خدمت رسانی به بیش از 6 هزار نفر از زائران


خدمت رسانی به بیش از 6 هزار نفر از زائران

سلیمانی با اشاره به این که بیش از 6 هزار نفر از زائران از ابتدای شهریورماه تاکنون به پایگاه های هلال احمر مراجعه کرده اند، از درمان سرپایی 54 نفر خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز ،یعقوب سلیمانی سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر درباره خدمات امداد و نجات ارائه شده به زائران اربعین حسینی گفت: از روز یکم تا چهاردهم شهریورماه در مجموع 6 هزار و 186 نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرزهای خروجی و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 5 هزار 938 نفر خدمات مربوط به اسکان را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 5 نفر از مراجعه‌کنندگان به علت شرایط نامساعدی که داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: 54 نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. همچنین طی این مدت برای 189 نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت 1205 مرکز عملیاتی ثابت و موقت این جمعیت برای عملیات راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از این تعداد 1049 مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی تصریح کرد: 4600 نفر نیروی عملیاتی امدادی در این ایام وظیفه خدمت رسانی به زائران اهل بیت را بر عهده دارند. ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

سلیمانی به استقرار 11 قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا با اعزام و استقرار بیش از 3 هزار نیروی تخصصی کادر درمان به کشور عراق نیازهای درمانی زائران اباعبدالحسین(ع) را مرتفع کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن