والدین بزرگسالان بسیار موفق ،اینگونه فرزندانشان را تربیت کردند


والدین بزرگسالان بسیار موفق ،اینگونه فرزندانشان را تربیت کردند

رکنا:کارآفرینان فقط بنیانگذاران کسب و کارهای انتفاعی نیستند. آنها افرادی مقاوم و سخت کوش هستند که کاری را شروع می کنند، ایده هایی را مطرح می کنند و به آنها زندگی می کنند و اشتیاق را به پروژه تبدیل می کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، داشتن چه والدینی در موفقیت فرزندان کارآفرین موفق موثر است؟ والدینِ بزرگ کارآفرینان جهان چگونه به فرزندانشان کمک کردند تا به رویاهایشان برسند، آنها را چگونه تربیت کردند؟ در ادامه می خوانید.

روش های قابل تامل والدین بزرگسالان موفق

این نوشتار بر اساس تجربیات یک پژوهشگر اجتماعی نوشته شده است.

"من تکالیف شما را مرور کردم و اشتباهات را برای شما معین کردم. آنها را در اولین فرصت درست کن."

والدین همه بر اهمیت مسئولیت پذیری و پاسخگویی تاکید کردند. آنها می خواستند فرزندانشان مسئولیت پذیر و دقیق باشند. مشکلات را برطرف کنند، از اشتباهات درس بگیرند تا با بزرگتر شدن اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.

یکی از پدرها این بزرگ کارآفرینان موفق تاکید داشت: «هرگز پول نقد رایگان نده.»

والدین از طیف گسترده ای از دنیاهای اجتماعی-اقتصادی بودند ولی همه ارزش پول را به فرزندان خود آموخته بودند. حتی بچه های مرفه تر هم مجبور بودند برای خرج کردن پول، کار کنند.

یکی از مادران این والدین موفق گفت: مادر (نایلا راجرز موسس Mama Hope ) نایلا هنوز مدرسه می رفت، در تعطیلات مدرسه می خواست با همکلاسی هایش به فرانسه سفر کند به او گفتم باید نیمی از هزینه سفر را به دست آورد. نایلا نگهداری از کودک، چمن‌زنی، مراقبت از سگ ها و گرداندن آنها در شهر، آموزش شنا انجام داد. او ماه های تعطیلی مدرسه ، 15 ساعت در روز، هفت روز در هفته برای جمع آوری پول کار کرد. در پایان تابستان، به اندازه کافی برای رفتن جمع آوری کرد.

بسیاری از والدین، کارآفرینان و موفق های بزرگسال بسیار ، علایق فرزندانشان را درک نکردند، اما همه آنها زمان زیادی را به آنها اختصاص داده بودند و به توجهات فرزندانشان توجه داشتند. برخی از بچه ها علاوه بر اینکه شاگردان عالی بودند، به دنبال علاقه خود بودند.

جان چو، کارگردان، نویسنده و تهیه کننده موفق از زمانی که کلاس دوم بود، علاقه زیادی به ساخت فیلم داشت. والدین مهاجر او رستورانی را اداره می کردند . و هرگز به ذهنشان خطور نمی کرد که روزی فرزندشان فیلمساز موفقی شود اما در دوره دبیرستان، یک شب مادرش وقتی متوجه شد که او به جای انجام تکالیفش روی یک ویدیو کار می کند ناراحت شد. اما جان شروع به گریه کرد و گفت"اما این چیزی است که من دوست دارم! من می خواهم تمام زندگی ام این کار را انجام دهم.» مادرش روز بعد، وقتی به دنبال جان از مدرسه رفت برایش کتاب‌های فیلمسازی از کتابخانه گرفته بود و به او گفت: "اگر می خواهید این کار را انجام دهید، آن را مطالعه کنید و در آن بهترین باشید."

هدف همه والدین موفقیت فرزندان بود

. "اگر نمرات خوبی بگیرید به شما پول می دهم." این جمله ای بود که خیلی از والدین به فرزندانشان گفته بودند البته هیچ کدام از سوی والدین این آموزش را ندیده بودند که هدف زندگی ثروتمند شدن است. والدین می خواستند آنها افراد موفقی باشند حال هر کدام با روش خود آنها را هدایت یا حمایت کرده بودند و در موفقیت، بهتر کردن، پیشرفت و خلق چیزی عالی به آنها کمک کرده بودند.

و نکته مهم اینکه همه این والدین یک زمانی در میان روزهای تربیت فرزندشان متوجه شده بودند که فرزندانشان هرگز خوشحال نخواهند شد اگر از چیزی که از آن لذت می برند دور نگهداشته شوند و به نوعی آنها را به رسیدن به آن کمک کرده بودند بنابراین آنها بچه هایی را پرورش دادند که اشتیاق خود را در کسب و کار خود قرار دادند و محصولات و خدمات بهتری ساختند. بچه های این والدین با نوع تربیت مسئولیت پذیر و کوشا و مبارزی که داشتند توانستند موفق شوند. هیچ کدام کودکانی به دور از تلاش نبودند . آنها با احساس هدف و تمایل به ایجاد تغییر در جهان بزرگ شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان