2 هزار عروسک از ایران و جهان در کاخ نیاوران نمایش داده می‌شود


2 هزار عروسک از ایران و جهان در کاخ نیاوران نمایش داده می‌شود

جشنواره بین‌المللی «آسوکه» با نمایش ۲ هزار عروسک از ایران و سایر کشورهای جهان به عنوان سفیران صلح و دوستی، ۱۵ تا ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، در این جشنواره مجموعه‌ای از عروسک‌های بومی ایران و جهان در گذر زمان، عروسک‌های سنتی و پوشش اقوام و ملل، عروسک‌های افسانه‌ای و داستان‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

    آموزش ساخت ساده‌ترین عروسک بومی ایران، رونمایی از کتاب، برگزاری کارگاه‌های عروسک‌سازی، عروسک‌گردانی، قصه‌گویی و دوخت یکی از داستان‌های اسطوره‌ای توسط بازدیدکنندگان در قابی با عنوان «هزاردستان» از دیگر برنامه‌های این جشنواره هستند.

    جشنواره «آسوکه» تجسمی از هنر و تاریخ کهن است که با نمایش عروسک‌ها به‌عنوان میراث ناملموس و روایت داستان‌های مربوط به آن‌ها، با حمایت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همکاری مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار می‌شود.

    علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند ۱۵ تا ۱۹ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ به تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

    حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

    برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


    روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
    منتخب امروز

    بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


    بیوگرافی کراش ترین بازیگر سریال دلدادگان / سامان صفاری کیست؟