دارویی مفید برای بیماران کلیوی


دارویی مفید برای بیماران کلیوی

کارآزمایی بالینی اثربخشی و ایمنی داروی بلیموماب را در بزرگسالان آسیای شرقی مبتلا به نفریت لوپوس نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در یک تجزیه و تحلیل، زیرگروهی از بزرگسالان آسیای شرقی که در فاز ۳ کارآزمایی قرار داشتند، که به آن‌ها بلیموماب (Belimumab) اضافه شده به درمان استاندارد در مقابل دارونما اضافه شده و به درمان استاندارد نفریت لوپوس در بهبود زودتر و پایدارتر بیماری کلیوی کمک کرده است.

نفریت لوپوس (LN) یک عارضه شدید کلیه در بیماران مبتلا به بیماری خودایمنی لوپوس اریتماتوز سیستمیک است.Belimumab در ترکیب با درمان استاندارد برای درمان بیماران مبتلا به LN استفاده می‌شود.

از آنجایی که داده‌های مربوط به درمان بلیموماب در بیماران آسیای شرقی مبتلا به LN محدود است، محققان کارآیی و ایمنی بلیموماب را در زیر گروهی از بیماران آسیای شرقی از BLISS-LN، یک کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده، ارزیابی کردند.

بیماران به صورت ماهانه بلیموماب یا دارونما را علاوه بر درمان استاندارد دریافت کردند.پس از ۱۰۴ هفته، بیمارانی که بلیموماب دریافت کردند در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کردند، بهبود‌های زودتر و پایدارتری در نتایج کلیوی نشان دادند، در حالی که هیچ نگرانی ایمنی جدیدی مطرح نشد.

این نتایج اخیراً در مجله آمریکایی بیماری‌های کلیه (AJKD) منتشر شده است، که استفاده از درمان بلیموماب برای بیماران آسیای شرقی مبتلا به LN پشتیبانی می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت