اعطای بیش از 47 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال


اعطای بیش از 47 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال

رکنا: مسئول قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان قزوین گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توانمندسازی آحاد جامعه در مسیر افزایش تولید ملی ، بیش از ۴۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است .

به گزارش رکنا از قزوین؛ به گزارش روابط عمومی سپاه صاحب الامر استان قزوین ، سرهنگ نیکجو افزود :در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر توانمندسازی آحاد جامعه در مسیر افزایش تولید ملی ، با هدف حل مشکلات ناشی از بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان متقاضی اشتغال و افزایش تولید در سراسر استان توسط بسیج سازندگی با همکاری دستگاه های همکار و بانک های عامل (صادرات ،تجارت وملت) بیش از 47 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 4 درصد در سال 1400 تا سقف 100 میلیون تومان و بازپرداخت 7 ساله به متقاضیان تسهیلات اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

وی در ادامه افزود:این وام ها در عرصه های دانش بنیان مرتبط با حوزه کشاورزی و امنیت غذایی،قطب های صنایع تبدیلی استان،ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی،داربستی کردن باغات انگور ، پرورش زنبور عسل ، تولید کیف و کفش ، بسته بندی محصولات ، شیرینی پزی ، خیاطی ، قالیبافی ، قارچ ، گلخانه ، صنایع دستی ،این تسهیلات با اولویت مناطق کم برخوردار استان توزیع گردیده است.

نیکجو در ادامه بیان کرد :آموزش و بازاریابی از برنامه هایی است که در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در حال پیگیری است به طوری که افراد فاقد مهارت با توافقی که با سازمان فنی وحرفه ای ،جهاد دانشگاهی و جهاد کشاورزی منعقد شده است آموزش های لازم را درکوتاه ترین زمان کسب خواهد کرد .

سرهنگ نیکجو در ادامه افزود:در بازاریابی محصولات و تولیدات افراد نیز در کنار فعالان این بخش با برگزاری نمایشگاه های فصلی در شهرستان ها، مرکز استان و کشور و استفاده از نمایشگاه های در فضای مجازی خواهد بود که این حرکت در سال جاری استمرار خواهد داشت.

نیکجو در خصوص پرداخت تسهیلات در سال جاری نیز گفت : امسال نیز با پیگیری های به عمل آمده مبالغ تسهیلات به ازای هر طرح تا سقف 200 میلیون تومان قرض الحسنه 7 ساله افزایش داشته است .

این مسئول در پایان با هدف حمایت از تعاونی های اشتغال زایی بیان داشت : امسال نیز در حمایت از تعاونی های و صندوق های قرض الحسنه اشتغالزا در سراسر استان به هر تعاونی حداکثر تا سقف 500 میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد و متقاضیان در این خصوص می بایست فاقد شغل و بیمه اجباری و دارای مهارت کسب و کارباشند و جهت ثبت نام از طریق سایت www. Ebsvam.ir یا حوزه های مقاومت بسیج در سرتاسر استان اقدام نمایند

لیلا بیگدلی/ قزوین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»