خدمت‌رسانی به 6 هزار زائر / 54 نفر به صورت سرپایی درمان شدند


خدمت‌رسانی به 6 هزار زائر / 54 نفر به صورت سرپایی درمان شدند

سلیمانی با اشاره به این که بیش از ۶ هزار نفر از زائران از ابتدای شهریورماه تاکنون به پایگاه‌های هلال احمر مراجعه کرده اند، از درمان سرپایی ۵۴ نفر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ یعقوب سلیمانی، سخنگوی ستاد اربعین جمعیت هلال احمر درباره خدمات امداد و نجات ارائه شده به زائران اربعین حسینی گفت: از روز یکم تا چهاردهم شهریورماه در مجموع ۶ هزار و ۱۸۶ نفر به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در مرزهای خروجی و مسیر راهپیمایی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۵ هزار ۹۳۸ نفر خدمات مربوط به اسکان را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵ نفر از مراجعه‌کنندگان به علت شرایط نامساعدی که داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند، ادامه داد: ۵۴ نفر نیز خدمات درمانی را به شکل سرپایی دریافت کردند. همچنین طی این مدت برای ۱۸۹ نفر نیز تست قند و فشار خون انجام شده است.

رئیس ستاد اربعین جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به فعالیت ۱۲۰۵ مرکز عملیاتی ثابت و موقت این جمعیت برای عملیات راهپیمایی اربعین حسینی گفت: از این تعداد ۱۱۴۹ مرکز در داخل کشور و ۵۶ مرکز نیز در خاک عراق فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت ارائه خدمات مطلوب به زائرین حسینی تصریح کرد: ۴۶۰۰ نفر نیروی عملیاتی امدادی در این ایام وظیفه خدمت رسانی به زائران اهل بیت را بر عهده دارند. ۵۷۴ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر در جاده‌های کشور نیز برای خدمت به زائران در ایام اربعین حسینی آماده‌اند.

سلیمانی به استقرار ۱۱ قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی مرزهای رسمی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تلاش شده است تا با اعزام و استقرار بیش از ۳ هزار نیروی تخصصی کادر درمان به کشور عراق نیازهای درمانی زائران اباعبدالحسین (ع) را مرتفع کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!