ترمینال های اصفهان برای دلالان بلیط اربعین ناامن شود/ مسئولان در بین مردم حضور یابند


ترمینال های اصفهان برای دلالان بلیط اربعین ناامن شود/ مسئولان در بین مردم حضور یابند

رکنا: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: لازم است بلیط سفر اربعین در اختیار مصرف کننده واقعی با قیمت مصوب قرار بگیرد.

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به این که بایستی مواظبت کنیم تا اربعین حسینی به سمت قومیت گرایی و ملی گرایی نرود، بیان کرد: باید به نحوی فرهنگ‌سازی شود تا زائران اربعین حسینی حساسیتی نداشته باشند که صرفا از خدمات مواکب اصفهانی استفاده کنند. اجازه دهیم اربعین، اربعین بماند همانگونه که اباعبدالله الحسین (ع) همگان را (فارغ از دین، ملیت و قومیت) به این همایش دعوت می کند؛ سرویس دهی مواکب به زائران نیر فارغ از قومیت و ملیت انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما پیگیری خودجوش و درعین حال حفظ آرامش در انجام فرایند همایش اربعین حسینی است، ادامه داد: یکی از چالش های ما حمل و نقل زائران است. برای به حداقل رساندن تنش در جامعه بایستی اتوبوس به میزان مورد نظر تامین شود و بلیت ها در اختیار مصرف کننده واقعی با قیمت مصوب قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که در یک شهر، چند نرخ بلیط حمل و نقل وجود داشته باشد. مسئولان مربوطه میان زائران حضور یابند و مطمئن شوند که بلیط با نرخ مصوب به دست مردم می رسد؛ اگر سازمان یا فردی در این حوزه تخلف کرد بایستی سریعا و با جدیت با او برخورد شود.

جان‌نثاری افزود: برای تامین اتوبوس نیز همه دستگاه ها موظف هستند با در اختیار قراردادن ناوگان خود به حمل و نقل زائران اربعین در این همایش عظیم همکاری کنند تا حمل و نقل به خوبی انجام شود. هر چقدر تعداد ناوگان ما کامل تر باشد کسی به فکر بازار سیاه نمی افتد. وقتی می توانیم به مردم در مورد حمل و نقل آرامش دهیم که ناوگان ما کامل باشد اینگونه زائران دغدغه رفت و آمد نداشته باشند.

وی با بیان اینکه ترمینال های ما باید محل ناامنی برای دلالان فروش بلیت باشد، گفت: در این خصوص حتی اگر نیاز است که متخلفان بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شوند؛ این اتفاق رقم بخورد چرا که ترمینال بایستی صحنه ای عاری از حقه بازی و دلالی باشد. طبق پیشنهاد اعضای ستاد قاضی سیار در ترمینال کاوه حضور داشته باشد تا با هر گونه تخلف مقابله شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه یکی از نگرانی های مردم نرسیدن به موقع گذرنامه برای سفر اربعین است، خاطر نشان کرد: در خصوص گذرنامه، مسئولان مربوطه با حضور در فضای رسانه ها به مردم آرامش دهند که در موعد مقرر گذرنامه آنها خواهد رسید تا از هر گونه التهاب خودداری شود.

بهمن راعی/ اصفهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !