرا هر کدام در ده سال آینده مورد استقبال و توجه شغلی قرار خواهند گرفت.

علل نیاز به این مشاغل را می توان به تقاضا برای انرژی پایدار و پیر شدن جمعیت جهانی دانست. پیش بینی می شود که تکنسین های خدمات توربین بادی و نصب کنندگان فتوولتائیک خورشیدی به دلیل فوریت تغییرات اقلیمی و تقاضای ناشی از آن برای انرژی پایدار، از سریع ترین مشاغل در رشد تقاضا باشند. دستیاران کاردرمانی، دستیاران فیزیوتراپی، دستیاران مراقبت های شخصی و دستیاران فیزیوتراپیست نقش های حیاتی خواهند داشت، زیرا تعداد بیشتری از افراد بازنشسته می شوند و به این خدمات وابسته می شوند. انتظار می‌رود هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی برای این گروه بالا برود . گروهی از افراد که به جمعیت پیر پیوسته اند و با چاقی، دیابت، کلسترول بالا و فشار خون درگیر هستند.

اگر علاقه مند به دنبال کردن یکی از این مشاغل هستید، توصیه می شود که شرح وظایف را مطالعه کنید تا برایتان مشخص شود که استخدام کنندگان به دنبال چه مهارت هایی هستند .داشتن تجربه کاری مرتبط نیز مفید خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل